Ny digitalekoder fra UPC - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 480
    Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jensø
    Hjalp i helga svigers med å koble opp deres nye digital mottaker fra GET. De hadde også kjøpt en nye HDD opptaker fra Philips, DVDR3560H. Til min store forundring nektet denne HDD opptakeren å lagre enkelte program til HDD'en. HDD opptakeren meldte at den ikke kunne lagre programmet til HDD'en permanent, fordi programmet var kopibeskyttet. Den lagret imidlertidig program til et midlertidig 6 timers buffer, men ville ikke lagre permanent.

Mottakeren fra GET har jo bare SCART tilkobling. Jeg var ikke klar over at det fantes kopibeskyttelse på analoge signal, RGB.

En annen ting er at HDD opptakeren ikke ville lagre programmet på HDD'en. Jeg trodde at det var lagring til DVD som kopibeskyttelsen skulle hindre.

Er de noen som har kjennskap til dette ?
    Det er nok ikke et bevist valg fra GET. GET har sannsynligvis satt på analog WSS (Wide Screen Signalling). Et annet alternativ er at GET dekoder legger på WSS. WSS kan inneholde informasjon om signalet skal være lov å kopiere eller ikke . Det er altså ingen ordentlig kopibeskyttelse siden det avhenger at HDD recorderene har støtte for å lese kopibeskyttelses bit fra WSS (det har sannsynligvis ikke alle).

Når det sendes analog WSS på analoge utganger så er det mange HDD opptagere som nekter
    opptak selv om det ikke sendes kopibeskyttelses info ( DVD recorderen kjører default "no copy" når det kun sendes WSS uten kopibeskyttelses info).

Sjekk hvilken kanaler det gjelder og om det f.eks. kun gjelder widescreen sendinger. Du kan også forsøke å sette dekoderen til 4:3 TV (eller til 16:9 dersom du nå har satt 4:3) for å se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PoMiland
    Noen som vet hva røde "baren" er?min ligger på 85%. Er det ok?
    Min ligger på 85-87%, tror den viser signalstyrke. Jeg har samtidig den blå (Quality?) på 98-100%. Opplever av og til (2-3 ganger i løpet av en kveld) kutt i lyd eller at bildet henger litt. Sjelden begge deler samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner at tilkoblinga er meget følsom her ja!! har selve coax-kabelen mye å si? har en fra biltema (kanskje ikke bra nok??). noen coax-eksperter her??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med de to søylene kan man heller diskutere her...

http://avforum.no/forum/generell-vid...tml#post524645

Det var jeg som fikk denne koden av en get ansatt,er elektriker selv og man kan selv bedre signalene/kvaliteten

Dette har jeg skrevet om i denne tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det er nok ikke et bevist valg fra GET. GET har sannsynligvis satt på analog WSS (Wide Screen Signalling). Et annet alternativ er at GET dekoder legger på WSS. WSS kan inneholde informasjon om signalet skal være lov å kopiere eller ikke . Det er altså ingen ordentlig kopibeskyttelse siden det avhenger at HDD recorderene har støtte for å lese kopibeskyttelses bit fra WSS (det har sannsynligvis ikke alle).

Når det sendes analog WSS på analoge utganger så er det mange HDD opptagere som nekter
    opptak selv om det ikke sendes kopibeskyttelses info ( DVD recorderen kjører default "no copy" når det kun sendes WSS uten kopibeskyttelses info).

Sjekk hvilken kanaler det gjelder og om det f.eks. kun gjelder widescreen sendinger. Du kan også forsøke å sette dekoderen til 4:3 TV (eller til 16:9 dersom du nå har satt 4:3) for å se om det hjelper.
    Jeg prøvde å ta opp flere ganger, noen ganger gikk det og noen ganger ikke.

1) Diskusjonsprogram på TV2. (16:9) => ok
    2) Nytt på nytt NRK. (16:9) => vil ikke
    3) Morgenbarnetv svensk kanal (16:9) => ok
    4) Jul i svingen NRK. (16:9) => ok
    5) Heartbeat NRK. (16:9) => vil ikke

Jeg har kun prøvd å ta opp (16:9) sendinger. Som du ser så er det ingen trend, noen ganger går det og andre ganger ikke. Når det gjelder (4:3) sendinger så har jeg ikke fått testet dette. Det ser ikke ut til a skyldes WSS. hvis det da ikke er et marginalt problem, slik at opptakeren bare noen ganger tolker WSS som kopibeskyttelse.

Dette har vært vanskelig i finne ut av, da dokumentasjonen til DVDR3460H sier ingen ting om kopi beskyttelse fra SCART, kun fra DVD. Søk på nettet har heller ikke gitt noe resultat. Jeg har også prøvd i finne ut hva Get gjør med signalet, uten å lykkes.

Så lenge opptakeren er så upålitelig er den nesten helt ubrukelig. Det må da være mange som benytter HDD opptakere fra Philips sammen med Get og har samme problem?

Jeg har ikke mulighet til å teste mere i denne omgang, da det ikke er min opptaker.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å ta opp flere ganger, noen ganger gikk det og noen ganger ikke.

1) Diskusjonsprogram på TV2. (16:9) => ok
    2) Nytt på nytt NRK. (16:9) => vil ikke
    3) Morgenbarnetv svensk kanal (16:9) => ok
    4) Jul i svingen NRK. (16:9) => ok
    5) Heartbeat NRK. (16:9) => vil ikke

Jeg har kun prøvd å ta opp (16:9) sendinger. Som du ser så er det ingen trend, noen ganger går det og andre ganger ikke. Når det gjelder (4:3) sendinger så har jeg ikke fått testet dette. Det ser ikke ut til a skyldes WSS. hvis det da ikke er et marginalt problem, slik at opptakeren bare noen ganger tolker WSS som kopibeskyttelse.

Dette har vært vanskelig i finne ut av, da dokumentasjonen til DVDR3460H sier ingen ting om kopi beskyttelse fra SCART, kun fra DVD. Søk på nettet har heller ikke gitt noe resultat. Jeg har også prøvd i finne ut hva Get gjør med signalet, uten å lykkes.

Så lenge opptakeren er så upålitelig er den nesten helt ubrukelig. Det må da være mange som benytter HDD opptakere fra Philips sammen med Get og har samme problem?

Jeg har ikke mulighet til å teste mere i denne omgang, da det ikke er min opptaker.
    Kan det være tidspunktet når du starter opptaket som er problemet ? Starter du opptaket etter at 16:9 sendingen er i gang når du ikke får lov til å kopiere?

Når du får lov til å kopiere kan du da ha startet opptaket før sendingen har vekslet til 16:9 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være tidspunktet når du starter opptaket som er problemet ? Starter du opptaket etter at 16:9 sendingen er i gang når du ikke får lov til å kopiere?

Når du får lov til å kopiere kan du da ha startet opptaket før sendingen har vekslet til 16:9 ?
    HDD opptakeren har et midlertidig buffer som lagrer siste 6 timer. Dette bufferet forsvinner dersom strømmen blir slått av eller kilde blir byttet på opptakeren. Dette bufferet har ingen problem med "kopibeskyttelse". Dersom jeg merker et opptak jeg vil lagre permanent fra dette bufferet oppstår det problem med "kopibeskyttelse". Det går greit å merke starten på opptak, men når en definerer slutten, oppstår problemer og opptakeren nekter å lagre.

Jeg har også prøvd å lagre direkt ved å trykke på "rec". Dette går greit, men når opptaket skal avsluttes nekter opptakeren å lagre.

Det tyder på at det ikke er starten av opptaket, men hva opptakeren har fått av signal underveis. Jeg har som regel startet opptaket litt før slik at introduksjonen har kommet med. På NRK er jo det i 4:3.

Det er jo mulig å teste mere for å finne en sammenheng med når spilleren ikke vil lagre, men det er ikke mulig for meg nå.

Dersom en finner en sammeheng så kan det jo ikke være sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsettelse fra forrige innlegg.

Dersom det er WSS signalet som er et problem, så må jo dette signalet være der hele tiden. Dersom en skifter kilde på TV'en midt i en sending og går tilbake igjen, må jo TV'en få beskjed på nytt igjen at det er en 16:9 sending. Det er ikke nok at den bare sendes når 16:9 sendingen startes. Får prøve ut dette igjen ved anledning.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsettelse fra forrige innlegg.

Dersom det er WSS signalet som er et problem, så må jo dette signalet være der hele tiden. Dersom en skifter kilde på TV'en midt i en sending og går tilbake igjen, må jo TV'en få beskjed på nytt igjen at det er en 16:9 sending. Det er ikke nok at den bare sendes når 16:9 sendingen startes. Får prøve ut dette igjen ved anledning.
    Det kan muligens finnes dekodere som kun sender ut WSS når det
    sendes 16:9. Hvis det sendes WSS for vanlige 4:3 sendinger ut av en digital dekoder så fungerer ikke TV'ns autoformat lengre.

Er det to scart utganger på GET boksen ? Hvis det er det så kan det kanskje være forskjell på de , dvs. en til VCR og den andre til TV ?
    Da er det også mulig å forsøke den andre scartutgangen siden signaltypen kan være forskjellig på de to utgangene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    La merke til noe igår som ikke skjedde med den gamle Motorola dekoderen, klokka i fronten(når den er avslått) viser stadig vekk feil! Igår lå den et kvarter etter, og idag da jeg kom hjem fra jobb gikk en den en halv time for sent! Men hvis jeg slår på dekoderen og slår den av igjen viser den riktig.
    Skjer det bare hos meg?
    Nå er ikke det så veldig viktig for meg, har klokke på armen og hundre andre steder i huset, men tenkte på en ting - hvis man skal bruke den "timer funksjonen" for å ta opp noe, hva skjer da hvis klokka i fronten ikke viser riktig tid? Har dekoderen en "innebygd" klokke også? Så den slår seg på til riktig tid selvom klokka i fronten går feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått sjekket om klokken er rett enda da Get begynte digitale signaler her i Haugesund først idag.
    Men er det mulig å få vist klokken når dekoder er påskrudd istedetfor kanal? Er vant med å ha klokken på analoge dekoderen, og ser automatisk mot dekoder når jeg vil vite klokkeslett...
    Så langt jeg har sett har jeg ingen valg om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy kopibeskyttelse

Hjalp i helga svigers med å koble opp deres nye digital mottaker fra GET. De hadde også kjøpt en nye HDD opptaker fra Philips, DVDR3560H. Til min store forundring nektet denne HDD opptakeren å lagre enkelte program til HDD'en. HDD opptakeren meldte at den ikke kunne lagre programmet til HDD'en permanent, fordi programmet var kopibeskyttet. Den lagret imidlertidig program til et midlertidig 6 timers buffer, men ville ikke lagre permanent.

Mottakeren fra GET har jo bare SCART tilkobling. Jeg var ikke klar over at det fantes kopibeskyttelse på analoge signal, RGB.

En annen ting er at HDD opptakeren ikke ville lagre programmet på HDD'en. Jeg trodde at det var lagring til DVD som kopibeskyttelsen skulle hindre.

Er de noen som har kjennskap til dette ?

Har prøvd å ta opp på hardisken med min LG DVD opptaker RH199H. Problemet er det samme som du opplever. Noen NRK og TV2 programmer er greie å ta opp mens andre sperrer ca. etter 10 minutters mellomrom. Tok opp melodi jr grand prix og her måtte jeg starte opptaket på nytt med dette mellomrommet. Jakten på kjærligheten på TV2 sperret også for opptak med ca 10 minutters mellomrom. Disney kanalene er enda dårligere. Disney channel sperrer ca hvert 5 minutt mens Toon disney ca. hvert 2 minutt.
    Timeshift funksjonen på opptakeren blir helt umulig å bruke på denne digitale dekoderen. det samme problemet vil oppstå med timer innspilling satt opp lang tid i forveien.
    Eneste som fungerer er antennekabel med de analoge kanalene, men da har en ikke lenger kanalene utenom grunnpakken. Har sjekket manualen for opptakeren og det eneste den gjenkjenner som kopibeskyttelse er CopyGuard (Macrovision). Høres ikke ut som noe WSS signal som lager problemer. Har sendt klage til Get. Får se hva de svarer.

PS! Kjører forresten LG RH199H HDMI utgang(1080i) rett i plasmaskjermen med dekoderen TV out(RGB) koplet til AV2(RGB) på opptakeren. Bildet er bedre enn via scart på TV'en (RGB). (Har den og koplet). Ett lite problemer at noen kanaler er ustabile slik at sync på hdmi mot tv'en forsvinner dvs bildet faller bort noen sekunder. Bruke scart inngang Tv på disse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg har koblet den nye GET dekoderen til min MCE Scaleo C med scart -> kompositt. Min Hyundai HLT-3272 er koblet til PC'n med DVI. Jeg opplever at bilder dominert av hvitt blir veldig lyse, samtidig som de blir helt blå, dette går over så snart bildet på sendingen ikke blir dominert av hvitt.

Hadde satt pris på om noen kunne gi meg et hint om hva som kan gjøres!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CGMS-A mulig grunn for trøbbel med opptak

Heisann!

Har sett at noen her på forumet har problemer med å ta opp sendinger fra de nye GET-boksene ved bruk av ymse DVD-opptakere.

En mulig årsak til dette kan være at disse DVD-opptakerne etterlever evt. CGMS-A "merking" på den analoge outputen fra GET-boksen.

For mer info om CGMS-A se feks her:

CGMS-A - Wikipedia, the free encyclopedia

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av birk1
    skjønner at tilkoblinga er meget følsom her ja!! har selve coax-kabelen mye å si? har en fra biltema (kanskje ikke bra nok??). noen coax-eksperter her??
    Ja coax kabelen har alt og si på get boxen. den er veldig følsom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eikari
    I dag bruker jeg en Scart splitter (kjøpt på Clas Ohlson) fra TV utgangen på dekoderen. Fra splitteren tar jeg en scart til tv og en "scart->kompositt" til MCE (Hauppauge pvr-500MCE). Et alternativ er sevfølgelig å bruke "VCR" scart utgangen på dekoderen mot MCE.

Siden kvaliteten er så-som-så, vurderer jeg å kjøpe en SCART RGB->S-video Converter. Problemet er at disse koster ca 1.000,- så det er ikke noe man kjøper bare for å teste.
    Hvordan får du IR til å fungere? Har MCE tastaturet fra MS og koblet den ene IR mottageren til Get boksen men når jeg søker i MCE så finner den ikke IR signal? Må en ha noen spesielle drivere etc..? Får heller ikke bilde når jeg tar kjører SCART--> s-video inn på auppauge pvr-500MCE...

Kommer ikke lenger i wizarden i MCE etter dette... Tips mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ligger denne under satelitt egentlig???

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    hvorfor ligger denne under satelitt egentlig???
    En plass må det jo postes

Problemet er at det ikke er opprettet eget forum for kabeltv. Det er litt synd siden denne tråden med fordel kunne vært plassert i eget forum og delt opp i flere tråder slik at det ble lettere å finne infoen senere. Det er også en laaaang tråd i digitalt bakkenet forumet også som ikke burde vært der.

Hvis moderatorene oppretter en egen seksjon for kabeltv så burde GET trådene kunne flyttes dit.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En plass må det jo postes

Problemet er at det ikke er opprettet eget forum for kabeltv. Det er litt synd siden denne tråden med fordel kunne vært plassert i eget forum og delt opp i flere tråder slik at det ble lettere å finne infoen senere. Det er også en laaaang tråd i digitalt bakkenet forumet også som ikke burde vært der.

Hvis moderatorene oppretter en egen seksjon for kabeltv så burde GET trådene kunne flyttes dit.
    enig

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jvestby
    Hvordan får du IR til å fungere? Har MCE tastaturet fra MS og koblet den ene IR mottageren til Get boksen men når jeg søker i MCE så finner den ikke IR signal? Må en ha noen spesielle drivere etc..? Får heller ikke bilde når jeg tar kjører SCART--> s-video inn på auppauge pvr-500MCE...

Kommer ikke lenger i wizarden i MCE etter dette... Tips mottas med takk
    Ok, nå har jeg fått alt til å funke, men TV bildet i MCE er svart/hvit. Jeg bruker da altså s-video ut fra en scart overgang (alle scart pin's finnes på overgangen) og inn på Hauppauge pvr-500MCE.

Så et sted at man kanskje kunne sette TV formatet til s-video i dekoderen, men i den nye Get boksen er det bare PAL og RGB som er valgene.

Noen som vet hvordan en fikser dette? Har ikke lyst til å gå over til composite..

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •