Canaldigital 10kr pakke...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canaldigital 10kr pakke...

Er det noen av dere kloke hoder som vet hvilken tuner som følger med på dette tilbudet? Jeg trenger en med mulighet for cam-modul...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto det ikke mye om, men det er nok blant det store utvalget.. du har jo tross alt fått friheten til å velge blant hele 4 tunere:

http://www.canaldigital.no/templates...e____7153.aspx

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det sto det ikke mye om, men det er nok blant det store utvalget.. du har jo tross alt fått friheten til å velge blant hele 4 tunere:

http://www.canaldigital.no/templates...e____7153.aspx
    Og alle har common interface med plass til CAM.

Det er sannsynligvis CDC-7000ST som følger med "10kr" pakken og den er etter min erfaring en veldig bra mottager. http://www.canaldigital.no/templates...e____5901.aspx

Kanskje lurest å gå til en forhandler å kjøpe "10kr" pakken så kan en jo sjekke at det er CDC-7000ST man får før man handler.

Når Canal Digital startet digitale sendinger var det så vidt jeg kan huske to mottagere å velge mellom. Etterhvert kom det mange fler. Vil tro at listen over godkjente mottagere kommer til å øke betydelig etterhvert som det produseres flere mottagere med høyere ytelse. Minst 3 av de 4 godkjente modellene (bl.a. CDC-7000ST) har jo en ganske kraftig CPU til å være en satellittmottager. IBM PowerPC 350 MIPS, 252MHz.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes betryggende ut.. Da blir det nok en slik...

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    Og alle har common interface med plass til CAM.

Det er sannsynligvis CDC-7000ST som følger med "10kr" pakken og den er etter min erfaring en veldig bra mottager. http://www.canaldigital.no/templates...e____5901.aspx

Kanskje lurest å gå til en forhandler å kjøpe "10kr" pakken så kan en jo sjekke at det er CDC-7000ST man får før man handler.

Når Canal Digital startet digitale sendinger var det så vidt jeg kan huske to mottagere å velge mellom. Etterhvert kom det mange fler. Vil tro at listen over godkjente mottagere kommer til å øke betydelig etterhvert som det produseres flere mottagere med høyere ytelse. Minst 3 av de 4 godkjente modellene (bl.a. CDC-7000ST) har jo en ganske kraftig CPU til å være en satellittmottager. IBM PowerPC 350 MIPS, 252MHz.
    3 mottakere var tilgjengelige ved oppstart av digitale sendinger fra CD: Nokia 9600 (ikke modem), 9602 (modem), 9610 (modem+pc tilkobling). Alle helt like utseendemessig i fronten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at dette tilbudet ikke er så sykt bra allikevel.
    Greit nok at du får en parabol og tuner for 10,-

Men, de tar 695,- i kortavgift pr. 6mnd, noe jeg synes er helt latterlig...

Med abb. prisene de har da, så blir det latterlig dyrt....

-jacjan

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan

-jacjan
    Noe som hjelper litt: Rett før (2mnd før) mitt 12mnd Entertain abo går ut, ringer jeg og ber om å få 2 mnd gratis, som en får ved nytegning (husk å spørre etter dette, ikke noen automatikk i det). Sier de nei, sier jeg opp, og tegner nytt abo etter 1 mnd med nye 2mnd fri. Viasat har fast kampanje hvert år. Når det er gått 12mnd, nedgrader til basis abo og vent på ny 199,-gullabo kampanje.Filmene går såpass lenge at en ikke går glipp av noen filmer fra noen av de. Med de prisene de kjører, må en grafse til seg der en kan.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Noe som hjelper litt: Rett før (2mnd før) mitt 12mnd Entertain abo går ut, ringer jeg og ber om å få 2 mnd gratis, som en får ved nytegning (husk å spørre etter dette, ikke noen automatikk i det). Sier de nei, sier jeg opp, og tegner nytt abo etter 1 mnd med nye 2mnd fri. Viasat har fast kampanje hvert år. Når det er gått 12mnd, nedgrader til basis abo og vent på ny 199,-gullabo kampanje.Filmene går såpass lenge at en ikke går glipp av noen filmer fra noen av de. Med de prisene de kjører, må en grafse til seg der en kan.
    Det er vel derfor det blir dyrt. Noen kjøper Dreambox og deler kort. Andre grafser og utnytter ting for alt det er vert. Skjønner ikke at du gidder - er du svensk eller ?

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett skikkelig tilbud får man si, det er jo 9 kroner dyrere en tilbudet jeg fikk på tlf for litt siden.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Ett skikkelig tilbud får man si, det er jo 9 kroner dyrere en tilbudet jeg fikk på tlf for litt siden.
    Man får gratis innstallasjon, det er verdt en del. Hadde selv hoppet på det hvis det gjaldt Canal+ abonnementet. Irriterer med at de aldri selger slike pakker med Canal+.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan

-jacjan
    Det gjelder kun dersom man ikke abbonerer på Family,Canal+ eller entertainmant pakken. Har man ikke abbonementspakker (dvs. kun local som inngår i kortavgiften) så ser det ikke ut til å være rabatt på kort/års-avgift. Uten abbonementspakker (dvs. kun local kanalene) er minsteprisen kr 1.339 ,- inkl. mottager (12 måneders binding). En må regne med at mottageren koster nesten like mye i innkjøp så tilbudet kan ikke være så forferdelig dårlig. CDC-7000ST er også en veldig bra mottager som klarer de 4 vanlige posisjonene veldig bra. Jeg tror det er veldig vanskelig å få en like bra mottager med samme specs til kr.1339 på en annen måte.

For prisene så er det en oversikt på
    http://www.canaldigital.no/templates...____14919.aspx
    Der går det ganske klart fram hva som må betales.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Man får gratis innstallasjon, det er verdt en del. Hadde selv hoppet på det hvis det gjaldt Canal+ abonnementet. Irriterer med at de aldri selger slike pakker med Canal+.
    Grundig 6450/6452 PVR var sponset sammen med Canal+ abbonement for noen måneder siden.

Jeg tror fortsatt du bare kan gå for det billigste alternativet. Dvs. kr. 1.339 i minstepris første år. I dette tilbudet inngår etablering og kortavgift for 1 år mottager og montering. Du betaler sannsynligvis ikke etablering og kortavgift på nytt når du ber om utvidelse til Canal+ abbonement. Det er kun rabatten på kortavgift det første året du går glipp av (sannsynligvis max. 649kr).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er vel derfor det blir dyrt. Noen kjøper Dreambox og deler kort. Andre grafser og utnytter ting for alt det er vert. Skjønner ikke at du gidder - er du svensk eller ?
    La meg heller si det slik: Når de fucker med meg, så gjør jeg det samme mot de. For å angripe oss selv først. Når Viasat kjørte Viacess, ble jeg uttallige ganger tilbudt piratkort. Samtlige ganger, uten å være i tvil sa jeg nei.Piratkort har jeg alltid vært imot. Så over til Viasat/CD. De skrev under Nordigavtalen, som betydde bl.a. at vi ikke skulle behøve 2 tunere for å se dem begge. Hva gjør Viasat når de går fra analog til digital og deler ut gratis digital tuner fra Sagem? Jo, de leverer en tuner som ikke kan brukes til CD. Når Viasat skifter kodesystem skjer det samme, ingen CD på tunere godkjent av Viasat (unntaket er tunere tidligere godkjent fra Viasat til viacess systemet). En annen ting Viasat finner på en periode er at de som trenger en CAM for å se på Viasat får ikke kort uten at de samtidig kjøper cam fra de. Om en har en ikke Viasat godkjent tuner som ikke trenger CAM, så må en allikevel kjøpe CAM fra Viasat for å få kortet! Så er det prisene, de er alt bare ikke lave. Over 400kr for entertainpakken, og det er bare en leverandør. Så er det en vanvittig høy kortavgift+etableringsavgift. Ikke går alle filmene hos dem begge i 16:9 heller, og ikke alle har 5.1 lyd. Så er det forbrukerens frie valg til kjøp av utstyr. Her styrer disse 2 oss til å velge blandt en håndfull mottakere, og en som var godkjent i går er det plutselig ikke lenger i dag. Helt ærlig så synes jeg at CD og Viasat kjører et løp som ikke akkurat er kundevennlig, synes heller at det er de som grafser. Antakeligvis for å sponse dyre fotballrettigheter som jeg gir F i. DERFOR grafser jeg til meg hos disse 2, ettersom de grafser til seg fra meg. BTW:Jeg har heller ingen Dreambox og kortdeling, men en Nokia 9902 S som var, men ikke lenger er CD godkjent.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg heller si det slik: Når de fucker med meg, så gjør jeg det samme mot de. For å angripe oss selv først. Når Viasat kjørte Viacess, ble jeg uttallige ganger tilbudt piratkort. Samtlige ganger, uten å være i tvil sa jeg nei.Piratkort har jeg alltid vært imot. Så over til Viasat/CD. De skrev under Nordigavtalen, som betydde bl.a. at vi ikke skulle behøve 2 tunere for å se dem begge. Hva gjør Viasat når de går fra analog til digital og deler ut gratis digital tuner fra Sagem? Jo, de leverer en tuner som ikke kan brukes til CD. Når Viasat skifter kodesystem skjer det samme, ingen CD på tunere godkjent av Viasat (unntaket er tunere tidligere godkjent fra Viasat til viacess systemet). En annen ting Viasat finner på en periode er at de som trenger en CAM for å se på Viasat får ikke kort uten at de samtidig kjøper cam fra de. Om en har en ikke Viasat godkjent tuner som ikke trenger CAM, så må en allikevel kjøpe CAM fra Viasat for å få kortet! Så er det prisene, de er alt bare ikke lave. Over 400kr for entertainpakken, og det er bare en leverandør. Så er det en vanvittig høy kortavgift+etableringsavgift. Ikke går alle filmene hos dem begge i 16:9 heller, og ikke alle har 5.1 lyd. Så er det forbrukerens frie valg til kjøp av utstyr. Her styrer disse 2 oss til å velge blandt en håndfull mottakere, og en som var godkjent i går er det plutselig ikke lenger i dag. Helt ærlig så synes jeg at CD og Viasat kjører et løp som ikke akkurat er kundevennlig, synes heller at det er de som grafser. Antakeligvis for å sponse dyre fotballrettigheter som jeg gir F i. DERFOR grafser jeg til meg hos disse 2, ettersom de grafser til seg fra meg. BTW:Jeg har heller ingen Dreambox og kortdeling, men en Nokia 9902 S som var, men ikke lenger er CD godkjent.
    Forstår og støtter din frustrasjon selv om jeg selv ikke hadde giddi. Har selv nylig skiftet fra UPC kablel til CD parabol. Kunne tenkt å få med meg TV3 fra Viasat og kun det men det går jo ikke uten en dekoder til og en hel haug med møkka kanaler i tillegg. Eneste trøsten er at parabol er så mye bedre en UPC analog kabel at det nesten oppveier for savnet av TV3...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuttet selv ut Visat for et halvår siden og beholdt Canal + og har ikke angret, helt til sist onsdag da jeg satt for foran radion og hørte Norge banke Ungarn 4-1. Gidder ikke opplegget med to tunere som krangler, vurderer faktisk en ekstra tallerken for å skaffe meg TV3 og bortekampene i EM-kvalikken, men orker ikke tanken på motere dette selv - noen som har peiling hva man må betale for montering av parabol og kabling?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår godt frustrasjonen..

Ikke at det gjør det noe bedre men hovedproblemet med Nordig er at det aldri har eksistert noen bindene avtale..... Det refereres ofte til "Nordig avtalen" men saken er at det i Nordigs uforpliktende avtale er gått bort fra alle krav til Common Interface CAM. Årsaken er at myndighetene i de nordiske landene ikke har noe i mot at operatørene ikke tilbyr Common Interface CAM & åpent mottager marked. Det har ikke vært noen vilje i fra myndighetne i de nordiske landene (og i EU) til å lage et lovverk som krever åpne løsninger basert på Common Interface CAM. Nordig lager ikke lover - det er myndighetenes jobb.

Canal Digital prøvet saken i Danmark (dvs. krav til Common Interface CAM) men fikk ikke medhold ( hele klagen lå tidligere i Force-Forum som nå er lukket).
    http://www.ks.dk/konkurrence/afgoere...6-03/7.12-tph/

Det skjer trolig ikke noe i den saken før evt. EU krever at alle operatører skal tilby Common Interface CAM.

http://epos.stortinget.no/SpmDetalj.aspx?id=29492

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Er det noen av dere kloke hoder som vet hvilken tuner som følger med på dette tilbudet? Jeg trenger en med mulighet for cam-modul...
    Jeg kjøpte en slik pakke på Elkjøp i går. Medfølgende tuner er en CDC-5050, selv om det er avbildet en CDC-7000ST utenpå emballasjen. Er CDC-5050 en "grei" tuner?

Dette er muligens off-topic, men jeg forsøker likevel:

Jeg skal koble tuneren til en Media Center PC, og må da koble fra en av SCART-utgangene på tuneren til S-video og RCA audio inngangene på TV-kortet i PC'n for å kunne benytte PC'n til TV-opptak. Som andre har påpekt her tidligere, er det synd og skam å måtte bruke en analog kobling mellom to digitale enheter, men har jeg noe bedre alternativ? Jeg vil vel ikke få inn TV-kanalene ved å sette et TV-kort med satellittuner i PC'n (f.eks. Pinnacle PCTV SatPro DVB-S), ettersom dette verken inneholder dekoder eller noen mulighet for å lese smart-kortet som inneholder data om CD-abonnementet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVB-S PC-kort med CAM og Conax

Etter å ha lest mer i forumet, har jeg forstått at det finnes PC-kort med satelittuner som tar CA-modul for Conax. Men finnes det slike som støttes av MCE? Uansett vil det vel ikke virke for mitt kort, ettersom det er parret med tuneren i CD-pakken jeg kjøpte?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår din(og min) irritasjon over dette. Men jeg er tross alt i den heldige situasjon og sitter på en "gammel" Humax 5350 dekoder. Og den går jo som ei kule for begge leverandører og har alltid gjort det.
    Og jeg som var meget skeptisk til denne når jeg kjøpte den i sin tid :-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Nokia 9902 bruker jeg også til begge 2, men det kan jeg kun fordi jeg var CD kunde før 1.april i år.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •