Støy på UPC kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy på UPC kabel

Sliter med periodisk støy på UPC kabelsignal. UPC har vært å justert og bildet er stort sett veldig bra men periodisk, typisk i beste sendetid på kvelden 20-22, kommer støyen. Støyen arter seg som siksak mønster i bildet og kan vare alt fra noen minutter til flere timer i slengen. Vedlegger et bilde.

Kan det være en TV i nabolaget som lager dette eller er anlegget til UPC overbelastet. Noen som opplever det samme ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noe ekspert på området, men hvis det typisk skjer gjentatte ganger i beste sendetid tyder dette på forstyrrelser fra utstyr i nabolaget ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt radiostøy kontrollen.
    Jeg gjorde det når jeg en bestemt tid på kvelden fikk no støy som slo ut det meste av radio FM signalet der jeg bodde, veldig bra oppfølging og gratis.

www.npt.no

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God ide det med støykontrollen. Har en radio amatør i nabolaget som jeg vet om men jeg trodde han lå for langt unna, dessuten går jo kabelen i jorda...

Mulig jeg nevner det for UPC hvis de kontakter meg. Har nemlig sagt opp abonnementet med de i dag da det ble parabol fra Canal Digital på meg i går. Satte den opp på veggen selv og fikk topp bilde - noe helt annet enn analog kabel ja. Godt å vær kvitt dette irritasjonsmomenten fra UPC. Da har jeg i tillegg fått tilbake Eurosport og Discovery :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Hei,

Kom tilfeldigvis over din post og jeg opplever samme problem. Men hos meg så er det støy 24/7. Jeg ble abonnent 1.juni og har aldri hatt UPC kabel før. Har hatt kontakt med UPC siden 5.juni og klaget minst 2x pr uke. Etter et par uker fikk jeg en montør til å komme fra UPC. Han konstaterte at det var støy på linjen og at det var dårlige signaler inn til mitt hus. Han fant ut at signalet er splittet mellom mitt og flere andre hus, og at det derfor kanskje dårlig signal eller at kabelen er for gammel. Han foreslo for meg at jeg og de andre burde investere i en forsterker. Dette godtok jeg selvfølgelig ikke, og ringte Kundeservice og klaget videre. Kundeservice sier at jeg ikke skal ha dårlig bilde (forstyrrelser og kornete bilder) og Montøren sier at jeg ikke kan få bedre signal enn jeg har uten å gjøre drastiske endringer. F.eks legge ny kabel. Men de skal nå ha installert en forsterker (dette tviler jeg på) og bildet er akkurat det samme. Nå, flere uker etter dette, ringer jeg fortsatt et par ganger i uka. Får alltid samme svar, "Teknisk arbeider med saken og den ansvarlige vil kontakte deg".

Noe et forslag hva jeg bør gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kutt ut UPC.
    Det er et utrolig tragisk selskap....

Jeg holdt på i 9mnd før de klarte å rydde opp i fakturarotet sitt.
    De hadde prestert å registrere meg dobbelt, så jeg fikk krav om installasjon flere ganger etc.

Endte med at de fysisk koblet meg fra nett. Da leverte jeg tilbake dekoder, og idag har jeg kun den minste pakka, og vurderer igrunn å si opp denne og.
    Frister mer med Canal Digital (om de har noen kurrante tilbud da... er jo så sykt dyrt til vanlig...)

-jacjan

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lbn
    Hei,

Kom tilfeldigvis over din post og jeg opplever samme problem. Men hos meg så er det støy 24/7. Jeg ble abonnent 1.juni og har aldri hatt UPC kabel før. Har hatt kontakt med UPC siden 5.juni og klaget minst 2x pr uke. Etter et par uker fikk jeg en montør til å komme fra UPC. Han konstaterte at det var støy på linjen og at det var dårlige signaler inn til mitt hus. Han fant ut at signalet er splittet mellom mitt og flere andre hus, og at det derfor kanskje dårlig signal eller at kabelen er for gammel. Han foreslo for meg at jeg og de andre burde investere i en forsterker. Dette godtok jeg selvfølgelig ikke, og ringte Kundeservice og klaget videre. Kundeservice sier at jeg ikke skal ha dårlig bilde (forstyrrelser og kornete bilder) og Montøren sier at jeg ikke kan få bedre signal enn jeg har uten å gjøre drastiske endringer. F.eks legge ny kabel. Men de skal nå ha installert en forsterker (dette tviler jeg på) og bildet er akkurat det samme. Nå, flere uker etter dette, ringer jeg fortsatt et par ganger i uka. Får alltid samme svar, "Teknisk arbeider med saken og den ansvarlige vil kontakte deg".

Noe et forslag hva jeg bør gjøre?
    Skulle ikke forundre meg om det samme er tilfelle hos meg. Sist gang jeg klaget refererte jeg til at min nabo hadde samme problem. Da jeg ikke var hjemme når de kom hadde de vært å sjekket hos naboen før og etter at de justerte. Da hun spurte om de ikke skulle sjekke hos meg, fikk hun til svar at dette ikke var nødvendig. Riktig, da var det bra noen dager, før det ble dårlig igjen.

Som sagt, har jeg nå sagt opp abonnementet. Jeg tror de sliter mer og mer etter hvert som folk skaffer seg flatskjermer og får "blåst opp" problemet. Det som nesten irriterte meg mest er at de ikke kan svare annen enn at "vi har ikke registrert feil på anlegget i ditt ommråde. venligst kontakt oss på ***** hvis problemet fortsetter". Denne telefonen har mange valg før man kommer fram, lang vente tid og koster sikkert en helt masse pr minutt. Dette betaler kunden, mens feilen er UPC's :evil: .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    Kutt ut UPC.
    Det er et utrolig tragisk selskap....

Jeg holdt på i 9mnd før de klarte å rydde opp i fakturarotet sitt.
    De hadde prestert å registrere meg dobbelt, så jeg fikk krav om installasjon flere ganger etc.

Endte med at de fysisk koblet meg fra nett. Da leverte jeg tilbake dekoder, og idag har jeg kun den minste pakka, og vurderer igrunn å si opp denne og.
    Frister mer med Canal Digital (om de har noen kurrante tilbud da... er jo så sykt dyrt til vanlig...)

-jacjan
    Dyrere ja, rundt det dobbelte i pris, men CD parabol er så mye bedre i billedkvalitet at det svarer seg selv om kabel er mer praktisk ved flere TV, opptrak av sendinger, radio etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •