Ny digitalekoder fra UPC - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 480
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Get
    PS: Jeg sitter ikke en stilling hvor det er jobben min og innformere om dette, gjør dette fordi det sikkert er greit og føle at det blir en løsning og at problemer som oppstår skal løses. Melder videre feil og forslag til utbedringer til teknisk/leverandør for videre produktutvikling.
    Du fortjener virkelig honnør for at du gjør dette. :-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra GET

Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Du fortjener virkelig honnør for at du gjør dette. :-)
    Helt klart - dette er nye og positive toner fra GET. Endelig en som innrømmer at ting ikke er helt perfekt men at det jobbes med saken. Dette fora ar ypperlig for beta testing da få feil kommer forbi disse karene her, men burde ikke beta testen allerede ha vært gjort ? Greit å sitte på sidelinjen å følge med til problemen er løst. Blir ikke GET på meg på et halvt år minst...

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tekst som henger igjen... til og med gjennom nye dialoger. Og tekst som er fra en annen kanal er ikkeno nytt for de som har hatt den gamle dekoderen.
    Det har du forsåvidt rett i, jeg opplevde det du beskriver av og til på Motorolaen også. Men intrykket er at den nye er veldig mye værre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er softwarefeil som rettes opp fortløpende. Gir beskjed videre om feilene dere opplever.

Største problemet er at Motorola dekoderen/plattformen er lagt på høyere frekvenser, for å gi plass til de nye plattformen som er ligger i det nedre sjiktet(0-400mhz) grunnet digitalisering til alle Get sine kunder. Dette har for en del kunder gjort at Motorola dekoderen ikke finner "homechannel". For de fleste vil dette løses fra Get med en oppdatering. For noen er bytte eneste løsning, da internannlegget/kabler hos kunden gjør at dekoderen ikke får kontakt.

PS: Jeg sitter ikke en stilling hvor det er jobben min og innformere om dette, gjør dette fordi det sikkert er greit og føle at det blir en løsning og at problemer som oppstår skal løses. Melder videre feil og forslag til utbedringer til teknisk/leverandør for videre produktutvikling.
    Ok, takk for responsen, men du mener at dette dreier seg om software som skal rettes opp hos Get, ikke på selve dekoderen, ikke sant?

Det er ihvertfall veldig slitsom, dekoderen har restarta seg selv til den blåe skjermen opptil 5 ganger idag. Det verste er at jeg ikke en gang vet hva den blåe skjermen gjør. Det er en prosent søyle på skjermen, men den går aldri opp uansett. Uff, sånne ting burde ihvertfall opplyses på Get sine hjemmesider synes jeg. Det andre problemet nevnes heller ingen steder på Get websiden, svart skjerm med bare lyd. Vet du sånn omtrent når disse feilene rettes opp?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken25
    Ok, takk for responsen, men du mener at dette dreier seg om software som skal rettes opp hos Get, ikke på selve dekoderen, ikke sant?

Det er ihvertfall veldig slitsom, dekoderen har restarta seg selv til den blåe skjermen opptil 5 ganger idag. Det verste er at jeg ikke en gang vet hva den blåe skjermen gjør. Det er en prosent søyle på skjermen, men den går aldri opp uansett. Uff, sånne ting burde ihvertfall opplyses på Get sine hjemmesider synes jeg. Det andre problemet nevnes heller ingen steder på Get websiden, svart skjerm med bare lyd. Vet du sånn omtrent når disse feilene rettes opp?
    Sant som du sier, gjelder software begge steder.

Problemet du nevner har flere, får nok avklart hva som er årsaken til at dekoderen søker seg inn på nytt, hvis det er dette du mener?

Angående at dette ikke er opplyst på Get sine sider, er vel fordi noen problemer dessverre ikke dukker opp på testing, og det er jo ofte siste endringer før "release" som skaper feil som tidligere ikke var tilstede. Det står opplyst på driftsstatus at enkelte kunder kan oppleve problemer. Kan sikkert med fordel forklares mer.

Uansett, tror vi kan få ordning på denne dekoderen, og spesiellt de nye som kommer.

Tar gjerne imot spørsmål, så lenge det er teknisk, vil nemlig ikke bli beskyldt for å drive reklame osv :-D Vær obs på at det jeg kanskje ikke har all korrekt innformasjon.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi setter stor pris på at du velger å svare direkte, get, og hvis det er i orden for din organisasjon setter vi deg gjerne opp som "Produsent representant". Hvis du ikke ønsker eller har tid til å ordne med det er det selvsagt uansett helt greit at du gjør det slik som nå som vanlig bruker.

Jeg må jo si som jeg har nevnt tidligere i tråden at alternative modeller, selv til en relativt stiv pris, hadde vært velkomne. Jeg betaler faktisk GJERNE 4-5-6-10.000 for at min kostbare TV mates med tilstrekkelig gode signaler, og jeg tror ærlig talt en undervurderer hvor segmentert markedet for TV-signalisering faktisk er, og selv om en del biter på 10-kroners tilbudene er det faktisk folk som kjøper flat-TV til 20.000 eller mer, og da er det ærlig talt verdt å legge litt i signalgangen også!

Hvis dere trenger prototestere av HDTV er det bare å sende meg en PM for øvrig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant som du sier, gjelder software begge steder.

Problemet du nevner har flere, får nok avklart hva som er årsaken til at dekoderen søker seg inn på nytt, hvis det er dette du mener?

Angående at dette ikke er opplyst på Get sine sider, er vel fordi noen problemer dessverre ikke dukker opp på testing, og det er jo ofte siste endringer før "release" som skaper feil som tidligere ikke var tilstede. Det står opplyst på driftsstatus at enkelte kunder kan oppleve problemer. Kan sikkert med fordel forklares mer.

Uansett, tror vi kan få ordning på denne dekoderen, og spesiellt de nye som kommer.

Tar gjerne imot spørsmål, så lenge det er teknisk, vil nemlig ikke bli beskyldt for å drive reklame osv :-D Vær obs på at det jeg kanskje ikke har all korrekt innformasjon.
    Takk igjen for responsen. Så den blå skjermen betyr at dekoderen søker seg inn på nytt? Så slik jeg forstår fra responsen din, vil det si at jeg må bytte ut dekoderen min, eller kan softwaren fjernoppdateres gjennom antennekontakten?

Uff, jeg får likevel ringe til kundeservice imorgen og bidra med min del av påminnelse om disse problemene. Forhåpentligvis blir dette fikset raskt, for disse 2 problemene er så ødeleggende for hele pakka, at jeg ærlig talt mener at det ikke er verdt å bruke penger på egentlig.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er faktisk Motorolaen min svart hver gang jeg slår den på ser det ut til. Men dersom andre har samme problem; jeg får bilde når jeg går til Get Info-kanalen. Da 'våkner' den til liv.
    Synes det er dårlig at jeg ikke har hørt noenting fra Get om ny dekoder når det er sånn (men når det er sagt, virker det som det er en del problemer med den nye også, så jeg vet ikke helt). Hadde jeg ikke vært over middels interessert i lyd/bilde og lest AVForum, hadde jeg vel ikke visst noe om nye dekodere.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En på jobben var forbannet på den nye digitaldekoderen fra Get. Han ville sende den tilbake igjen. «Sånn skitt vil jeg ikke ha» sa han. Jeg ba han være litt tolmodig og vente på software oppdateringer. Jeg håper det var et godt råd.

Selv har jeg dekoderen stående her og venter på å få vite tidspunkt for tilkobling av digitalt nett. Satser på at alt går seg til. Ellers blir det digitalt bakkenett til neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp koblet opp den nye dekoderen og er sånn passe fornøyd. Det skal jo ikke så mye til for at det skal være en forbedring i forhold til Motorolaen.

Jeg har fått den omtalte blå skjermen èn gang, men det var etter bare et par minutters bruk og tekstene i menyene ble litt annerledes når boksen startet på nytt så jeg går ut i fra at det faktisk dreide seg om en SW oppdatering. Må imidlertid nevnes at den blå skjermen ikke var så voldsomt kundevennlig og informativ, jeg lurte vel egentlig mest på hva i alle dager det var som skjedde.

Ellers virker menyene veldig kjappe og fine, kanalskiftet kunne gjerne gått enda fortere men det er himmel og hav i forskjell fra Motorolaen.

En ting som er litt irriterende er at alle bilder skvises ut i 16:9 hvis du setter på dette og at det ikke er noen hurtigknapp på fjernkontrollen for å endre aspekt. Hvis man ikke setter på 16:9 så ser 16:9 sendinger selvfølgelig helt forferdelig ut.

Det er et stort pluss at man nå kan hoppe over uinteressante kanaler ved å lage sine egne favorittlister, men det er litt håpløst at man ikke kan velge rekkefølgen i favorittlistene. Jeg kunne tenkt meg å gruppere kanalene annerledes enn den tilfeldige posisjonen de later til å ha i dag.

Når det gjelder programkortet så er det NDS VideoGuard. Hvis jeg ikke husker feil er det samme type som Viasat bruker. Jeg har ikke peiling på Viasat, men hvis det finnes tredjeparts utstyr som kan brukes med Viasat så bør det kanskje kunne dukke opp løsninger for Get også.

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får dere de nye dekoderene fra ? Jeg(bor i Oslo) har en motorola og vil ha en ny, men har fått svar fra GET om å høre fra meg i midten av novemer for nærmere beskjed.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag kom jeg hjem fra jobben og oppdaget at Get dekoderen oppførte seg annerledes og er mer stabilt nå, tror Get har lastet inn en software oppdatering. Nå dukker ikke lenger den irriterende blå skjermen opp, heller ikke noe "svart skjerm med lyd" problem ved zapping gjennom kanalene. Da ble det plutselig mye mer komfortabelt Håper det holder seg slik for alltid hehe, sparer også noen kroner på å ringe kundeservice.

Ellers har jeg fortsatt problem med å få inn TV2 Film, denne har vært svart skjerm siden jeg fikk dekoderen. Er det noen som har fått inn denne kanalen ennå?

Angående dekoderen min, så bestilte jeg bare direkte via en epost henvendelse til dem. De kom til meg med den 2 dager etter bestillingen, og jeg bor også i Oslo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme og bytte på kundesenteret deres. Det ligger i Maridalsveien 323. Det er nye programpakker nå så prisene og kanalene er litt annerledes. Fikk inntrykk av at jeg ikke fikk ny dekoder uten å velge en av de nye kanalpakkene. Fra og med neste år blir det også en årsavgift på 498,-.

Jeg fikk ikke inn TV2 Film tidligere i kveld i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 filmkanalen hører kanskje til canal + pakken... hørte noe om at den ikke skulle være for "vanlige" kunder... husker å ha sett noe på tv2 sine nettsider.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg fikk beskjed om at det bare var å komme og bytte på kundesenteret deres.
    Merkelig! Jeg fikk beskjed om at jeg IKKE skulle bytte dekoder, fordi den nye dekoderen blant annet ikke hadde returkanal for bestilling av film.

Byttet du fra digital Motorola til Get-boksen, eller har du hatt analog dekoder?

Er det riktig at du ikke kan bestille film på Get-boksen?

Jeg er utrolig lei den gamle fra UPC. Hos meg tar det fem-seks sekunder å skifte kanal, og 4:3-visningen er et 16:9-bilde som er klippet i ytterkantene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Motorola STC (digital-tv) siden juni i år, men etter at de la over til ny plattform onsdag i forrige uke ble det tull med at jeg mistet kanaler i hytt og gevær. Jeg sjekket ikke om det var mulig å bestille film fordi det uansett ikke er noe jeg kunne tenke meg å benytte meg av.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som er litt irriterende er at alle bilder skvises ut i 16:9 hvis du setter på dette og at det ikke er noen hurtigknapp på fjernkontrollen for å endre aspekt. Hvis man ikke setter på 16:9 så ser 16:9 sendinger selvfølgelig helt forferdelig ut.
    Hva mener du? Blir 4:3-sendingene dratt ut i bredden? Klarer ikke tv'en å tolke at det er et 4:3-signal?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker på meg som om signalet ut av dekoderen er 16:9, men at siden sendingen egentlig skal være 4:3 så ser det ganske rart ut! Jeg prøvde å skifte febrilsk på aspekt på TVen, men fikk ikke 4:3. Jeg har en Hitachi 37LD6600.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva mener du med at "det ser rart ut"??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et stort pluss at man nå kan hoppe over uinteressante kanaler ved å lage sine egne favorittlister
    Favoritter er også tilgjengelig på den gamle Motorola-boksen.

Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •