Ny digitalekoder fra UPC - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ny stc

fikk den nye "standard"
    dekoderen (uten disk) på mandag...

...hold you`re horses....

Den har Scart(rgb), composite, spdif coax, analog lyd
    akkurat de samme (fungerende) utgangene som den gml, med unntak av optisk spdif som ikke lengre er med.

Overgangen til det nye systemet blir i uke 45 for oslo
    http://www.get.no/web/images/cms/adm...gsplan_dig.pdf

Så får ikke testet noe signal før det..
    mao, boksen gikk rett ned i esken igjen

mvh
    Marius

edit: typo`s

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digitale TV-kort

Ja, da trenger vi i alle fall ikke å investere i nye digitale TV-kort!

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som the Junglist fikk jeg også min på mandag. Ble ikke akkurat imponert.
    Som vanlig satt jeg opp boksen før jeg leste noen av papirene som fulgte med, så jeg forstod ikke hvorfor den ikke fant noen signaler.

Har nå pakket den ned i esken igjen i påvente av uke 45.

Ut i fra skjermbildene i manualen og på get.no ser jo EPGen like dårlig ut som den på motorolaen, men jeg kan jo håpe at den er litt bedre.

Noen som vet om det etterhvert vil bli mulig å bruke kodekortet som fulgte med direkte i en Media Center PC?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis spesifikasjoner til denne nye dekoderen er riktige, så kan Get spare tid og penger og ikke sende denne til meg. De beste de kan prestere er Scart? Ikke en gang S-video til å koble til mediacenteren min? Patetisk, vi er i 2006 UPC/GET skrytter av sine digitale sendinger som skal være som lagd for flatskjerm, bla bla... Hvor er DVI, HDMI, eller en component utgang?

Jeg er drittlei den elendig Motorola monster dekoder, ikke bare er den gigantisk, men treg som en skilpadde. Den avgir mer varme en pc'n min.

Jeg har sett Kaoen (eller hva det heter for noe) boksen i aksjon i Spania for et år siden(det var en digital parabol mottaker), den er i hvertfall raskere enn Motorola (vel det er ikke akkurat vanskelig det) og en del mindre i størrelse.

Nei, jeg er ikke interessert hvis ikke de kan levere en dekoder som er klar til HDTV.

Veldig skuffet!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de ihvertfall kommer med en annen modell som har HDMI eller DVI. Ærlig talt - det blir for dumt om SCART blir det beste også denne gangen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Upc og/eller get=samme dritt selskap

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av laks
    Jeg har sett Kaoen (eller hva det heter for noe) boksen i aksjon i Spania for et år siden(det var en digital parabol mottaker), den er i hvertfall raskere enn Motorola (vel det er ikke akkurat vanskelig det) og en del mindre i størrelse.
    Kjøpte selv en satellittmottager produsert av Lidl og det er vel det billigste og minst ambisiøse produktet av denne typen. Stabilitet og hastighet for denne ligger milevis forran mastrodonten fra Motorola og ca. 1/5 av volumet.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Får håpe de ihvertfall kommer med en annen modell som har HDMI eller DVI. Ærlig talt - det blir for dumt om SCART blir det beste også denne gangen.
    Jeg synes det er rart dere ikke leser hele tråden og linkene som står her. Alt dette er jo besvart allerede!
    :-?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest hele tråden - kanskje ikke alle linkene må jeg innrømme - men jeg fikk inntrykk av at det meste som var beskrevet om evt. features bare var gjetting eller rykter, og at det eneste håndfaste jeg har lest her er disse siste som har fått en boks med bare analoge utganger.

Men jeg kan jo lese litt til, jeg.

[Ah - dekoder med HDMI neste år altså.]

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Genialt - da håper de vel å bli kvitt "evig eies kun et dårlig rykte" med navnebyttet.

Finansieringsselskapet Candover kjøpte UPC norge for EUR 450 mill av finansieringsselskapet Liberty:

Light Reading - Services Software - Candover Buys UPC Norway - Telecom News Wire

Med slike oppkjøpspriser blir det neppe veldig mye billigere tilbud fra de...

Men Get har jo vært flinke til å ta betalt for signaler de ikke har levert tidligere (les: ikke refundert ved bortfall) og det er jo god butikk for hvemsomhelst å ta betalt for varer man ikke leverer... slikt blir det mye overskudd av...

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Jeg har lest hele tråden - kanskje ikke alle linkene må jeg innrømme - men jeg fikk inntrykk av at det meste som var beskrevet om evt. features bare var gjetting eller rykter, og at det eneste håndfaste jeg har lest her er disse siste som har fått en boks med bare analoge utganger.

Men jeg kan jo lese litt til, jeg.

[Ah - dekoder med HDMI neste år altså.]
    Det var link til bruksanvisning for dekoderen også. Bare analoge utganger ja... Men det kommer to dekodere til etter hvert. De vil koste ekstra, men den som kommer ved påsketider vil ha hdmi, dvr og hdtv. Det kommer to-tre hdtv-kanaler i første omgang. Håper jeg har tolket dette rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet litt rundt etter omtale av NDS (leverandøren av løsningene til GET) for å se hva folk syns, spesiellt borti USA hvor de er blitt vant til Tivo og den slags.

Det var i grunn ganske dyster lesning.

DirecTV i USA (deleier av NDS hvis jeg har skjønt rett) prøvde å komme seg vekk fra og utfase Tivo DVR'er og innføre NDS DVR'er som standard til sine kunder. Kundene som var vant til Tivo og dens finesser var raske med å bli særdeles misfornøyde med NDS-varianten, som visst ikke var noe særlig å snakke om.
    DirecTV ombestemte seg og leverer tydeligvis Tivo den dag i dag.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Genialt - da håper de vel å bli kvitt "evig eies kun et dårlig rykte" med navnebyttet.
    De var faktisk nødt til å bytte navn da UPC ikke lengere var eier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan bare bli bedre

Jeg sjekket også litt på nds sine sider. Programsystemet ligner veldig på hva Time Warner Cable bruker. Og det var milevis foran de boksene vi har i dag, -for tre år siden(!!) da jeg bodde der borte. Rask hardware, brukervennligheten selv på DVR og programpakker, og HDTV på 10-15 kanaler på den tiden. Alt er bedre enn vi har det nå. Regner med at get trenger litt tid for å investere i nye tjenester og utstyr.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og nå som jeg kanskje trodde at noen hadde tatt tak og fått skuta på rett kurs. Ser jo ut som dette bare blir flikking på gammelt grums. På den annen side kan jeg skjønne at de ikke vil putte allverden i en boks som ikke skal koste noe. Når man vet hva dekodere som selges fritt koster og samtidig ved at det kanskje er 10% som vil bruke HDMI eller Compontet utgangen forstår jeg at dette ikke er standard. Det er jo bare å se hva CD og Viasat leverer med for 1 kr...

Må innrømme at jeg skvatt litt når jeg så at nettet hos meg skulle oppgraderes, da jeg nesten hadde bestemt meg for å tegne kontrakt på fiberkabel med Lier-fibernett. Nå ser det ut til at det ikke blir så mye bedre alikevel. Det jeg så hos fiber leverandøren var i hvert fall meget bra, men man vet jo ikke hvordan det faktisk blir før man får det...

Noen av dere som har testet fiber nett og kan si noe om hva som er best kvalitetsmessig ? Er egentlig ikke så opptatt av masse dill rundt masse kanaler, betal TV og EPG. Det primære er billedkvaliteten. Har parabol i dag og det er bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

160 gb disk og HDMI

I går kunne Get-kundesenter fortelle meg at den avanserte versjonen av dekoderen skal ha HDMI, to tunere og 160 gb disk - og at den lanseres i midten av desember (Aftenposten har fått beskjed om 5. desember).

På hjememsiden til Kaonmedia er det bilde av en dekoder som støtter Mpg4 som er prikk lik den Aftenposten har bilde av. Typebetegnelsen er KSF-s700H2.

snip
    - 2 Tuners PVR
    - Compliant MPEG-4/H.264 & Fully DVB-S2 (High Definition)
    - Simultaneous 6 Record and 1 playback
    - Simultaneous Time-shifting & Dual Recording
    - Dual Decoding from Live stream or Recorded stream (PIP: Picture-in-Picture)
    - MP3(MPEG-1 Layer-3) Transfer & Play from Internet via USB 2.0
    - RGB and YPbPr and S-Video and CVBS and HDMI video Outputs
    - Powerful & Stable Trick mode
    - USB 2.0 support for Fast transfer via PC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er isåfall gode nyheter. Funksjonaliteten høres jo grei ut den.. Får håpe den er kjappere en dagens skrothaug da..;-)

Så kommer det store spørsmålet; prisen? 80 kroner pr måned er vel en sum som har sirkulert rundt?

Det blir uansett spennende tider...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i følge linken over her... er det 8o kr for den minste kanalpakken og den dårligste dekoderen...

Noen som vet om man må binde seg i 12 mnd eller lignende for å få den digitale dekoderen??? Er i tilfelle sugen på å vente litt og heller leie en bedre dekoder når den kommer... prisene ventes jo å falle!!!

Eksterne harddisk- opptakere må jo også falle i pris, hvis alle får en grei pris på dette gjennom dekoderene...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er timer i den nye dekoderen? Det er det ikke i den de bruker nå, så timer opptak på forskjellige kanaler er jo ikke mulig.

Edit: må presisere at jeg mener standardboksen uten PVR!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hårek: I tilfellet med DVR: Du skal i utgangspunktet ikke trenge timer. Du tar opp et program som du velger i EPG'en.

jsyver01: Jeg måtte i alle fall binde meg til 12mnd for den digitalboksen jeg har nå. Men jeg binder meg bare til tjenesten, ikke til boksen. Jeg forventer derfor at jeg kan bytte boks uten å binde meg igjen. Hvis du ikke har digital i dag, må du nok binde deg.

Side 4 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •