Ny digitalekoder fra UPC - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24
Viser resultater 461 til 480 av 480
    Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har vært borti at bildet skifter fargekarakteristikk?
    Blir plutselig veldig mye grønn-skjer i bildet her, for så å bli normalt igjen. Så går det en stund, og så skjer det samme igjen..rart..
    Har 90 på signal, og 98-100 på kvaliteten..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Forsterkeren var full suksess! Nå er det ingen kanaler som hakker, selv om det står et galvanisk skille mellom antennekabelen og GET-boksen.

Jeg har ikke hørt at det er galvanisk skille i GET-boksen. Uansett koster et skille en hundrelapp og signalforsterkeren kostet 149.

dumt spørsmål, men hva er ett galvanisk skille?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Noen som har vært borti at bildet skifter fargekarakteristikk?
    Blir plutselig veldig mye grønn-skjer i bildet her, for så å bli normalt igjen. Så går det en stund, og så skjer det samme igjen..rart..
    Har 90 på signal, og 98-100 på kvaliteten..
    Løs scart kabel ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=iL=-
    dumt spørsmål, men hva er ett galvanisk skille?
    En dings som skiller jord fra hverandre, skal settes mellom annt. uttaket og Tv'en/digital boksen.
    Dette fordi ved en evnt. "jordfeil" på kabelnettet ikke skal videreføres til din Tv med muligheter for brann.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Formatveskling - Get dekoder

Satte opp Get dekoder i dag, og har gjort en oppdagelse;

I innstillingene for Format (4:3, 16:9 osv) switcher den format på bare NRK1, STV1 og TV2 Film (når jeg toggler mellom de ulike formatene i "innstillinger"). Dette er merkelig.

Skulle gjerne hatt den i "AV" modus (automtisk valgt) slik at Plasmaen kunne stå i permanent 16:9 modus, og at dekoderen ordnet med switchingen. (Motorolaen ordnet jo dette..)

Noen som har opplevd liknende?

PS1: PS2: Jeg kan ikke kjøre autoswitch på Plasmaen via pin8 fordi jeg kjører RGB
    PS3:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Satte opp Get dekoder i dag, og har gjort en oppdagelse;

I innstillingene for Format (4:3, 16:9 osv) switcher den format på bare NRK1, STV1 og TV2 Film (når jeg toggler mellom de ulike formatene i "innstillinger"). Dette er merkelig.

Skulle gjerne hatt den i "AV" modus (automtisk valgt) slik at Plasmaen kunne stå i permanent 16:9 modus, og at dekoderen ordnet med switchingen. (Motorolaen ordnet jo dette..)

Noen som har opplevd liknende?

PS1: PS2: Jeg kan ikke kjøre autoswitch på Plasmaen via pin8 fordi jeg kjører RGB
    PS3:
    Husk at ikke alle kanaler sender 16:9 programmer. NRK,SVT1&SVT2,TV2 er noen av kanalene som sender 16:9. De sender heller ikke 16:9 på alle programmer. Det du sannsynligvis har oppdaget er forskjellen mellom 4:3 sending og 16:9 sending.

Andre kanaler som sender delvis 16:9 er TV Norge,TV2 Zebra,TV2 Filmkanalen,TV2 Nyhetskanalen, CANAL+ FILM og Sport kanalene.

Det er også slik at selv om det sendes 16:9 film så blir det nesten alltid sort stripe oppe og nede for å tilpasse 2.35:1 til 16:9 format.

Hvis du mater plasmaen med RGB fra scart så burde pin8 kunne styre format.

Det spørs også om ikke dekoderen lager pillarbox for å tilpasse 4:3 til 16:9 TV uten at proporsjonene blir feil (ref. Thomas Giertsen). Hvis det er tilfelle så vil du alltid ha sorte stolper på sidene når en kanal sender 4:3 program.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med denne dekoderen er at dersom du setter den til 16:9 så signallerer den 16:9 på pin8 helt uavhengig av om sendingen er 16:9 eller 4:3. Dette gir av naturlige grunner feil proporsjoner på bilder som egentlig er 4:3. En del TVer, inkludert min egen, klarer ikke å overstyre signalet på pin8 og det er ikke mulig for meg å få sendinger som skal være 4:3 i riktig proporsjoner uten å gå inn i menyen på dekoderen og velge 4:3. Jeg har bekreftet denne oppførselen ved å bruke en kabel uten pin8.

Motorola-dekoderen derimot, la på "stolper" på sidene for å fylle 16:9 dersom sendingen var i 4:3. Dette ga riktig aspekt, men det beste hadde vært å bruke pin8 på riktig måte (kun signallere dersom sendingen faktisk er 16:9). Det eneste som er kjipt er at de fleste nyere plasma-TVer (og en del LCD-TVer) ikke har svarte stolper på sidene, men lysegrå, og det ser ikke videre lekkert ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Gjorde en ny oppdagelse i dag:

1. Dekoderen "stretcher samtlige kanaler", uansett format dersom innstillingen i dekoderen settes til 16:9 el AV.

2. Dersom jeg setter dekoderen til "Letterbox", ja da tolker "auto" innstillingen på Plasmaen samtlige kanaler riktig - MEN: jeg synes oppløsningen blir dårligere på 16:9 sendingene (selv om prorsjonen er dønn like mellom 16:9 og 4:3 letterbox innstillingen i dekoderen.

Problemet er vel at jeg kjører med RGB konfigurasjon. Den har jo ikke pin-8 aktivert. Skal bytte dekoder i morgen da kompositt ("PAL") instillingen ikke fungerer på den jeg har nå, og prøve den instillingen - og ofre billedkvalitet mot format-kvalitet....

Til Xorcist: På min Plasma kan jeg velge farge og styrke på stolpene.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mhjo
    Takk for svar. Gjorde en ny oppdagelse i dag:

1. Dekoderen "stretcher samtlige kanaler", uansett format dersom innstillingen i dekoderen settes til 16:9 el AV.

2. Dersom jeg setter dekoderen til "Letterbox", ja da tolker "auto" innstillingen på Plasmaen samtlige kanaler riktig - MEN: jeg synes oppløsningen blir dårligere på 16:9 sendingene (selv om prorsjonen er dønn like mellom 16:9 og 4:3 letterbox innstillingen i dekoderen.

Problemet er vel at jeg kjører med RGB konfigurasjon. Den har jo ikke pin-8 aktivert. Skal bytte dekoder i morgen da kompositt ("PAL") instillingen ikke fungerer på den jeg har nå, og prøve den instillingen - og ofre billedkvalitet mot format-kvalitet....
    Det er ikke noen god ide å sende WSS ut av digitale dekodere. Dekoderen skal aktivere TV'ns widescreen modus ved å benytte spenning på pinne 8 i scart.

For 16:9 TV'er:
    4:3 - ingen spenning i scart (resten overlates til TV)
    Dekoderen skal ikke lage pillar box eller liknende.
    16:9 -dekoderen skal aktivere TV'ns widescreen modus vha. pinne 8 på scart

4:3 TV'er:
    For 4:3 TV'er skal ikke dekoderen benytte pinne 8 på scart. Den skal ganske enkelt lage letterbox når kanalen sender 16:9 slik at det blir sort stripe oppe og nede på 4:3 apparater. Evt. kan det være en opsjon om at sidene klippes bort.

Når man har en 16:9 TV og dekoderen er satt til 4:3 slik at den lager letterbox så vil vertikal oppløsning reduseres med 25%.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg ny dekoder, og den virker med TV Format "PAL". Men aspekt switching virker hverken via "PAL" eller RGB. Kjører monster cart fra dekoder til plasma, og satt aspekt på den til "Auto". Har satt dekoder til både 16:9 og AV, men noen switching skjer ikke.

Pytt, skal jo bare ha boksen frem til sommeren, når HDMI boksen kommer....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aspekt virker bra nå !!

Ser at ny firmware er lastet inn i dekoderen (v. Feb 13). Satte den til 16:9 (ikke 16:9 fullscreen). Ser at "AV" er tatt bort.

Eneste å sette finger på er at den noen ganger tuller litt med DD lyd på SVT1 og SVT2, men jeg løser dette ved å hoppe litt frem og tilbake mellom kanalene.

Takk GET, men dette tok litt tid....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så artig, jeg får teste aspekt når jeg kommer hjem!

Jeg har dekoderen min på DD også, og har støtt problemer med manglende lyd på SVT1/2 samt Viasat Sport (av en eller annen grunn). Eneste måten jeg har klart å fikse det på er å gå inn i menyen, skru av spdif, lukke meny, åpne meny igjen og sette lyd til dd igjen. Kjedelig at det er såpass tungvint.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette gjorde jeg:

Satte dekoder til 16:9 (ikke 16:9 full!)
    RGB
    Satte plasma til 16:9 (ikke auto!)

Presto!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, funka fint her også. Deilig med alle som "slanket" seg igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

S-video

Noen som klart å koble dekoderen til projektor/TV via S-video?

Har en Sanyo PLV-Z4, og får koblet den til med komposittledning via denne lille dingsen:

Scart In/Out S-VHS Adaptor

Men den har jo S-video kobling også, men jeg får altså ikke noe bilde.

Noen som har noen tips???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig min Get digital box i hus (ikke PVR boksen, men den vanlige). Men har et problem. Det funker ikke!
    Har signal på 98% og kvalitet på 100 %. Har software date: feb 13. 2007

Det eneste som står på skjermen min er "Vennligst vent! Det kan ta 3 timer før du får opp kanalene du har bestilt"

Den stod på slik i løpet av natten uten hell. Det merkelige er at TVNorge funker pluss radiokanalene og Gets info kanal. På alle de andre kanalene står beskjeden om å vente.

Hva er galt???? PLEASE HELP!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med aspect

koblet opp en pvr box i går (2 dager gammel box). Den oppdaterte seg og la inn kanaler i løpet av en halvtimes tid. Så koblet jeg den til den gamle 4:3 tv'n og merket til min forskrekkelse at box'en ikke klarte å holde styr på og skille mellom 16:9 og 4:3 sendinger.

Hvis jeg valgte at jeg hadde 4:3 i pvr box'en så fungerte 4:3 sendinger fint, mens 16:9 sendinger ble KUTTET !! på begge sider for å fylle ut i høyden !! Så på TV2 nyhetene og så verken hele nyhetsoppleseren, og nesten ikke noe av den info som kommer på venstre side. Teksting av programmer kom delvis utenfor bilde!

Valgte man 16:9 i dekoderen resulterte dette i et sammenpresset bilde som fyllte hele skjermen. Da fikk man med seg hele bilde, men aspect blir jo helt feil.

Tv'n har støtte for 16:9 format, ved at man kan klemme sammen bilde over og under og legge inn sorte striper. Men dette skal jo skje automatisk. Dekoderen skal jo sende signal til tv'n slik at den bytter om på dette. Noe den ikke gjør.

Uten å finne noe løsning på problemet endte det med en tur til elkjøp og hentet en lcd tv. Resultatet nå ble at 16:9 sendinger ble riktige. MEN 4:3 sendinger ble helt feil, de ble strukket ut til 16:9 !!

Først og fremst er jo det latterlig at dekoderen ikke sender signal så tv'n bytter automatisk. Men det mest tragiske er jo hvis man har 4:3 TV så den velger å fjerne store deler av bilde for å fylle hele skjermen, istede for å få sorte striper over og under.

Get påtvinger den digitale hverdag til borettslag, "tvinger" folk til å oppgradere. Må si jeg syntes synd på alle de eldre menskene som får dette, og ikke har en anelse om hvordan de skal bruke det. Har problemer nok med en fjernkontroll så plutselig må de brukte 2 samtidig for å få sett på tv.

At get sin boks kan bli kåret til best i test sier litt om hvor dårlig dette egentlig er, og at de tvinger dette ut på markedet lenge før alle feil er rettet.

Ser at en løsning på problemet er:

Satte dekoder til 16:9 (ikke 16:9 full!)
    RGB
    Satte plasma til 16:9 (ikke auto!)
    I denne dekoderen var det kun valg mellom 16:9 og 4:3 (ikke 16:9 full, eller andre modus som er nevt) Og hvis man trykker på RGB, så går den videre til en meny hvor man kun kan velge compositt.

Er det noe mulighet for å få sett/brukt text-tv via get fjernkontrollen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du finner løsninger på tråden som omhandler PVR boksen.

Denne tråden er for standard GET box....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med bilder av vinteridrett

Jeg sliter med sendinger hvor hvitt er fremtredene, feks. ishockey, alpint, skøyter.
    Noen som har tilsvarende problemer?
    Kobler jeg antennekabelen direkte i plasma'en er bilde som det skal.

Forslag til løsning mottas med takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du funnet ut noen løsning ONKEL-SID

jeg skal koble get-boxen til min LG AN110 prosjektor og den har bare s-video inngang (og hdmi som vi da ikke får brukt

men det blir svar\hvitt

trenger vell en omformer fra Scart(RGB) til Svideo

Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •