Ny digitalekoder fra UPC - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 480
    Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    TV2 filmkanalen hører kanskje til canal + pakken... hørte noe om at den ikke skulle være for "vanlige" kunder... husker å ha sett noe på tv2 sine nettsider.
    Get.no står det at TV2 filmkanalen er med i familiepakken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Men hva mener du med at "det ser rart ut"??
    Aspektet er rett og slett feil. 4:3 bildet fyller hele widescreen-skjermen og det er ingen zoom. TVen nekter å vise bildet i 4:3 fordi dekoderen later til å gi ettertrykkelig beskjed om at det er et 16:9 signal. Hvis jeg setter dekoderen til 4:3 i menyen får jeg et korrekt 4:3 bilde på TVen, men da blir jo 16:9 sendinger feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oivindi
    Favoritter er også tilgjengelig på den gamle Motorola-boksen.
    Ja, men jeg mener å huske at den ikke hoppet over kanaler som ikke lå i favorittlista når man bladde seg gjennom kanalene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videopptak fra GET(UPC) digital dekoder?

Hei!

Har noen kjennskap til hvordan digital-dekoderen fra GET(UPC) fungerer i forhold til video-opptak fra denne?

Nyere videoopptagere fungerer slik at de kan starte opptak via et signal TV-LINK (aktivering på SCART PIN8 ). Aktiveringen styres fra TV-apparatet / tuner som kan aktiverer PIN8 på Scart'en.

Kan GET-digital dekoder styre video-opptakere på denne måten, eller må begge enheter programmeres separat for å kunne ta opp fra boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Softwareoppdatering på dekoderen inatt btw, hjulpet for noen?, har ikke testet selv...

fikk sms av Get:
    fjerne antenneledning, gjenopprette fabrikkinnstillinger med 1539 som pin kode og sette i ledning igjen og vente noen minutter for nedlastning av software.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

firmware

kjørte en kald boot etter get`s instrukser, nettopp.

Firmware på boksen forble den samme etter oppgradering.
    s/w ver. 0x0106
    Dato: oct 07 2006
    loader ver. 1.3.0

kan noen bekrefte deres firmware ver?

Tolker dette som at oppgradering skjedde hos get, men at dekoderen måtte kobbles opp mot de igjen.

Endringer?
    Joda TV2 filmkanalen er på plass for 1. gang siden jeg fikk dekoderen
    Om boksen fortsatt må resettes 1 gang i døgnet gjenstår å se..

Så noen nevnte vod lengre bak i tråden.
    Er ikke VOD på denne boksen. Kansje senere på de nye dekoderene...

16:9; hvis dekoderen er satt opp til dette formatet, blir alle sendinger 4:3 inkludert kjørt ut på tv`n i WS.

Dama klarte og max`e favoritt listen sin, slik at hun måtte slette noen kanaler for å få plass til andre.

btw: min dekoder bruker laaang tid på å reboote. Hvis man slår dekoderen rett på igjen er den død. Må vente min 5 min. buh!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomcat
    Hei!

Har noen kjennskap til hvordan digital-dekoderen fra GET(UPC) fungerer i forhold til video-opptak fra denne?

Nyere videoopptagere fungerer slik at de kan starte opptak via et signal TV-LINK (aktivering på SCART PIN8 ). Aktiveringen styres fra TV-apparatet / tuner som kan aktiverer PIN8 på Scart'en.

Kan GET-digital dekoder styre video-opptakere på denne måten, eller må begge enheter programmeres separat for å kunne ta opp fra boksen?
    Vet ikke, men skal teste så fort jeg får den nye dekoderen(1-2 dager), håper dekoderen kan styres via DVD opptakeren slik at man kan få tatt opp skikkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Ja, men jeg mener å huske at den ikke hoppet over kanaler som ikke lå i favorittlista når man bladde seg gjennom kanalene.
    Joda, den hopper over de du ikke har valgt ut - trykk på den grønne "tekst-tv-knappen" for å bla deg gjennom favorittene. Primitivt, men bedre enn ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videopptak fra GET(UPC) digital dekoder?

Sitat Opprinnelig postet av lenmor
    Vet ikke, men skal teste så fort jeg får den nye dekoderen(1-2 dager), håper dekoderen kan styres via DVD opptakeren slik at man kan få tatt opp skikkelig!
    OK, hvilken type DVD-opptager benytter du som har denne funksjonaliteten?

Spennende å høre om du får dette til!
    . . .

Etter hva jeg forstår skal det snart tilbys en harddisk-versjon fra GET(UPC) som man vel måtte forvente kan programmere opptak fra EPG'en.

Ulempen med HD-opptager er likevel at man vel må ta med seg hele boksen under armen dersom man skulle ønske å se opptaket et annet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomcat
    Hei!

Begge enhetene må programmeres separat, så litt tungvint egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter softwareoppdateringen idag og pinkode 1539 saken, er dekoderen ganske stabilt nå. Det eneste problemet som gjenstår nå er underteksten på kanaler som Showtime, teksten forsvinner nå og da. For å få det tilbake må boksen bootes. Ellers henger også teksten igjen etter endt dialog, dette er litt plagsomt. Leste jeg ikke at dette også skjedde på den gamle dekoderen? Noen som også har dette problemet? Lurer på om dette blir fikset...?

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt problemet med at teksten henger igjen. Men boksen virker mye mer stabil etter oppdateringen i dag.

TV2 Film dukket også opp etter oppdateringen. Virker som om det stort sett går 4:3 versjoner av ikke helt nyefilmer der foreløpig, men de skal vel bygge opp kanalen etterhvert.

Hmm... nå sier forresten samboeren at en del kanaler er svarte igjen, så vi får vel reboote boksen da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egz
    Har fortsatt problemet med at teksten henger igjen. Men boksen virker mye mer stabil etter oppdateringen i dag.

TV2 Film dukket også opp etter oppdateringen. Virker som om det stort sett går 4:3 versjoner av ikke helt nyefilmer der foreløpig, men de skal vel bygge opp kanalen etterhvert.

Hmm... nå sier forresten samboeren at en del kanaler er svarte igjen, så vi får vel reboote boksen da...
    Det er kjørt en restart tidligere idag. Tjenestene skal bli bedre og mer stabile. Melder ifra at problemet med underteksten vedvarer.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir litt off-topic, men:

Moder'n ringte meg nå, og de var litt 'fortvilet' fordi de nå hadde mistet Travel Channel, og det er en av de få kanalene de ser på.

De har bare vanlig analog kabel (borettslag).

Så jeg sier kjekt "Ja, de driver og legger om litt her og der nå, og har jo skiftet navn til Get også, men jeg skal sjekke om den bare midlertidig har falt ut eller om dere nå må betale ekstra for å få den inn".

Men da jeg går inn på Get sine sider, finner jeg fort ut at jeg ikke finner noe om analog TV i det hele tatt!

Noen som vet om Travel Channel nå har "byttet pakke" på vanlig analogt Get kabelnett? Må man betale for dekoder for å få den inn nå?

De bor i Romerike kommune.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Det er et stort pluss at man nå kan hoppe over uinteressante kanaler ved å lage sine egne favorittlister, men det er litt håpløst at man ikke kan velge rekkefølgen i favorittlistene. Jeg kunne tenkt meg å gruppere kanalene annerledes enn den tilfeldige posisjonen de later til å ha i dag.
    En gladnyhet :smile: Jeg har faktisk funnet ut hvordan man kan legge kanalene i den rekkefølgen man selv ønsker.

"meny"
    "endre favorittliste"
    "bytt favorittliste"
    "flytt"

velg kanalen du vil flytte
    trykk "flytt"
    bla dit du vil ha den
    trykk "ok"

VOILA!

Nå må jeg bare få byttet dekoder nr. 2 som er ustabil som f!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

I dag var jeg på kundesenteret og ga fra meg den gamle Motorola-boksen, og kunne gå hjem med en lekker, liten sølvfarget sak.

Men alt var ikke som ønsket: Den kan nemlig ikke vise NRK, NRK2, TV 2, TVNorge og TV3!

Problemet er at disse kanalene hakker noe aldeles grusomt, slik at de er ubrukelige.

Er det andre i Oslo som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg virker NRK kanalene, og de andre helt ok.

Men angående teksting problemet som "Get" nevnte. At problemet vedvarer, vil dette si at teksten vil fortsette å henge igjen for godt? Eller var det bortfall av teksting problemet du mente?

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xizu
    En gladnyhet :smile: Jeg har faktisk funnet ut hvordan man kan legge kanalene i den rekkefølgen man selv ønsker.
    Det er jo supert! Får gå igjennom og få kanalene i logisk rekkefølge i helgen :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xizu

"meny"
    "endre favorittliste"
    "bytt favorittliste"
    "flytt"

velg kanalen du vil flytte
    trykk "flytt"
    bla dit du vil ha den
    trykk "ok"

VOILA!

Nå må jeg bare få byttet dekoder nr. 2 som er ustabil som f!
    Flott! Dette var noe av det mindre brukervennlige jeg hadde vært med på, men jeg fikk nå satt opp lista slik jeg ville til slutt. Nå gjenstår det bare å ta TV3 ut av lista og se hvor lang tid det tar før dama begynner å spørre etter den! :razz:

Jeg har forresten ikke merket noe til at dekoderen er ustabil. Jeg ser ikke så voldsomt mye på TV heller, men den har vært stabilt de gangene jeg har sett på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Dette blir litt off-topic, men:

Moder'n ringte meg nå, og de var litt 'fortvilet' fordi de nå hadde mistet Travel Channel, og det er en av de få kanalene de ser på.

De har bare vanlig analog kabel (borettslag).

Så jeg sier kjekt "Ja, de driver og legger om litt her og der nå, og har jo skiftet navn til Get også, men jeg skal sjekke om den bare midlertidig har falt ut eller om dere nå må betale ekstra for å få den inn".

Men da jeg går inn på Get sine sider, finner jeg fort ut at jeg ikke finner noe om analog TV i det hele tatt!

Noen som vet om Travel Channel nå har "byttet pakke" på vanlig analogt Get kabelnett? Må man betale for dekoder for å få den inn nå?

De bor i Romerike kommune.
    http://www.get.no/web/images/cms/adm...runnpakken.pdf
    Mulig du må søke inn tven på nytt.

huginmunin: Bruk en annen antennekabel, evt en som er kortere. Prøv også uten splitter hvis du bruker en slik.

Ken25: Dette vet jeg lite om, må nok overlate dette til de som programmerer. Har gitt beskjed, og det jobbes med.

Hvis noen lurer på årsaken til at kanalene er "hultetibulter": Dette er grunnet sorteringen fordeles utifra transportstrøm/frekvens.

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •