Paraboltuner med harddisk, hvilken? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som vet om når Mpeg4 dekoderene kommer, når de engang kommer?, om det er noen modeller som kommer med harddisk? Har veldig lyst på en tuner med harddisk, men tenkte å vente til Hd boksene kommer. Noen som vet om noen modeller og når det evt kan ventes?? Begynner å bli klar for HD nå snart!!

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av livewire
    Er det noen som vet om når Mpeg4 dekoderene kommer, når de engang kommer?, om det er noen modeller som kommer med harddisk? Har veldig lyst på en tuner med harddisk, men tenkte å vente til Hd boksene kommer. Noen som vet om noen modeller og når det evt kan ventes?? Begynner å bli klar for HD nå snart!!
    Det er i allefall 1 på markedet, men den har ikke harddisk. den er ikke godjent av CD, men skal kunne brukes med cam hvis du var kunde FØR 01.04.06.
    http://www.satelitt1.no/product_info...oducts_id=1047

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fhj
    Riktig.. Det er ingen såkalte spilleregler eller lover som hindrer deg i å benytte CD og Via i en og samme boks. Det er kun CD og Vias mangelfulle respekt for forbrukeren som gjør dette vanskelig.

@Ingeniør'n
    Du kan ikke putte kortet direkte i Dreamboxen nei. Men.. er ikke du ingeniør d da?:-D Man må riktignok sette seg litt inn i Dreambox og installere firmware -les operativsystem. Men jeg trodde da oppriktig at dette var et entusiast forum, hvor folk ikke gruet seg for å sette seg litt inn i ting og tang.

Dreamboxen håndterer kort som er parret med en annen tuner også. Men nå er det jo også sånn med datamaskiner at de er ikke smartere enn brukeren gjør dem.. :-D
    Skal ikke se bort fra at det kan bli en slik boks på meg en gang, da jeg slett ikke er redd for å teste og mekke. Driver å tester ut en PC nå som jeg har bygd opp av enkelt deler for en kollega så jeg tror nok jeg skal klare å mekke litt oppsett i en Dreamboks og:-D - ferdigbygd PC har jeg aldri kjøpt...
    Poenget er at noen drar mekkinga litt langt slik at det blir unødvendig komplisert i forhold til å kjøre en ren linje i forhold til CD/Via. Nå tror jeg nok jeg blir sittende litt med en standard CD boks til HD markedet har blitt litt mer modent.

Ja jeg er ingeniør, i maskin og ikke elektro. Elektro hadde vært litt mer matnyttig i hobby sammenheng:? .

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Der tar du HELT FEIL! Det er pga årlang krangling mellom to store TV-selskap at kundene må lide.
    Kjøp Dreambox med god samvitighet!
    Parring av tuner og kort kommer til å være i bruk av alle signaldistibutørene i fremtiden.Om det er Sky/CD/Viasat eller Premier, så vil denne "møkkaløsningen" være det vi må forholde oss til enten vi vil eller ei!
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Parring av tuner og kort kommer til å være i bruk av alle signaldistibutørene i fremtiden.Om det er Sky/CD/Viasat eller Premier, så vil denne "møkkaløsningen" være det vi må forholde oss til enten vi vil eller ei!
    Stølen
    Så sant du ikke bruker Dreambox da selvfølgelig. Der ligger du bare inn koden som kortet bruker for å gjenkjenne boksen i softwaren. Så enkelt som så, og det er ingenting ulovlig i dette.

Om du bare gidder kan du kjøre samtlige av de du nevner over i en og samme boks, selv om du muligens nok måtte enten sette opp en kortserver på datamaskina di eller ha en ekstern kortleser koblet til på Dreamboxen.

Dreambox 7000 og oppover er utstyrt med to kortlesere, en CAM/PCMCIA slot, USB og seriell port. Eksterne kortlesere får man som ekstrautstyr.

Nå er det like før jeg får et eller annet fanboy stempel på meg. Men Dreambox er bare the best, og uten øvrig sammenligning på markedet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dreamboksen brukes på samme måte som CD sin?

Det jeg mener er med CD sin boks, kan jeg bruke EPG og tuneren skifter selv kanaler ved opptak.

Kan jeg eventuelt gjøre det samme med viasat`?
    Altså, bruke EPG og Dreamboksen vil selv skifte mellom kanaler ved opptak?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fhj
    Nå er det like før jeg får et eller annet fanboy stempel på meg. ..
    Like før?... To late.

Jeg ser det som svært sansynelig at det blir en DB8000 på meg. Jeg skal bare være 100% sikker på at den vil virke med CD-kort og HD abb. Jeg må kanskje kjøpe en CD-godkjent HD tuner for å få et HW serienr?

.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    123sub
    Litt OT, men godt å høre at det er fler som ikke liker diesel eller stasjonsvogn. Har diesel selv da men det blir bensin neste gang.
    Men du må gi opp crt og kjøpe deg plasma snart ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Den ultimative DIY RIAA!?
    By KJ in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 118
    Siste melding: 12-08-2010, 21:52
  2. Ny HTPC
    By lygren in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 12-18-2002, 12:54
  3. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)
    By lygren in forum Digitale projektorer