1 krones CD pakke --> Hvordan koble opp en ekstra LNB for Visat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1 krones CD pakke --> Hvordan koble opp en ekstra LNB for Visat?

Hei,

Jeg har ei slik antenne fra en Canal Digital 1-krones pakke liggende.
    Denne har kun plass for èn LNB for 1 grad. Mener å huske at det er en TRIAX-antenne (selve antennen er oval og armen til LNB vippes ut)
    Finnes det en brakett som gjør at jeg kan montere en ekstra LNB for 5 grad (Viasat) på denne antennen? Hvor får jeg i tilfelle tak i det?

Ser også at Biltema selger antenner med plass for 2 LNB`er.
    Noen som har erfaring med disse? Hvordan er kvaliteten på disse kontra den som følger med i CD-pakken?
    Vil tro at kanskje en brakett til den antennen jeg har vil være dyrere enn den Biltema antennen...

Anyone?

Endret:
    Fant ett bilde på finn.no... dette er samme antenne som den jeg har.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrLaban
    Hei,

Jeg har ei slik antenne fra en Canal Digital 1-krones pakke liggende.
    Denne har kun plass for èn LNB for 1 grad. Mener å huske at det er en TRIAX-antenne (selve antennen er oval og armen til LNB vippes ut)
    Finnes det en brakett som gjør at jeg kan montere en ekstra LNB for 5 grad (Viasat) på denne antennen? Hvor får jeg i tilfelle tak i det?

Ser også at Biltema selger antenner med plass for 2 LNB`er.
    Noen som har erfaring med disse? Hvordan er kvaliteten på disse kontra den som følger med i CD-pakken?
    Vil tro at kanskje en brakett til den antennen jeg har vil være dyrere enn den Biltema antennen...

Anyone?

Endret:
    Fant ett bilde på finn.no... dette er samme antenne som den jeg har.
    Du kan ikke motta Viasat på en CD mottager siden Viasat ikke tilbyr NDS common interface CAM men det er du sikkert klar over ?.

Du har kanskje en Viasat mottager fra før og ønsker å benytte samme antenne ?

Det er kanskje mulig å benytte en monoblokk LNB. Da slipper du å lete etter riktig feste for sidemating. Vær oppmerksom på at antennen kommer til å fungere dårligere når du benytter sidemating.

Hvis du skal benytte CD antenna så bør 1-vest LNB monteres i ideell fokus (dvs. der den sitter nå). 5-øst LNB bør sidemates ved å plassere 5-øst LNB vest for 1-vest LNB (eller til venstre for 1-vest LNB sett forfra inn mot antennen).

Hvis du sidemater 1-vest så skal du være klar over at du reduserer signalstyrken.

Med monoblokk LNB er det kanskje mulig å la 1-vest LNB sitte i antennas ideelle fokus. Da slipper du også å lete etter en brakett for sidemating av 5-øst. Det kan være lurt å skrive ned signal styrke & kvalitet på noen frekvenser slik at du kan sammenlikne med verdiene du får etter å ha montert ny LNB.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke benytte tuneren. Går over til Dreambox.

Ahh.. det er DET en monoblock LNB er til

Hvor bør man kjøpe en slik? Ser at det varierer veldig i pris.
    Har funnet de til mellom 700,- og 1200,-. Da er man jo nesten oppe i prisen på en komplett ny antenne med LNB`er.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men går det å bruke kortet rett i en Dreambox eller har CD "paira" kortet mot tuneren du fikk? Dette vil jeg også vite, da jeg er i markedet for å skaffe meg både CanalDigital og Viasat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Men går det å bruke kortet rett i en Dreambox eller har CD "paira" kortet mot tuneren du fikk? Dette vil jeg også vite, da jeg er i markedet for å skaffe meg både CanalDigital og Viasat.
    Det vet jeg ikke helt ennå. Er ikke helt i mål med å forske på dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Har samme problemstilling og samme pakke fra CD.

Om jeg kjøper en Monoblock LNB m/diseqc switch, er det da bare å kable fra LNB inn i CD tuneren og så fra CD til Viasat, eller må jeg ha diseqc switch i mottagerenden og kable fra switch til hver enkelt tuner?

Så forøvrig at satelitt1.no selger universalfester til antenner, men det blir en dyrere løsning å kjøpe nytt feste, lnb og switch enn å kjøpe en monoblock.

mvh,
    Magnus

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "løste" problemet ved å kjøpe meg en TRIAX-antenne hos komplett med 2 LNBer og switch. Kostet 695,- så jeg fant at det ble billigere enn å kjøpe brakett, én LNB og switch.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her.. var å hentet en med 4 lnb hos komplett på tirsdagen.. CD antenna går rett i søpla

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •