Paraboltuner med harddisk, hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Paraboltuner med harddisk, hvilken?

Jeg vurderer å kjøpe en godkjent Canal Digital tuner med harddisk. Er ute etter stabilitet og bra bildekvalitet, samt at den ikke bruker evigheter på å bytte kanal. Noen tips/erfaringer til hvilken jeg bør kjøpe?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifløge denne listen så er det jo ikke mye som er "godkjent" lenger. http://www.canaldigital.no/templates...e____7153.aspx

Helt håpløst at CD skal herje sånn med oss forbrukere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Det var snevert. Er det noe særlig forskjell på den grundig'en og digiality'en da? Tror prisen er den samme.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Kaon KSC-570 med harddisk i over 3 år. Har ikke noen feil og mangler. Den er også "skandaløst" billig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke godkjent av canal digital, men ufattelig lett å se canal digital på den om du har orginalkort.
    Kjøp en Dreambox 7020.
    100% stabil, 2 stk IDE, plass til en intern HD. USB +++
    Bruker under 0,5sek på å skifte kanal, noe som er utrolig kjapt.
    Menyene, epg og bildekvalitet er også helt konge. iallefall med Gemini Image.
    Du kan også joine en cardshare gruppe om du har dreambox og dele utgiftene på et orginalkort.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digiality tuneren kan også gjøre opptak med 5.1 lyd. Det vet jeg ikke om Grundig modellen kan. Hvis den ikke kan det, hadde jeg kjøpt den fra Digiality.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, Grundig tar opp med 5.1-lyd. Ulempen med denne er at det tar litt tid før du får opp EPG. Ellers er jeg fornøyd med bilde og brukervennlighet.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Force 1199 som bruksmessig er uttrolig bra. Enormt bra epg og bestilling av opptak er meget enkelt og flexibelt. Jeg har også cam modul til Viasat som funker uten at en hopper i taket over kvaliteten på dette (kanalskift tar tid mellom CD/Viasat). Opptak kan bestilles via epg og kan også bestilles f.e.s til faste tidpunkt på gitte dager/kanal.
    Enormt bra tuner som mangler opptak i 5.1 og HD mottak.
    Forutsetninger for denne og andre ikke godkjente tuner blir at en kjøper brukt og får overført abonemang fra noen andre.

Er selv på vei bort fra parabol pga Viasat (og CD?) sin manglende kundeforståelse. De driter seg konsekvent ut i forhold til brukervennlighet med å lage opplegg som kun funker på "sitt" system.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Følg spillereglene !

Sitat Opprinnelig postet av Atlewee
    Ikke godkjent av canal digital, men ufattelig lett å se canal digital på den om du har orginalkort.
    Du kan også joine en cardshare gruppe om du har dreambox og dele utgiftene på et orginalkort.
    Det er vel derfor det blir så vansklig for oss "ærlige" som ønsker å følge spillereglene samtidig som vi ønsker å ha muligheten til å velge det beste utstyret. Dette er vel en av årsakene til at CD innfører sære ordninger som parring av kort/tuner ++:cry: .

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ingen tvil i dette er en medvirkende årsak til særordningene, men det burde fremdeles kunne bli enighet om en felles tuner/system for CD og Viasat.
    2 tunere gjør at en får et "Jallasystem" som uansett utstyr blir lite tilfredstillende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dreamboxen har flere kortlesere,så med litt datakunskap lærer man seg den kjapt.Kan f.eks koble den i nettverk med pc,og ta opp filmer direkte på hd,eller som jeg gjør,dele mapper på pc til dreambox så har jeg tusenvis av musikkfiler tilgjengelig i et selvlaget mappesystem som vises på tv'en.Så kobler du boxen opp mot forsterkeren og vips så har du mye musikk uten en cd:-D Den spiller også av .m3u filer så man lager lett spillelister.
    Kanallister lager man også selv på dataen med dra-og slipp metoden.Hærlig boks dere:-D kan jo se på www.digsat.net for mer info

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Jo da, Grundig tar opp med 5.1-lyd. Ulempen med denne er at det tar litt tid før du får opp EPG. Ellers er jeg fornøyd med bilde og brukervennlighet.
    Digialityen henter antagelig EPG automatisk om natten og lagrer EPG data i minnet.

Grundig boksen lagrer også EPG i minnet etter at det er foretatt en innlesning. Så når EPG er lest inn i Grundigen en gang så er den lynkjapp neste gang man trykker på EPG knappen (men den vil trolig miste EPG data etter standby/online).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du var CD kunde før 1.april i år, så kan du jo kjøpe en brukt Nokia 9902. Den har en 40 GIG HD, men kan byttes. Uansett hvor stor HD en setter inn, så støtter ikke maskinen mer enn 132GIG. Har 5.1 lydutgang, men den er ikke fungerende på opptak. Med denne maskinen kan du både se på CD + Viasat + harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke at dere vurderer andre tunere i det hele tatt jeg. Dreambox -ingen over, ingen ved siden. Du kan putte i akkurat de korta du vil med litt kunnskap. BÅDE CD og Viasat på en gang uten og drive og dille med flere tunere.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fhj
    Skjønner ikke at dere vurderer andre tunere i det hele tatt jeg. Dreambox -ingen over, ingen ved siden. Du kan putte i akkurat de korta du vil med litt kunnskap. BÅDE CD og Viasat på en gang uten og drive og dille med flere tunere.
    Pga at vi er forskjellige. Jeg forstår ikke at noen vil ha LCD / Plasma TV, jeg forstår ikke at noen vil ha stasjonsvogn når en kjøper bil, eller at de vil ha diesel, eller at så få kjøpte S-VHS istedenfor VHS osv. BTW. Med min 9902 så trenger jeg bare 1 box.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Pga at vi er forskjellige. Jeg forstår ikke at noen vil ha LCD / Plasma TV, jeg forstår ikke at noen vil ha stasjonsvogn når en kjøper bil, eller at de vil ha diesel, eller at så få kjøpte S-VHS istedenfor VHS osv. BTW. Med min 9902 så trenger jeg bare 1 box.
    Et lite sakelig svar til en usakelig kommentar ja.. :|

Men som sagt, med Dreambox sitter du på muligheter som svært få tunere har iom. at den er en Linux basert datamaskin. Det er også denne tuneren som har størst 'utvikler scene'. Du finner stort sett hva det skal være til denne tuneren, med unntak av divx/xvid støtte. Man kan kjøre sky, via og canaldigital i en og samme tuner om man vil. Man kan eks. vis streame ut på webdisplay og se tv trådløst hvor som helst i kåken via en laptop. Du kan recorde via nettverk, dersom du ikke gidder å ha en hd stående å spinne under TV'en. Man har fantastisk med muligheter her som man har på svært få tunere. Du har ikke en brøkdel av mulighetene med en lusen Nokia tuner enn hvor mye hd det er i den.

Jeg anbefaler deg å ta en tur på Digsat.net og kikk litt på hva du kan gjøre med Dreambox.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men som sagt, med Dreambox sitter du på muligheter som svært få tunere har iom. at den er en Linux basert datamaskin. Det er også denne tuneren som har størst 'utvikler scene'. Du finner stort sett hva det skal være til denne tuneren, med unntak av divx/xvid støtte. Man kan kjøre sky, via og canaldigital i en og samme tuner om man vil. Man kan eks. vis streame ut på webdisplay og se tv trådløst hvor som helst i kåken via en laptop. Du kan recorde via nettverk, dersom du ikke gidder å ha en hd stående å spinne under TV'en. Man har fantastisk med muligheter her som man har på svært få tunere. Du har ikke en brøkdel av mulighetene med en lusen Nokia tuner enn hvor mye hd det er i den.

Jeg anbefaler deg å ta en tur på Digsat.net og kikk litt på hva du kan gjøre med Dreambox.
    Og da kan jeg ta mitt 1 uke gamle CD eller Via kort å putte i boksen og så er jeg på lufta? Det burde vel ga bra siden den er så god..... Slik jeg forstår det er det som å banne hvis du nevner disse boksene hos CD/Via. Burde ikke være slik men den blir vel betraktet som en hacker-boks for de med bedre enn normal data kompetanse ?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det er vel derfor det blir så vansklig for oss "ærlige" som ønsker å følge spillereglene samtidig som vi ønsker å ha muligheten til å velge det beste utstyret. Dette er vel en av årsakene til at CD innfører sære ordninger som parring av kort/tuner ++:cry: .
    Der tar du HELT FEIL! Det er pga årlang krangling mellom to store TV-selskap at kundene må lide.
    Kjøp Dreambox med god samvitighet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Der tar du HELT FEIL! Det er pga årlang krangling mellom to store TV-selskap at kundene må lide.
    Kjøp Dreambox med god samvitighet!
    Riktig.. Det er ingen såkalte spilleregler eller lover som hindrer deg i å benytte CD og Via i en og samme boks. Det er kun CD og Vias mangelfulle respekt for forbrukeren som gjør dette vanskelig.

@Ingeniør'n
    Du kan ikke putte kortet direkte i Dreamboxen nei. Men.. er ikke du ingeniør d da?:-D Man må riktignok sette seg litt inn i Dreambox og installere firmware -les operativsystem. Men jeg trodde da oppriktig at dette var et entusiast forum, hvor folk ikke gruet seg for å sette seg litt inn i ting og tang.

Dreamboxen håndterer kort som er parret med en annen tuner også. Men nå er det jo også sånn med datamaskiner at de er ikke smartere enn brukeren gjør dem.. :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sa ikke at Dreambox ikke var en god tuner. Jeg har faktisk ikke sagt et eneste vond ord om denne boxen ever. Jeg sa at vi alle var forskjellige, og at jeg er fornøyd med min Nokia 9902, på samme måte som jeg er sikker på at Dreambox eierene er fornøyd med sin.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Den ultimative DIY RIAA!?
    By KJ in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 118
    Siste melding: 12-08-2010, 21:52
  2. Ny HTPC
    By lygren in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 12-18-2002, 12:54
  3. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)
    By lygren in forum Digitale projektorer