Ny digitalekoder fra UPC - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg har den vanlige Get-boksen (ikke PVR) og programguiden har vært helt på tur den siste måneden. Den viser konsekvent feil program eller "for tiden ingen program". Er det flere som har samme problem?
    Jepp har hatt samme problemet selv. Lurer på om det er mulig å gå inn i noe menyen og oppdateres/refreshe EPG infoen.

Ellers så restartet STB'en min seg idag og oppdaterte software. Ny software 0x0118, 12 jan 2007 ser jeg. Og så har de reorganisert litt på kanallisten.
    Kanskje EPG'en er fikset også?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele programlisten har jo blitt endret hos meg i dag..
    Til det bedre..
    Nå ligger de mindre rotete til og alle canal+ kanalene ligger fra kanal nr 100 og utover

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg var det også programvareoppdatering, men den hang seg på 95% og det ble stående "Err" i displayet. Kanallisten endret seg ikke så det ble nok ikke noe oppdatering på meg denne gangen

Det er forresten ganske irriterende med endringer i kanallisten, fordi det er ganske mye jobb å fikse lista slik man vil ha den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hos meg var det også programvareoppdatering, men den hang seg på 95% og det ble stående "Err" i displayet. Kanallisten endret seg ikke så det ble nok ikke noe oppdatering på meg denne gangen

Det er forresten ganske irriterende med endringer i kanallisten, fordi det er ganske mye jobb å fikse lista slik man vil ha den.

Bare å skru den av og på igjen med knappen bak. Da vil den prøve å oppdatere på nytt. Funka hos meg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kastet brukerveiledningen jeg fikk med Get dekoderen

Kan noen forklare meg hvodan jeg for endret kanallisten slik jeg selv vil ha den??

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte seg her også i går, og det mest irriterende er at favoritt-listen går tapt og må legges inn om igjen.. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Get sin digitale dekoder (uten hdd) og sitter å venter litt til den nye med HDMI kommer. Lurte derfor på om noen vet om et TV kort som takler digitale signaler inn?

Jeg er da ute etter et kort som ikke skal dekode signalet selv (det klarer get boksen) men tenkte å koble: Get boks med HMDI---> htpc--->TV med HDMI. Kortet trenger da strengt tatt bare "godta" digitale signaler og så sende disse videre.

Finnes slike kort?

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Oppdaterte seg her også i går, og det mest irriterende er at favoritt-listen går tapt og må legges inn om igjen.. :evil:
    Tenkte at denne oppdateringen ville gi oss TV2 Nyhetskanalen, men finner den ikke i oversikten. Jeg har familiepakken. Leser på tv2.no at TV2 Nyhetskanalen vil komme i familiepakken. Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått den nye dekoderen fra GET. Men har snakket med dem over en uke nå, siden dekoderen ikke vil fungere.

Det er slik at når jeg putter inn programkortet så får jeg beskjed om og ta den ut så tilbake. Jeg gjør det, å den samme beskjeden kommer tilbake. Jeg kan holde på sånn i flere timer om jeg har lyst.

Har tilbakestillt den til fabrikk instillingene. Settet riktig region. Men ingen ting fungerer. Jeg får signaler med den vil ikke lese programkortet mitt. De på GET ba meg bytte den ut men i mitt nærområde er det ingen som har den igjen på lager.

Noen som har hatt den samme feilen? Begynner og bli veldig plagsomt nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    Tenkte at denne oppdateringen ville gi oss TV2 Nyhetskanalen, men finner den ikke i oversikten. Jeg har familiepakken. Leser på tv2.no at TV2 Nyhetskanalen vil komme i familiepakken. Noen som vet noe om dette?
    Har du sjekket kanal 63?? Der er den hos meg. Har selv vanlig get digital boks.

I tillegg ser jeg at flere av lokalsendingene til nrk er kommet inn på 25 til 29 og samme med tvn lokal på 54 til 58. Det er jo bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dd 5.1

Hvordan skjekker dere hva slags lyd som sendes? Jeg får da 5.1 lyd på flere kanaler, men jeg vet ikke hvordan jeg sjekker om det er digital lyd. Jeg har koblet fra s/pdif til forsterkeren og hdmi derfra til tv.

5.1-lyd får du nok ikke på mange kanaler foreløpig. I familiepakken er det kun SVT1 og SVT2 som i det hele tatt sender digitalt, og da i hovedsak 2.0. Jeg har faktisk ikke registrert 5.1-sendinger der heller, men jeg ser over at noen nevnte nyttårskonserten.

På min receiver (Denon) får jeg opp en lysindikator om at lydkilden er digital. Ved 2.0-sendinger viser displayet "PL II", mens ved ekte 5.1-sendinger viser displayet "Dolby D".

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kmox
    Har du sjekket kanal 63?? Der er den hos meg. Har selv vanlig get digital boks.

I tillegg ser jeg at flere av lokalsendingene til nrk er kommet inn på 25 til 29 og samme med tvn lokal på 54 til 58. Det er jo bra!
    Det var en ny oppdatering av kanallista dagen etter, og da kom TV2 Nyhetskanalen og i tillegg lokalkanaler. Jeg er veldig fornøyd!
    :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    5.1-lyd får du nok ikke på mange kanaler foreløpig. I familiepakken er det kun SVT1 og SVT2 som i det hele tatt sender digitalt, og da i hovedsak 2.0. Jeg har faktisk ikke registrert 5.1-sendinger der heller, men jeg ser over at noen nevnte nyttårskonserten.

På min receiver (Denon) får jeg opp en lysindikator om at lydkilden er digital. Ved 2.0-sendinger viser displayet "PL II", mens ved ekte 5.1-sendinger viser displayet "Dolby D".
    Takk skal du ha!

Det er vel også riktig å si at man i tillegg får 5.1-lyd fra analog kilde kodet i Dolby Suround? I hvert fall hører jeg 5.1 lyd fra flere kanaler selv om lydkilden ikke er digital.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I familiepakken er det kun SVT1 og SVT2 som i det hele tatt sender digitalt, og da i hovedsak 2.0.
    Apropo denne lydkilden! Er det noen som opplever at den hakker litt, lyden faller ut i ca. et sekund om gangen. Mulig det er mine kabler som gjør det. Kjøpte Coax->Optisk konverter. Sikkert ikke den beste som finnes. Derimot har jeg ingen problemer med analog stereolyd over denne konverteren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha!

Det er vel også riktig å si at man i tillegg får 5.1-lyd fra analog kilde kodet i Dolby Suround? I hvert fall hører jeg 5.1 lyd fra flere kanaler selv om lydkilden ikke er digital.
    Ekte 5.1-lyd forutsetter digitale signaler. Er det ikke digitalt, får du heller ikke reell DD 5.1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oskarso
    Apropo denne lydkilden! Er det noen som opplever at den hakker litt, lyden faller ut i ca. et sekund om gangen. Mulig det er mine kabler som gjør det. Kjøpte Coax->Optisk konverter. Sikkert ikke den beste som finnes. Derimot har jeg ingen problemer med analog stereolyd over denne konverteren.
    Jeg for min del kan oppleve hakking i både lyd og bilde, og dette forsterkes når jeg setter lyden til Dolby Digital på Get-boksen. Dette skyldes for min del at jeg fra før har svake signaler inn i huset. Digital-tv krever et visst nivå på signalene for å gi feilfritt bilde og lyd. For svake signaler gir som kjent ikke bilde i det hele tatt.

Sårbarheten for svake signaler ser ut til å øke ytterligere når det i tillegg velges digital lyd. Det kan være en ide å sjekke hvorvidt antennepunktet er optimalt koblet, redusere kabellengde der det er mulig etc.

For min del har jeg på et av mine kabelpunkter vært nødt til å ty til antenneforsterker for å oppnå tilstrekkelig signaler til at lyd og bilde skal fungere tilfredstillende. Mao. en alminnelig antenneforsterker til en billig penge, kan altså bidra til å løse en rekke problemer som skyldes Get's elendige kabelnett, avhengig av hvor man bor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del har jeg på et av mine kabelpunkter vært nødt til å ty til antenneforsterker for å oppnå tilstrekkelig signaler til at lyd og bilde skal fungere tilfredstillende. Mao. en alminnelig antenneforsterker til en billig penge, kan altså bidra til å løse en rekke problemer som skyldes Get's elendige kabelnett, avhengig av hvor man bor.

Jeg har lenge opplevd at enkelte kanaler er ubrukerlige, og at dette skyldes et galvanisk skille jeg har koblet på antennekabelen.

Siden jeg har flatskjerm med jordet kabel, er jeg blitt anbefalt å bruke et slikt skille. Men det virker samtidig som om det forringer signalet nok til at enkelte kanaler bare hakker.

Kan man bruke en enkel antenneforsterker fra Clas Ohlson, som denne? I såfall er jeg spent på å se om det er nok til å fikse bildet på bl.a. Discovery og Canal+.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Jeg har lenge opplevd at enkelte kanaler er ubrukerlige, og at dette skyldes et galvanisk skille jeg har koblet på antennekabelen.

Siden jeg har flatskjerm med jordet kabel, er jeg blitt anbefalt å bruke et slikt skille. Men det virker samtidig som om det forringer signalet nok til at enkelte kanaler bare hakker.

Kan man bruke en enkel antenneforsterker fra Clas Ohlson, som denne? I såfall er jeg spent på å se om det er nok til å fikse bildet på bl.a. Discovery og Canal+.
    Forutsatt at ditt problem skyldes at signalene er for svake, vil en antenneforsterker kunne gi deg den ekstra signalstyrken du trenger. Jeg benytter en antenneforsterker kjøpt på Biltema, og da vil en fra Clas Ohlson gjøre samme nytten.

Signalstyrken bør som kjent være godt over 50% for å få problemfritt bilde. Ligger du og vaker rundt grensen for hva som gir deg bilde eller ikke bilde, kan f.eks. 5-10 prosentpoengs økt signalstyrke være helt avgjørende. (Jeg antar at du har sjekket signalstyrken under "innstillinger" på dekoderen. På Gets vanlige dekodere kan du få frem signalstyrken med pin-kode 1539.)

På kabelpunktet hvor jeg hadde problemer, lå signalstyrken rundt 50%. Dette medførte at jeg ikke fikk bilde i det hele tatt på en del kanaler, noen hakket, mens andre fungerte. Med full guffe på antenneforsterken spratt signalet opp i over 90%.

Dersom det galvaniske skillet reduserer signalstyrken nok til at du får problemer, kan en antenneforsterker være det som korrigerer problemet for deg. Det er verdt et forsøk. Særlig kostbart er det uansett ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nødvendig med galvanisk skille så lenge man ikke kobler noen antennekabel til TVen? Jeg regnet egentlig med at Get-boksen hadde innebygget galvanisk skille, men her tar jeg kanskje feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nødvendig med galvanisk skille så lenge man ikke kobler noen antennekabel til TVen? Jeg regnet egentlig med at Get-boksen hadde innebygget galvanisk skille, men her tar jeg kanskje feil?
    Forsterkeren var full suksess! Nå er det ingen kanaler som hakker, selv om det står et galvanisk skille mellom antennekabelen og GET-boksen.

Jeg har ikke hørt at det er galvanisk skille i GET-boksen. Uansett koster et skille en hundrelapp og signalforsterkeren kostet 149.

Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •