problem etter bytte av LNB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problem etter bytte av LNB

Har nettopp skaffe meg multiabonnement fra Canal Digital. Fikk tilsendt ny LNB med 4 utganger. Etter at jeg installerte denne får jeg inn mye færre kanaler enn før. Har ikke signal på mange transpondere som jeg egentlig skal ha. Signalet på den transponderen jeg har alltid har brukt til å stille inn antennen er sterkere enn før. (12322 H). Har alt, både H og V, i området 118** (husker ikke helt) til 12476. Ingenting fungerer over eller under.
    Kan det være noe galt med LNBen jeg fikk??

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å vri LNB'n i festet. CD sier den skal vris 7-11 grader mot klokka når du ser på parabolen. Eksperementerte litt i helga. Hvis jeg stiller inn NRK1 kan jeg vri den ca 20 grader før signalet begynner å bli dårlig. Andre veien kan jeg ikke vri mye, kanske til 3-4 grader før signalet svekkes. Hvis jeg stiller inn Discovery blir det stikk motsatt, best rundt 0 grader.

Fant ut at det beste punktet for de fleste kanalene var ca 7 grader.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsøkt å snu på hodet, men da faller alle signal ut..
    I installeringsguiden fra CanalDigital, står det at hodet skal stå på "halv seks" i forhold til antennen.
    CanalDigital sin kunde"service" sa til min samboer at tuneren måtte stilles på
    "Quattro LNBF", men da mistet vi også alt signal, og det kom ingenting uanset hvordan jeg justerte antennen.

Jeg har ikke så mye peiling på det tekniske, men såvidt jeg kan se så er det ikke et Quattro http://www.satlex.net/no/lnb_types-t...attro_lnb.html hode jeg har, men det som kalles Quad http://www.satlex.net/no/lnb_types-t..._quad_lnb.html.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •