Kabel-tv eller parabol?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel-tv eller parabol?

Her jeg bor nå er det satt opp felles parabol på taket som alle kan koble seg på. I tillegg er det lagt inn kabel fra canal digital.

I dag har jeg kabel tv, men vil det ha noe for seg å bytte til parabol istedet?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på parabolsignalet er normalt mye bedre enn kabel, i alle fall analog kabel. Nå kommer det også litt an på hvordan parabolanlegget er lagt opp hos dere. Selv har jeg nettopp skiftet fra UPC analog kabel til egen CD parabol og det er som natt og dag, spesielt hvis du har stor flatskjerm.

Men:
    Parabol er no sære greier. Du må gjerne ha egen tuner pr TV og betale abb pr TV, hvis du har en HDD opptaker kan du ikke ta opp en kanal og se en annen, parabol påvirkes av nedbør. Selskapene parrer kort og tuner så du ikke kan kjøpe hva du vil. Kortet mitt sluttet å virke og da var jeg uten TV (parabol) i nesten en uke til jeg fikk nytt kort. Dobbel så dyrt som analog kabel TV.

Kabel, i alle fall analog er enklere. Du kan koble til så mange TV'r du orker til samme pris. Har du HDD opptaker så kan du ta opp en sendig of se en annen. Ingen dekodere etc å forholde seg til. UPC analog kan jeg ikke anbefale men min søster har CD analog kabel og den fungere bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kabel fra Canal Digital. Så lenge jeg kjører signalet direkte i tv blir det jo analogt, men via dekoderen får jeg digitalt.

Betaler nå 253 pr mnd, og da får jeg canal +, samt hele grunnpakken til canal digital, så prisen synes jeg ikke det er noe å si på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •