2 x Canal Digital og Viasat i samme boks?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 x Canal Digital og Viasat i samme boks?

Jeg prøver å tenke meg fram til ett system som kan gi meg CD svensk lokalpakke + Canal + og norsk lokalpakke, samt Viasat Gull (tre kort med andre ord). Og i utgangspunktet vil jeg ha en MPG4 tuner. Dette kan da umulig gå?
    Er veldig sugen på Humax HDCI-2000. Etter hva jeg har skjønt kan jeg bruke to CI på den.. Nå er det vel bare i Sverige HDTV kanalene har begynt/begynner å komme.. men det er nok ikke så langt unna her heller.

Meningen er å kunne ha en HD boks som også støtter vanlig digital parabol fram til "alt" er HD.. Tips mottas med takk. Har hatt parabol tidligere, men det er så mange år siden og så mye har skjedd siden den tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vent på ny dreamdox den vil klare alt du ønsker:-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når kommer den? flytter om en måneds tid, og der er det ett dårlig analogt nett (ikke kabel engang!). Er nødt til å se fotballen. Men finnes det virkelig tunere som tar tre orginalkort?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag så kan både dm 7000 7020 7025 ta 3 kort samtidig den de to sistnevnte kan ta 4 stk men da må det ene kortet klippes til mini format ala simkort til mobil 1 kort må da plaseres i ca modul 7025 har i tillegg to tunere som er utbyttbare så du kan ha en til satt og en til kabel eller digitalt bakkenett
    gå inn på sidene til dreambox og les om de forskellige der

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne å lest litt idag kveld ja
    Men på meg så virket det som om 7025S kunne støtte HD på sikt? Eller er jeg helt på jordet? DM 8000 ser jo ikke ut å komme med det første. Sikkert mange som har mere info om dette..

Men går det å bare bestille kort fra CD og Viasat? Vil ikke ha noen av deres "prakke-på-pakke".. Vi lever tross alt i 2006!
    Og vil de funke på Dreambox? Har lest noe om dette med pairing, og skjønt at det er noe "glupt" de har kommet opp med til nye abbonenter i år..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Men på meg så virket det som om 7025S kunne støtte HD på sikt? Eller er jeg helt på jordet? DM 8000 ser jo ikke ut å komme med det første. Sikkert mange som har mere info om dette..

Men går det å bare bestille kort fra CD og Viasat? Vil ikke ha noen av deres "prakke-på-pakke".. Vi lever tross alt i 2006!
    Og vil de funke på Dreambox? Har lest noe om dette med pairing, og skjønt at det er noe "glupt" de har kommet opp med til nye abbonenter i år..
    Det kreves godkjent mottager både hos Viasat og CD (både i Sverige,Norge,Danmark og Finland) men ved nytegning av abbonement betaler man som regel ikke for mottageren men kun abbonementet og kortavgiften (bortsett fra 10 kroningen eller 1 kronen for selve mottageren).

DM7025S kan ikke benyttes til HDTV pga. hardware. Den kan muligens vise MPEG2 HD sendinger men kun nedkonvertert til standard defenisjon.
    Den mangler hardware som f.eks. HDMI/DVI, MPEG4 , DVB-S2.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja.. der tapte de ennå en kunde. Her må man lete etter alternativer gitt når de ikke vil ha kunder som VIL betale for deres produkt :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz

Undergroundsat i NL http://www.undergroundsat.com/ hevder å få DM8000 inn til lager den 10 okt. Kan tydeligvis bestilles nå, for den nette sum av 799€.
    Jeg kjenner ikke firmaet, og vet ikke om de bløffer eller er seriøse. Stemmer deres opplysninger så blir den vel raskt å få andre steder og.

Sverre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sverreh
    Undergroundsat i NL Undergroundsat Webshop hevder å få DM8000 inn til lager den 10 okt.
    Sverre
    I dag registrerte jeg at de har endret det til "This product will be in stock on Thursday 01 March, 2007".

Sverre

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en ekstra PC eller htpc kan du få til dette med mythtv, et dvb-s2 tunerkort og "billigcam" (dvs. 3 smartkortlesere). Du kan kjøpe et DVB-S2 kort fra DVBSHOP - Technotrend, Technisat, Hauppauge, DVB-S, DVB-C, DVB-T - Technotrend PCI Karten und USB Boxen

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox Multimedia er kjent for å ikke overholde utgivelsesdatoer. Modeller DM7025 som skulle ha kommet i januar 2005 ble lanser i januar 2006.

DM8000 ble lovet sommeren 2006.

Yes the DM8000 will be released in this Summer 2006, so please have a bit patience.

Mit freundlichen Grüßen, with kind regards
    Michael Schöller
    Dreambox - Support

Tel.: +49 (0)180-368 43 99 -777
    eMail: Michael.Schoeller©visoduck.de

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •