Resette Strong STR8700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Resette Strong STR8700

Jeg har diverse problemer med parabolutstyret om dagen. Det ene er at TV3 og de andre kanalene som kommer fra den samme satelittposisjonen, har utrolig dårlig eller intet signal. Regner med at dette har sammenheng med en ekornspist:evil: (fordømte gnagere) kabel mellom hodet og diseq'en, har ikke fått surret meg til å bytte ennå. NRK fungerer topp.

Det andre, og som egentlig er pørsmålet mitt her, er at nevnte tuner henger seg opp. Dette arter seg slik at den gir feilmelding om at kortet ikke er satt inn, at kanalen ikke dekkes av abonnementet, eller andre ting. Når jeg drar ut strømmen, venter litt og setter i igjen, blir alt ok. Den siste tiden skjer dette nesten daglig. Jeg nevnte dette i butikken jeg kjøpte den for litt siden, og de sa at boksen måtte resettes. Saken er visst at mye gammelt sw-rusk blir liggende etter automatisk sw-oppdatering og den blir forvirret. De kan gjøre dette i butikken, men problemet er jo å komme seg dit før stengetid. Tuneren er vel 3 år gammel, så garanti er ikke noen bekymring lenger.

Så det endelige spørsmålet er; er det noen her på forumet som vet hvordan man gjør denne resettingen?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som søker finner.... Bruksanvsning finnes her: http://www.satplus.com/product_info....roducts_id=122

Der finner du nok svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resetting med nedlasting av software kan gjøres på følgende måte:
    - Ta ut stikkontakten (gjør satellittmottakeren strømløs)
    - Trykk og hold inne <pil høyre> og <pil venstre> på selve satellittmottakeren, mens du setter stikkontakten inn igjen.

Nå vil mottakerens display kvittere med "SAT" og laste ned software. Nedlasting og installasjon av software tar ca. 10 minutter.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det skal testes. Må bare bytte ut den ekornspiste kabelen først.

Ang. bruksanvisning, den ligger jo innerst i skuffen ops: tenkte ikke på å kikke i denops: , siden han i butikken sa at jeg kunne komme innom med mottakeren, så skulle han fikse det. Men jeg ser i den nå og kan ikke finne igjen trikset med å ta strømmen osv.

Takk for tips, skal rapportere resultatet her.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter denne muligheten til å bruke dette som min egen lille worklog for dette prosjektet.

Det viste seg at det ikke bare var den omtalte gnageren sin feil at TV3 +++ ikke funker. Etter litt kobling og testing har jeg nå konstatert 1 stk. defekt LNB. Har nå bestilt ny, forsøker med "TITANIUM Singel Universal LNB 0.2 db" bestilt fra Nortec, så får vi se hvordan det går. Ser ut til at signalkvaliteten på NRK også er dårligere enn tidligere, er nede i 45%, så det er vel et tidsspørsmål før denne også må byttes.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke typisk. Når høsten kommer og det begynner å bli litt ruskete i været, så henger man opp etter husveggen på en vaklevoren stige, i stummende mørke med hodelykt og skrur på den fordømte parabolen:evil: Vel jeg har hvertfall byttet LNB, men det kan faktisk hende at den gamle var helt i orden allikevel. På et tidspunkt i kveld var jeg nesten overbevist om at en eller annen idiot hadde skumpet borti satelitten så den kom ut av posisjon. Saken var at Thor var helt fin men ikke noe signal på Sirius. Så vred jeg litt på skåla, da kom det svakt signal på Sirius og ikke noe på Thor. Jeg så sikkert ut som en tulling der jeg stod å pekte opp mot himmelen og skulet olmt på skåla, tenkte høyt og småbannet, men konkluderte da med :idea: at skåla pekte for lavt på himmelen.

Så jeg løsnet litt på skruene, skjøv den forsiktig littegrann oppover. Klatret ned fra stigen, gikk inn i stua og kikket på skjermen. Og der, som ved et trylleslag var det signal på begge. Halleluja!:-D

Bare w kommer seg fra ekstasen etter å ha konstatert at TV3 er tilbake i heimen, så skal jeg forsøke å resette mottakeren etter oppskriften lenger opp her.

Ha en fortsatt god kveld.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resetting ble utført i går kveld. Tok strømmen, holdt pil høyre+venstre inne og plugget i strømmen igjen. Den kvitterte med LOAD på displayet og etter en stund var den i drift. Så det blir spennende å se om den blir mer stabil etter dette, tajm vill sjåv.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har den stått i et par dager uten å henge seg opp, så jeg tror dette knepet fikset biffen. Problemet er sannsynligvis løst.

Case closed (?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •