Problemer med C 1201 CX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med C 1201 CX

Bestilte nettopp denne dekoderen fra canal digital, fikk den i posten for en ukes tid siden. Koblet den opp og den fungerte fint første dagen..
    Neste gang jeg skrur den på, dagen etter, så låser den seg etter ti sekunder. Jeg kobler fra, tar ut smartkort, prøver på nytt... Det samme skjer igjen, den fungerer fint i 5 sekunder, for først å ikke reagere på kontrollen, deretter for å fryse bildet...

Jeg ringer kundeservice, de sier at de skal sende meg en ny... "Du får den om en ukes tid", sier de. Greit nok. Det tok to dager før jeg fikk den nye, ikke verst. MEN etter å ha koblet opp den nye, så skjer AKKURAT det samme igjen.. Fungerer fint til å begynne med, for så å være ubrukelig etter jeg skrur den på igjen noen timer etter jeg har sett på analoge kanaler (tv3).

Har noen andre hatt samme problem som meg?

Det eneste jeg har gjort felles for dekoderne som jeg kommer på er at jeg har slått den av noen timer for å se på tv3 (som av en eller annen merkelig grunn ikke kan vises via tuner. Det kunne til og med den gamle Phillipsen)

Jeg bruker den scartkontakten jeg hadde fra den gamle dekoderen, samt de andre ledningene også (strøm og antennekabler), så jeg har kun byttet dekoder men ikke kabler. Men jeg kan ikke skjønne at dette kan ha noe med saken og gjøre.

Dekoderen ligger og hviler oppå DVD-spilleren min, men jeg kan heller ikke tenke meg at det skal være et problem.

Noen som har forslag? Har jeg fått to stk defekte dekodere?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har samme dekoder og ingen problemer. Er du sikker på at det er dekoderen og ikke kortet som er problemet. Jeg hadde problemer med leie dekoderen en gang og det viste seg å være kortet.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vært borti at kortet har vært def. Da fungerte det kun på kiosk testkanalen til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne at jeg fikk nytt kort også sammen med den nye dekoderen, så jeg tror ikke det er kortet som er problermet heller...

Men om det hadde vært kortet så ville det vel kanskje ikke fungert i det hele tatt fra jeg satte det i?

Det er rart, og utrolig irriteredende.

Newcomer Freddy sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har jordet strømnett i rommet og tv'en er koblet til dette og ikke har galvanisk skille mellom antenneuttak og tv kan det være det som får tuneren til å gå bananas. Her kan det være store spenningner og strømmer på avveie...

Tuneren blir koblet inn i dette kretsløpet via scart kabelen og antennekabelen.

- Freddy

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som fant ut av dette?
    Har hatt denne dekoderen i ca 1 år uten problemer før den nå plutselig oppfører seg slik som trådstarter sier.
    Har ikke jordet kontakt fra tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •