Canaldigital 10kr pakke... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av molern
    Etter å ha lest mer i forumet, har jeg forstått at det finnes PC-kort med satelittuner som tar CA-modul for Conax. Men finnes det slike som støttes av MCE? Uansett vil det vel ikke virke for mitt kort, ettersom det er parret med tuneren i CD-pakken jeg kjøpte?
    MCE har i utgangspunktet ikke støtte for DVB-S, om det går ann å tweake det til vet jeg ikke.
    Media Portal har søtte for dvb-s, kanskje det er noe å prøve seg på

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tZar
    MCE har i utgangspunktet ikke støtte for DVB-S, om det går ann å tweake det til vet jeg ikke.
    Media Portal har søtte for dvb-s, kanskje det er noe å prøve seg på
    Ta en titt i denne tråden: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=20

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest idiotiske med CD er første linje i medfølgende brosjyre: (ikke helt ordrett) CD forsøker å gi kundene best mulig TV-opplevelse.
    Samtidig leverer de en tuner som ikke har digital bildeutgang, det er jo veeeldig bra i disse flatskjermtider, spesielt siden de også har en HD-kanal..
    De har riktignok en digital utgang for lyd, men det er selvfølgelig en S/PDIF.

Jeg vil ha en tuner som er rask nok til at man 'zappe' rundt uten forsinkelse, jeg vil ha med HD så jeg kan ta opp på en kanal mens jeg titter på en annen. Jeg kan selvfølgelig kjøpe dette et eller annet sted, men nå parres kort/tuner så muligheten bortfaller. Neste mulighet da, og på mange måter en god en er å kjøre signaler inn på en pc som har piratprogramvare. Da får man ut alle kanaler og kan ta opp programmer osv. Eneste praktiske mulighet for å få funksjonaliteten som burde være en selvfølge idag.
    I tillegg burde man kunne abonnere på enkeltkanaler og ikke bare pakker.

Til tross for all dene klaginga bestilte jeg jubileumspakka på mandag, kabel finnes ikke der jeg bor og takantenne får kun inn dårlig TV2 på gode dager. Jeg har mao ikke noe alternativ..

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For CD abonnenter etter 1.april i år som må parre kort opp mot tuner, finnes det 2 stk HDD mottakere som er CD godkjent som du kan velge mellom. (Grundig/Digiality)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av proturbo
    Takk for nyttig tråd og en stor takk til Harry1000 som ser ut til å være guru på dette området :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Det mest idiotiske med CD er første linje i medfølgende brosjyre: (ikke helt ordrett) CD forsøker å gi kundene best mulig TV-opplevelse.
    Samtidig leverer de en tuner som ikke har digital bildeutgang, det er jo veeeldig bra i disse flatskjermtider, spesielt siden de også har en HD-kanal...
    Det er ikke CD som lager boksene og som er "skyld" i at boksen ikke har HDMI/DVI, når produsenten lager noe slikt som virker og til fornuftig pris vil de levere det.
    Markedet er jo der så dette vil komme ganske snart.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar over at CD ikke selv produserer boksene. Men hvis de vil kan de lage spesifikasjonene på boksen og få de laget slik de ønsker. Markedet for digital overføring har vært en stund nå, så jeg syntes CD burde ta seg litt sammen. Men det er helt klart et prisspørsmål, og da kommer sjelden forbrukeren ut som seierherren.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Men det er helt klart et prisspørsmål, og da kommer sjelden forbrukeren ut som seierherren.
    Enig.
    De har fått lagd en HD Mpeg4 boks som ble brukt i sverige med HDMI og den gir bra bilde men det er alt, den mangler kanalliste, EPG, er full av bugs og den ser ikke akkurat pen ut. Levert fra Sagem.
    Da synes jeg det er bedere å vente litt for å få et mere ferdig produkt.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Enig.
    De har fått lagd en HD Mpeg4 boks som ble brukt i sverige med HDMI og den gir bra bilde men det er alt, den mangler kanalliste, EPG, er full av bugs og den ser ikke akkurat pen ut. Levert fra Sagem.
    Da synes jeg det er bedere å vente litt for å få et mere ferdig produkt.
    Eller om de kunne klart å godkjenne noen flere.. F.eks den nye til Humax (HDCI 2000).
    Har sendt en mail til svenskene og fikk følgende svar:

"Hej och tack för ditt mail

Vi kan inte säga i dagsläget om vi kommer att godkänna denna.
    En hel del boxar testas just nu hos oss för godkännande.
    "

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vidreførte mitt canal+ total abonnement. Får ny tuner til uka,aner ikke hvilken men etter å lest litt begynner tvilen å komme...
    Hadde nemlig planer om å ha den nye tuneren i ett rom og den gamle samsung 9500 i ett annet rom for så å bytte over kortet ettersom der vi ser tv.
    Men går dette? Er det nye kort som følger med de nye tunerene som ikke passer inn i min gamle samsung??

Hmmm...kanskje jeg burde gått for den andre kampanjen der man kan se tv i flere rom for 10kr?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lepo
    Jeg vidreførte mitt canal+ total abonnement. Får ny tuner til uka,aner ikke hvilken men etter å lest litt begynner tvilen å komme...
    Hadde nemlig planer om å ha den nye tuneren i ett rom og den gamle samsung 9500 i ett annet rom for så å bytte over kortet ettersom der vi ser tv.
    Men går dette? Er det nye kort som følger med de nye tunerene som ikke passer inn i min gamle samsung??

Hmmm...kanskje jeg burde gått for den andre kampanjen der man kan se tv i flere rom for 10kr?
    Eller kanskje en smartwii kortsplitter
    Streamland

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte 10kr pakken for ca 2 mnd siden. Kortet puttet jeg i min gamle Thompson (Viasat) mottaker. Fungerer ypperlig.:-D Har ikke testet den jeg fikk av CD.
    Mulig de har sluttet med pairing av kort/tuner???

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ardalz
    Jeg bestilte 10kr pakken for ca 2 mnd siden. Kortet puttet jeg i min gamle Thompson (Viasat) mottaker. Fungerer ypperlig.:-D Har ikke testet den jeg fikk av CD.
    Mulig de har sluttet med pairing av kort/tuner???
    Den pairingen som er aktiv skal kun gjelde pairing mottagere. Dvs. pairing kort (gule) vil ikke fungere i en annen mottager med pairing hardware. I følge et Dansk satellitt blad er dette en midlertidig pairing. Når full pairing aktiveres fungerer pairing kort kun i det chipset(hardware) kortet er pairet til.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •