Instalasjons problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Instalasjons problemer

Har nettopp kjøpt meg Viasat og CD parabolpakke. Har begynnt instalasjonen men får ikke inn noe signal. Virker ikke som det er noe liv i det hele tatt, hva kan jeg ha gjort galt. Har montert hodene dreid dem 7grader.

På CD har jeg 6 - 7 signal men det er helt likt om antenne kabelen er inne eller ikke.

På Viasat er det 60% spenning og 0% signal.

Har sikkert bare gjort en dum nybegynner feil, prøvd å gå på taket, bytte kabel osv.. ingen respons i det hele tatt.

På forhånd takk for hjelpen !

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD og Viasat parabolpakke finnes vel ikke ?

I og med at du ikke har signal må du prøve å få kontakt med at satelitt først. Siden jeg nettopp har installer CD med standard dekoder kjenner jeg det godt. Du har vel husket å sette i dekoderkortet ?

Du montere Parabol. Stiller inn elevasjone 21-25 gr og retning direkte syd. Deretter kobler du til kabel til LNB og dekoder og skrur på. Hvis du ikke har satelittsøker må du bruke satelittsøkeren i menyen. Denne finner du under LNB installasjon. Beveg litt av gangen, så tenker jeg du får den inn.

Hvis ikke dette duger må du gjøre det samme med Viasat. Ikke f om begge deler har sviktet samtidig !

Obs. Har problemer selv i dag. Conax ingen adgang på NRK, Eurosport med flere

Newcomer romh@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Banos
    Har nettopp kjøpt meg Viasat og CD parabolpakke. Har begynnt instalasjonen men får ikke inn noe signal. Virker ikke som det er noe liv i det hele tatt, hva kan jeg ha gjort galt. Har montert hodene dreid dem 7grader.

På CD har jeg 6 - 7 signal men det er helt likt om antenne kabelen er inne eller ikke.

På Viasat er det 60% spenning og 0% signal.

Har sikkert bare gjort en dum nybegynner feil, prøvd å gå på taket, bytte kabel osv.. ingen respons i det hele tatt.

På forhånd takk for hjelpen !
    Regner med at du har en såkalt "Norden-parabol" med to hoder og toposisjons omkobler. Hvis ting er så dødt som du antyder, hadde jeg forsøkt å koble den lange kabelen rett i det hodet som tar THOR (ligger til høyre, parabolen sett forfra). Kjør en CD-installasjon på tuneren med innstilling for bare ett hode, bare for å teste om det virker i det hele tatt. Hvis du finner Thor, kan du koble med to hoder og hele stasen og kjøre en ny installasjon, denne gangen med tuneren innstilt på to hoder. Hvis det første virker, men ikke det andre, har du et problem i omkobleren eller de korte kablene mellom omkobleren og hodene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •