Sky - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41

Tråd: Sky

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Ja,det er den vi venter på. Det er klart at 8500,-ca.pr.år er mye penger,men
    jeg har hatt Sky plus i 3 år og er veldig fornøyd med programtilbudet.Når vi etter hvert får flere HD kanaler så vil gleden bli enda større. Jeg er vilt begeistret for PL og er en ivrig Liverpool fan og da blir ikke prisen så dyr lenger? he he!
    Stølen
    Ser at denne har HDMI utgang, og støtter 1080i/25hz. Tøft! Sånn vil jeg også ha...
    Men denne vil også ta inn de Sky kanalene som ikke sender i HD? Sender de alle kampene i HD forresten?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke CD kort i Skydekoderen.
    Stølen
    Ok. Er helt blank når det gjelder parabol.
    Så da må jeg evt. bruke to tunere.

Men hvordan ligger Sky og CD-satelitten i forhold til hverandre?
    Må man ha motorstyrt parabol for å få inn begge, eller går det greit å montere "sky-hodet" på den disken som følger med CD-pakka til 1,-.?
    Den er vel 72cm i diameter?
    Er denne stor nok?

Jeg bor på Skedsmokorset, like utenfor Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus72
    Ok. Er helt blank når det gjelder parabol.
    Så da må jeg evt. bruke to tunere.

Men hvordan ligger Sky og CD-satelitten i forhold til hverandre?
    Må man ha motorstyrt parabol for å få inn begge, eller går det greit å montere "sky-hodet" på den disken som følger med CD-pakka til 1,-.?
    Den er vel 72cm i diameter?
    Er denne stor nok?

Jeg bor på Skedsmokorset, like utenfor Oslo.
    "Sky satellittene" ligger 36000km over 28.2øst lengdegrad (rett over ekvator). "CD satellittene" ligger 36000km over 1 vest lengdegrad (rett over ekvator). Du må enten bruke en antenne til Sky og en annen til CD eller så må du kjøpe en Torodial T90.

Du kan bare glemme å motta både Sky og CD samtidig fra samme 72cm antenne. Den billigste løsningen er trolig to antenner. En til CD og en til Sky. Claes Ohlsson og Biltema har jo antenner til noen hundrelapper. En Torodial90 blir dyrere men kan til gjengjeld motta flere posisjoner samtidig.

72cm antenne vil sannsynligvis fungere på 28.2øst (Sky) bortsett fra BBC og ITV som sender fra Astra 2D som har mye svakere signal over Norge. Til BBC&ITV er nok 2.4m antenne en mer sannsynlig antennestørrelse.

Jeg brukte 72cm på 28.2øst (Oslo området) for 3-4 år siden og fikk inn alle ukodede kanaler fra Astra 2A/2B og Eurobird. Astra 2D fungerte aldri med 72cm antennen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    "Sky satellittene" ligger 36000km over 28.2øst lengdegrad (rett over ekvator). "CD satellittene" ligger 36000km over 1 vest lengdegrad (rett over ekvator). Du må enten bruke en antenne til Sky og en annen til CD eller så må du kjøpe en Torodial T90.

Du kan bare glemme å motta både Sky og CD samtidig fra samme 72cm antenne. Den billigste løsningen er trolig to antenner. En til CD og en til Sky. Claes Ohlsson og Biltema har jo antenner til noen hundrelapper. En Torodial90 blir dyrere men kan til gjengjeld motta flere posisjoner samtidig.

72cm antenne vil sannsynligvis fungere på 28.2øst (Sky) bortsett fra BBC og ITV som sender fra Astra 2D som har mye svakere signal over Norge. Til BBC&ITV er nok 2.4m antenne en mer sannsynlig antennestørrelse.

Jeg brukte 72cm på 28.2øst (Oslo området) for 3-4 år siden og fikk inn alle ukodede kanaler fra Astra 2A/2B og Eurobird. Astra 2D fungerte aldri med 72cm antennen.
    Takk for svar!

Vil helst slippe unna med 1 antenne, så da blir det evt. en T90.
    2,4 m er nok ikke aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil sannsynligvis fungere deler av døgnet. En 120cm gir signal på
    Astra 2D horisontal deler av døgnet i Oslo. Litt bedre signal bør det bli med en 150cm. Stabilt signal blir det neppe med 150cm. Du kan sikkert vinne en del på å bytte til en bedre LNB men da må du få tak i en LNB beregnet for "prime focus" antenne (dersom antennen ikke har C120 feedhorn da).

Når jeg sjekket Astra2D på 120cm nå (kl.1440) så er det ikke antydning til signal fra Astra 2D.
    Det er det jeg har hørt tidligere også, tenker på LNB'en. Vet du om noen ordentlige butikker som selger gode LNB'er beregnet for den typen parabol jeg har? Hører 0.2 dB er det beste å få tak i, men de jeg finner er kun for vanlige paraboler.

Hva slags LNB bruker du forresten?
    Takker for svarene, setter pris på det

Edit: Når du sier at du mottar signal fra 2D, mener du at du mottar samtlige transpondere, eller kun de horisontale? Er mest interessert i å få HD-kanelene som er der, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet litt i dag, før jeg bestiller tallerken. Jeg tror jeg helst vil ha en T55, men er usikker på om det vil gå. I følge sidene til produsenten vil hvert hode se en 55cm tallerken med T55 og 90 med T90.

I dag vred jeg min 72cm med to hoder mot 28,2 og fikk meget gode signaler. Fikk også bilde på Sky News som sender ukodet. Så da er spørsmålet mitt: Hvor mange cm ser hvert hode på en 72cm med to hoder? De ser sikkert ikke fulle 72cm hver. Ser de kanskje helt ned mot 50-55cm kanskje? I såfall vil jeg kunne få de kanalene jeg trenger med en T55. Noen som vet dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av consilium
    Det er det jeg har hørt tidligere også, tenker på LNB'en. Vet du om noen ordentlige butikker som selger gode LNB'er beregnet for den typen parabol jeg har? Hører 0.2 dB er det beste å få tak i, men de jeg finner er kun for vanlige paraboler.

Hva slags LNB bruker du forresten?
    Takker for svarene, setter pris på det

Edit: Når du sier at du mottar signal fra 2D, mener du at du mottar samtlige transpondere, eller kun de horisontale? Er mest interessert i å få HD-kanelene som er der, hehe.
    Bruker MTI AP8 TW. Dette er en LNB til feedhorn med C120 flens.
    Denne LNB'en passer kun til antenner med eget feedhorn med C120 flens. MTI lager alle typer LNB'er og det er mange tilbakemeldinger
    Den er merket med nf=0.5dB men fungerer bedre enn f.eks. Invacom som det påstås har nf=0.3dB. Man skal passe seg for å gå i fellen og stole blindt på oppgitt støytall. I mange tilfeller er oppgitt støytall kun et salgstriks. Det oppgis støytallet på komponenten i LNB og ikke LNB'ens reelle støytall.

Jeg mottar kun de horisontale Astra2D transponderene men ikke hele døgnet. kl.1945 var ITV nesten ok mens BBC mangler helt. Tidligere i dag (1440) var det ikke antydning til signal. Det er det heller ikke nå (2055) men nå er ikke været helt ideelt...

Signalstyrken svinger i løpet av døgnet og det er nok helt tilfeldig at det nå er signal på kvelden. Tidligere manglet signalet på kvelden men var ok på dagtid.

BBC sender en HD kanal på Astra 2D vertikal. BBC's og ITV's kanaler er ikke kodet så en hvilken som helst MPEG4 basert HD mottager vil kunne motta BBC HD (og de vanlige BBC&ITV kanalene) forutsatt at antennen er stor nok....Det er INGEN andre HD kanaler på Astra 2D.
    Det er også rykter om at Channel 5 og Channel 4 kan komme til å sende ukodet en gang i framtiden. http://www.astra2d.com/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jadajada
    Jeg har testet litt i dag, før jeg bestiller tallerken. Jeg tror jeg helst vil ha en T55, men er usikker på om det vil gå. I følge sidene til produsenten vil hvert hode se en 55cm tallerken med T55 og 90 med T90.

I dag vred jeg min 72cm med to hoder mot 28,2 og fikk meget gode signaler. Fikk også bilde på Sky News som sender ukodet. Så da er spørsmålet mitt: Hvor mange cm ser hvert hode på en 72cm med to hoder? De ser sikkert ikke fulle 72cm hver. Ser de kanskje helt ned mot 50-55cm kanskje? I såfall vil jeg kunne få de kanalene jeg trenger med en T55. Noen som vet dette?
    Dersom det ene hodet sitter i senter så vil det se 72cm. Sidematede LNB'er vil se mindre antennestørrelse(hvor mye mindre er jeg ikke sikker på). Når det mottas 1-vest og 5-øst på samme antenne så blir det best resultat med 1-vest i senter (idell posisjon) og 5-øst sidematet. En del antenner selges med slik form for sidemating (f.eks. den som er avbildet på http://www.clasohlson.no/images/prod...-04_101143.jpg).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bruker MTI AP8 TW. Dette er en LNB til feedhorn med C120 flens.
    Denne LNB'en passer kun til antenner med eget feedhorn med C120 flens. MTI lager alle typer LNB'er og det er mange tilbakemeldinger
    Den er merket med nf=0.5dB men fungerer bedre enn f.eks. Invacom som det påstås har nf=0.3dB. Man skal passe seg for å gå i fellen og stole blindt på oppgitt støytall. I mange tilfeller er oppgitt støytall kun et salgstriks. Det oppgis støytallet på komponenten i LNB og ikke LNB'ens reelle støytall.

Jeg mottar kun de horisontale Astra2D transponderene men ikke hele døgnet. kl.1945 var ITV nesten ok mens BBC mangler helt. Tidligere i dag (1440) var det ikke antydning til signal. Det er det heller ikke nå (2055) men nå er ikke været helt ideelt...

Signalstyrken svinger i løpet av døgnet og det er nok helt tilfeldig at det nå er signal på kvelden. Tidligere manglet signalet på kvelden men var ok på dagtid.

BBC sender en HD kanal på Astra 2D vertikal. BBC's og ITV's kanaler er ikke kodet så en hvilken som helst MPEG4 basert HD mottager vil kunne motta BBC HD (og de vanlige BBC&ITV kanalene) forutsatt at antennen er stor nok....Det er INGEN andre HD kanaler på Astra 2D.
    Det er også rykter om at Channel 5 og Channel 4 kan komme til å sende ukodet en gang i framtiden. http://www.astra2d.com/
    Five og four sender ukodet på Astra 2D.Jeg har også BBC HD på en Pace og
    det ser veldig bra ut ,men programmene kjøres nesten i loop.Kjedelig!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Five og four sender ukodet på Astra 2D.Jeg har også BBC HD på en Pace og
    det ser veldig bra ut ,men programmene kjøres nesten i loop.Kjedelig!
    Stølen
    Five og Channel 4 sender ikke på Astra 2D og sender heller ikke ukodet.
    http://www.lyngsat.com/packages/skyuk.html

Begge kanaler er kryptert med NDS og krever smartkort fra BSkyB.

Kan det være BBC 4 og radio five du mener ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Five og Channel 4 sender ikke på Astra 2D og sender heller ikke ukodet.
    http://www.lyngsat.com/packages/skyuk.html

Begge kanaler er kryptert med NDS og krever smartkort fra BSkyB.

Kan det være BBC 4 og radio five du mener ?
    Ja du har selvsagt helt rett!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter i spenning på min SkyHD-box.
    Stølen
    Venter du enda, eller har du mottatt noe? Jeg vurderer å bestille Sky-HD pakke. Avventer imidlertid erfaringer angående firmaer/leverandører. Hvor bestilte du? Noen andre som har kjøpt Sky-HD pakke, og fra hvor?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Balle58
    Venter du enda, eller har du mottatt noe? Jeg vurderer å bestille Sky-HD pakke. Avventer imidlertid erfaringer angående firmaer/leverandører. Hvor bestilte du? Noen andre som har kjøpt Sky-HD pakke, og fra hvor?
    Jeg venter fremdeles.Saken er at Sky ikke har latt den gå ut på salg til forhandlere i UK, p.g.a mangel på boxer. Idet de slepper HD-tuneren for salg via lokale forhandlere, er vi gang.Jeg bestillte for flere måneder siden, og har fått bekreftelse på fremtidig levering.

Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha! Uffda, her satt jeg og trodde at det nok ikke burde ta mer enn vel en uke å få sendt en pakke fra Englandops:
    Vel, jeg får heller smøre meg med litt tålmodighet! Håper du "roper høyt" her på forumet når du hører noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut www.skydigitalcards.com. De er billigst, i tillegg til at de har SKY HD tunere og kort på lager. Jeg bor på Sandsli i Bergen, har hatt SKY HD i en måned nå, og er kjempefornøyd. Kjøpte denne antennen http://www.btv.no/index.php?valg=pro...odukt_nr=60160, som tar inn 1w, 5ø og 28,2ø. Glimrende bilder også på Astra 2D i regnvær. Premier League og Champions League i HD på Sky Sports HD på min Panasonic 37PV60 er rett og slett fantastisk. TwinLNB følger med, og eneste negative med SKY HD boksen er at den ikke støtter DiSEq.

Newcomer diezel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du får inn ITV/BBC med bra signal, GoonerOne?
    Har akkurat kjøpt samme parabolantenne, skal montere den i morgen. Bur på Sotra, så skal vel kunne få like bra signal her også.

Veit du om det funker like bra med 4 hoder samtidig? Tenkte på 1V 5Ø 19,2Ø og 28,2Ø. Viktigste er 1V og 28,2Ø...

Newcomer Lunix sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er fotball det skal sees så bør absolutt ART sjekkes ut. De viser jo alle kampene LIVE. ART 1-6 viser alle matchene som går.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av diezel
    Så du får inn ITV/BBC med bra signal, GoonerOne?
    Har akkurat kjøpt samme parabolantenne, skal montere den i morgen. Bur på Sotra, så skal vel kunne få like bra signal her også.

Veit du om det funker like bra med 4 hoder samtidig? Tenkte på 1V 5Ø 19,2Ø og 28,2Ø. Viktigste er 1V og 28,2Ø...
    Jeg har ikke prøvd med 19,2ø, men det er god plass til flere LNB'er, så jeg tror det skulle gå fint.

ITV/BBC får jeg inn med 90% signalstyrke og kvalitet. Har vridd parabolen litt sideveis for i tillegg til å kompensere for skew på LNB. Brukte http://www.satlex.org -> Teknikk -> AZ/EL kalkulator. Vridningen på parabolen gjør at jeg må kompromisse mht. optimalt signal på 1w. Dette gjør ingen ting siden signalet til både 1w og 5ø er sterkt. Får inn alle ITV/BBC kanaler uten problemer. To av Disney kanalene gir noen ganger pixelering i sterkt regnvær, men det bryr meg ikke siden jeg kun er interessert i SKY Sports/BBC/ITV. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Balle58
    Endelig er Sky HD i hus.Fungerer nydelig.Dette tok tid.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! kan du fortelle fremgangsmåten? jeg har sky digital i dag, en venn av meg i london abonnerer for meg. Hvor får man kjøpt hd-boksen, og hvordan aktiverer man kortet?Bruker du samme kort som for sky digital som til sky HD?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •