Canal Digital i Kosovo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital i Kosovo

Oppholder meg for tiden i Kosovo, og er i ferd med å miste navlestrengen til Norge! Her nede får vi ikke inn Thor II, noe som medfører at vi nå mister NRK sine sendinger. Har blitt tipset om at NRK også sendes over Eutelsat 10-02, også på 1 grad vest. Ut fra dekningskart ser det ut til at denne kommer greit inn her. Noen som vet om det herfra er nødvendig å stille antenna for å få inn denne, eller om den skal komme inn fra samme retning som Thor III, som jeg får greit inn. Synes det er rart at ikke Thor satelittene har samme dekning siden de har samme posisjon, antar dette har noe med retningsbestemte signaler å gjøre...

Både jeg og en del andre nordmenn her nede ville sette stoor pris på eksperthjelp vedr. dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dhovden
    Oppholder meg for tiden i Kosovo, og er i ferd med å miste navlestrengen til Norge! Her nede får vi ikke inn Thor II, noe som medfører at vi nå mister NRK sine sendinger. Har blitt tipset om at NRK også sendes over Eutelsat 10-02, også på 1 grad vest. Ut fra dekningskart ser det ut til at denne kommer greit inn her. Noen som vet om det herfra er nødvendig å stille antenna for å få inn denne, eller om den skal komme inn fra samme retning som Thor III, som jeg får greit inn. Synes det er rart at ikke Thor satelittene har samme dekning siden de har samme posisjon, antar dette har noe med retningsbestemte signaler å gjøre...

Både jeg og en del andre nordmenn her nede ville sette stoor pris på eksperthjelp vedr. dette....
    Det er sikkert "NRK1 Reserve" på Intelsat 10-02 du mener. Intelsat 10-02 ligger på tilnærmet samme posisjon som Thor II og Thor III så det skal ikke være nødvendig å justere på antennen. Intelsat 10-02 ligger på 1-west mens ThorII og ThorIII ligger på ca. 0.8 West.
    http://www.telenorsbc.com/templates/Page.aspx?id=441

Satellittene har forskjellig dekning. Det er sendeantennene i satellitten som er konstruert for å dekke et bestemt footprint. Intelsat 10-02 har minst 5 forskjellige dekningsområder(beams) mens ThorII og ThorIII har et dekningsområde hver.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret! Det gikk greit for meg å få inn Intelsat 10-02, så jeg er berget. Har forsøkt å hjelpe de andre her nede, ikke lett når det er så mange ulike tunere, Noen er Canal Digital. noen er kjøpt lokalt her nede. Ser også ut til at noen har hatt ganske marginale signaler før, og nå ikke får inn Intelsat. Må nok til med finjustering på antenner før vi forsøker nytt søk...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til nye TvNoR ikke allverdens... men funker..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •