Ny digitalekoder fra UPC - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ENDELIG:-D

Tok bare 10 dager før jeg fikk bilde. Men må innrømme at det er et veldig bra bilde jeg ser på. Har en Samsung LE32M61 og ikke vanskelig å se denne TVs styrke med digital ut. Gleder meg som en unge til HDMI dekoderne kommer, blir jo helt rått.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jvestby
    Ok, nå har jeg fått alt til å funke, men TV bildet i MCE er svart/hvit. Jeg bruker da altså s-video ut fra en scart overgang (alle scart pin's finnes på overgangen) og inn på Hauppauge pvr-500MCE.

Så et sted at man kanskje kunne sette TV formatet til s-video i dekoderen, men i den nye Get boksen er det bare PAL og RGB som er valgene.

Noen som vet hvordan en fikser dette? Har ikke lyst til å gå over til composite..
    Du trenger en ekstra boks som konverterer fra RGB til s-video.

Denne har jeg tenkt å anskaffe:
    RGB to S-Video Converter: J.S. Technology

Dette er den eneste jeg har funnet som splitter signalet slik at en får ut både s-video(til pc) og RGB signal (til TV).

Er det noen som har funnet ut om Get legger på kopibeskyttelse på tv signalet ut av Get boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensø
    Du trenger en ekstra boks som konverterer fra RGB til s-video.

Denne har jeg tenkt å anskaffe:
    RGB to S-Video Converter: J.S. Technology

Dette er den eneste jeg har funnet som splitter signalet slik at en får ut både s-video(til pc) og RGB signal (til TV).

Er det noen som har funnet ut om Get legger på kopibeskyttelse på tv signalet ut av Get boksen.
    Ok, takker for tipset, men den blir nok litt dyr siden Get kommer med en boks med HDMI på nyåret. Får vel bare nøye seg med composite så lenge.. TV er vel uansett hva jeg bruker HTPC'n til minst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her på forumet som bor i Kristiansand og som har plages med "frysing" av videosignal, og innimellom audiosignalet...Det gjør jeg, og det er veldig irriterende, har fabrikkresatt dekoderen, og siste softwareoppdatering er innstallert..

Har lest igjennom hele denne tråden for å finne tips...
    Jeg bruker ikke den medfølgende coax kabelen, scart er kobla inn på tv'ns RGB inngang (har ikke kommet så langt enda at jeg har linka opp HDD/DVD opptaker), har også vært i innstillinger, den røde "s" indikatoren ligger på 88-89%, den blå ligger på 98-100%..

Så alt ser okey ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til egz eller andre med Harmony 895

Har også Harmony 895, men channel up/down knappen skifter 2 kanaler opp/ned. Hadde du det problemet og evt. hvordan løste du dette?

Her er løsningen fra Logitech:

To ensure that the Volume or Direction Buttons only move one step (no double commands), login to your account at http://members.harmonyremote.com and do the following:

1. Click on More Options beside the appropriate Device on your Harmony home page.
    2. Select Troubleshoot.
    3. Select Show me more problems.
    4. Then choose My Device doesn't appear to receive every command correctly.
    5. Choose My Device responds too much to some commands. For example, volume up increases the volume too quickly.
    6. Change the number of repeats to 1. The default is 3. Lower the number if the commands are repeating unnecessarily. Raise the number if the device does not respond to the commands.
    7. Click Save.
    8. Update your Harmony Remote.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En eller annen journalist som har testet PVR-dekoderen og virker rimelig fornøyd:

TV-revolusjonen er her

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som plutselig ikke har lyd under filmer med dolby digital under canal+ film 1,2 og 3??
    Merkelig.. Kan ha dd på en film på film 1,så finnes det ikke lyd på film 2

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Noen som plutselig ikke har lyd under filmer med dolby digital under canal+ film 1,2 og 3??
    Merkelig.. Kan ha dd på en film på film 1,så finnes det ikke lyd på film 2
    gjenopprett fabrikkstandard(pin 1539), løste det for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen får jeg PVR-boksen! Spent på hvordan den er i forhold til den simple Get Box-en. Har foreløpig ikke tv med HDMI ops:, så jeg kan like gjerne ha dekoder uten slikt, enn så lenge..

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saaskiw
    Til egz eller andre med Harmony 895

Har også Harmony 895, men channel up/down knappen skifter 2 kanaler opp/ned. Hadde du det problemet og evt. hvordan løste du dette?

Her er løsningen fra Logitech:

To ensure that the Volume or Direction Buttons only move one step (no double commands), login to your account at http://members.harmonyremote.com and do the following:

1. Click on More Options beside the appropriate Device on your Harmony home page.
    2. Select Troubleshoot.
    3. Select Show me more problems.
    4. Then choose My Device doesn't appear to receive every command correctly.
    5. Choose My Device responds too much to some commands. For example, volume up increases the volume too quickly.
    6. Change the number of repeats to 1. The default is 3. Lower the number if the commands are repeating unnecessarily. Raise the number if the device does not respond to the commands.
    7. Click Save.
    8. Update your Harmony Remote.
    Hei, jeg hadde også samme problem, og fikset det på samme måte som du gjorde. Fant også ut at det kan være lurt å sette ned delay mellom kommandoer til Get boksen fra 500ms til 250ms, så tar det ikke så lang tid å bla fort i kanallisten. Mulig det går med enda lavere delay, men det har jeg ikke testet.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Har jeg bare misforstått hele oppgraderingsgreia til Get? For jeg la merke til en nyanse jeg ikke har sett før, og det er at det står på Get sine sider at de oppgraderer nettet slik at alle skal få digital-TV, og at de som har analog dekoder fra før, vil få ny, digital dekoder.

Betyr dette at de av oss som har Motorola-klenodiet egentelig ikke skal få ny dekoder i denne omgang, og at de som har byttet ut Motorolaen mot en ny dekodertype har hatt "flaks", og bare har fått det fordi de har spurt spesifikt om det/dratt inn og hentet en?

Jeg spør fordi når det gjelder utbyggingsplanen, skulle vel mitt område ha blitt utbyggd i uke 46 (Oslo & omegn [Lørenskog her]) ?

Men jeg har ikke hørt en dritt - og det selv om jeg har bestillt nytt abonnement for leeenge siden (fordi jeg tenkte at ny dekodertype ville følge det nye abonnementet). Men heller ikke dét har jeg hørt noe om. Begynner å bli en stund siden jeg ringte og spurte, og fikk beskjed om å fortsette å vente(!).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte pvr dekoderen for en måned siden, men når aftenposten skrev om den ble iveren for stor!
    Tok med meg motorolan og dro på spaceworld på strømmen storsenter og byttet den inn med en pvr.
    Dagen etter ringte de meg fra get og sa at pvren var klar for levering.
    Har du ikke hørt noe nå får du bare mase mer, eller dra på spaceworld.
    bor i Lørenskog jeg også.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahp
    Bestillte pvr dekoderen for en måned siden, men når aftenposten skrev om den ble iveren for stor!
    Tok med meg motorolan og dro på spaceworld på strømmen storsenter og byttet den inn med en pvr.
    Dagen etter ringte de meg fra get og sa at pvren var klar for levering.
    Har du ikke hørt noe nå får du bare mase mer, eller dra på spaceworld.
    bor i Lørenskog jeg også.
    Ok, vil det si at enhver som bor i området og har bestillt PVR kan hente på Spaceworld? (Spaceworld Strømmen f.eks?)
    Jeg ringte GET på fredag og fikk beskjed om at neste runde med PVR skulle ankomme de den 20 des....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, takk for svar. Får vel prøve lykken jeg også da. Men nå blir det vel først på nyåret uansett. Tror ikke jeg gidder å stresse med dette nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde digital-tv fra UPC med motorola-boksen, ringte Get og ba om å få en PVR når den kom (ringte vel i oktober), men fikk likevel den lille Get Box-en i mellomtiden. Litt poengløst å ha den i tre uker, men ok.

Uansett: Min PVR-boks hadde ikke initiert seg etter å ha stått på i hele natt. Noen som har erfaring ift hvor lang tid det tar å få liv i disse boksene? Frykter at jeg står overfor en ny runde lik den jeg hadde for tre uker siden.

Når det er sagt vil jeg berømmet Get for at de så langt har holdt avtalene sine. Jeg hadde fryktet forsinkelser og stadig utsettelser på leveringsdato, men så langt har utstyret kommet når de har lovet det. Det kommer seg...

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si at jeg faktisk er positivt overasket av PVR'en til Get.
    - Den reagerer kjapt på kanalbytte.
    - Den har ikke "hengt" ennå.
    - Veldig brukervennlige menyer (tilogmed mor i huset forstår den).

Men noe må jeg jo klage på da......
    - Aspect ratio problemer (switcher litt i hytt og pine mellom 16:9 og 4:3 på TV'en)
    - Litt skuffende at det ikke var HDMI, eller iallefall komponent utgang.

En annen litt "flau" ting er at jeg ikke har funnet knappen for Tekst TV....... Noen som kan gi meg et hint hvordan jeg får på Tekst TV på PVR'en?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue

Men noe må jeg jo klage på da......
    - Aspect ratio problemer (switcher litt i hytt og pine mellom 16:9 og 4:3 på TV'en)
    - Litt skuffende at det ikke var HDMI, eller iallefall komponent utgang.

En annen litt "flau" ting er at jeg ikke har funnet knappen for Tekst TV....... Noen som kan gi meg et hint hvordan jeg får på Tekst TV på PVR'en?
    Denne gangen har jo faktisk Get fått til dette med aspect ratio. PVR-en får TV-en min til å automatisk bytte til Wide (16:9) når den får WSS signal. Ellers så har jeg TV-en stående i 4:3 når jeg bruker den, mens madammen stort sett foretrekker auto-modus som da strekker bildet minst i midten og mest i kantene (på 4:3/14:9 programmer), og også for henne så bytter TV-en til Wide (16:9) når det kommer WSS-signal (eller hva det er Get benytter? ). Har en Pana PV500.

Ellers så er det jo også en knapp på fjernkontrollen for å rakst bytte mellom 4:3 og 16:9.

Jeg ble også skuffet over at det ikke i det minste var Component ut på boksen. Men dette er jo bare en overgangsboks til HD-boksen med PVVR kommer i (forhåpentligvis!) april'07.

Det er nok ingen tekst-tv-funksjon i boksen. Selv så sliter jeg med at jeg ikke får tekst-tv gjennom PVR-en på NRK1 og 2 og TV2. Men jeg får det på TV2 Zebra.

ToCa

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det ting som tyder på at GET har ting på lager igjen i alle fall. Jeg skulle få boksen tilkjørt med budbil i morgen kveld.
    Ble litt usikker på hvordan PVR boksen ser ut jeg nå, noen som kan legge ut et bilde og mål på den? H x B x D?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    gjenopprett fabrikkstandard(pin 1539), løste det for meg

Dette prøvde jeg,men fortsatt samme resultat..
    Det er kun film kanalene på canal+ det ikke kommer lyd fra..
    Føler at det ofte er filmer som sendes med dolby digital
    Men har oxo fått fram lyd på filmer med dolby digital

Og nei,har innstillingene for spdif lyd ut på dolby digital

Hva kan det være??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak med PVR

Har fått den nye PVR fra Get. Men har problemer med at guiden har gale tidspunkter på en del programmer. Har vel ikke fått med seg endringer som TV-selskapene gjør i siste liten. Den starter jo da opptaket mye før den skal. Men risikerer jeg da å ikke få med meg slutten på filmene?

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •