Digitaltuner med canaldigital kabel-tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digitaltuner med canaldigital kabel-tv?

Ser at jeg kan få en Digiality c120 for 1 krone ved å binde meg for 12 nye mnd med canal+. Dette med bindingstiden er ikke noe problem da jeg uansett kommer til å ha canal+ framover.

Spørsmålet mitt er hvilke fordeler jeg vil få ved bytte av tuner. Har i dag en Philips sak som stort sett er dårlig på alt.

Her jeg bor vil jeg få alle kanalene digitalt da det er skikkelig utbygget, men som sagt, hva tjener jeg på å skifte tuner?

Håper noen kan ta seg tid til å svare her.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Ser at jeg kan få en Digiality c120 for 1 krone ved å binde meg for 12 nye mnd med canal+. Dette med bindingstiden er ikke noe problem da jeg uansett kommer til å ha canal+ framover.

Spørsmålet mitt er hvilke fordeler jeg vil få ved bytte av tuner. Har i dag en Philips sak som stort sett er dårlig på alt.

Her jeg bor vil jeg få alle kanalene digitalt da det er skikkelig utbygget, men som sagt, hva tjener jeg på å skifte tuner?

Håper noen kan ta seg tid til å svare her.
    Underteksten på en rekke kanaler som CANAL+,Discovery,Animal Planet osv. vil sannsynligvis se bedre ut. Digitalityen har sannsynligvis også en ganske bra teletext dekoder (det har hvertfall satellittmodellene til Digiality). Den har ingen analog tuner slik Philips'en har men mottageren er trolig mye raskere i menyene. TV4 sender vel kun analogt i kabelnettet men TV4 vil uansett fungere med analog tuneren i TV'n din.

Kanalsøk er muligens raskere. Digiality'en kan også lage letterbox på bredformats sendinger. Det er en stor fordel dersom du ikke har bredformat tv (bildet klippes ikke på sidene slik det gjør med Philips'en). Dersom du har bredformats tv så er ikke det noe tema...

Har ikke erfaring med Digiality dekoderen selv men Philips modellen er en MediaHigway mottager og da er nok Digialityen en befrielse å få i hus...

Forhåpentligvis er det noen som har testet Digiality'en som kan gi mer presis informasjon.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og lurer på å binde meg, da jeg garantert kommer til å ha Canal+ i 12 måneder allikavell...

Er lyden og mye bedre med denne?? Og hvordan er den med tilkoblinger???

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilkoblinger vet jeg at den har to scart, en digital utgang, samt svideo. Er nok mer også, men er dette jeg husker fra hva canal digital fortalte meg.

Jeg bestillte hvertfall i dag da jeg kommer til å ha canal plus de neste 12 mnd uansett..

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har den nye dekoderen til canal digital og sammenlignet med philips sin er tuneren mye raskere og synes den gir bedre bilde. Har også svhs som du kan koble til pc for opptak hvis man vil. Eneste som er dårligere er EPG menyen, den er treg og minner om comodore 64 grafikk. Bytt hvis du vil ha raskere kanalskifte og bedre bilde samt digital lydutgang

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    har den nye dekoderen til canal digital og sammenlignet med philips sin er tuneren mye raskere og synes den gir bedre bilde. Har også svhs som du kan koble til pc for opptak hvis man vil. Eneste som er dårligere er EPG menyen, den er treg og minner om comodore 64 grafikk. Bytt hvis du vil ha raskere kanalskifte og bedre bilde samt digital lydutgang
    Digital lydutgang er jo en stor fordel hvis man har et surround A/V system. Selv på kanaler som ikke sender Dolby Digital så vil lyden sendes som PCM slik at audio linken blir tapsfri.

Det er også noen kanaler som sender Dolby Digital 5.1/2.0.
    CANAL+ FILM1
    CANAL+ FILM2
    CANAL+ FILM3
    SVT1 (?)
    SVT2 (?)

Kan noen bekrefte at SVT1 og SVT2 også sender Dolby Digital i Canal Digital kabelnett ?

SVT1 og SVT2 sendes med Dolby Digital på satellitt (både hos CD og Viasat) og i det digitale bakkenettet i Sverige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •