Ny digitalekoder fra UPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er jo særdeles gode nyheter

Kanskje det kan være en idè å ringe litt og be pent om å få den så kjapt som mulig? Hjalp på bredbåndsoppgradering en gang :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det gode nyheter? Først var det snakk om november 06, nå er det påsken 07. Når vi nærmer oss mars vil vi høre at man planlegger å starte planleggingen av kartleggingen av hvorvidt man skal vurdere å bytte ut dekoderne før neste fotball-VM eller ei.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... ser jo ut som om alle som ringer/skriver inn får forskjellig svar, men det kan jo allikevel stemme, alt sammen: Man må jo gjerne sjekke for sitt område når man skal bestille noe fra UPC, og få beskjed om den og den tjenesten er tilgjengelig i sitt område. Det kan jo være at de vil distribuere disse nye dekoderne til de forskjellige områdene etter hvor godt området er byggd ut (fra UPC sin side).

Muligens ikke - men det er ihvertfall en mulighet der for at alle her allikevel 'snakker sant'.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i borettslag i Drammen og har fått brevet med tilbud om digital-tv. Det loves helt nye dekodere:
    Du får som en av de første i landet, den nye digitale dekoderen som vil gi deg mye bedre og bredere TV-tilbud.
    I en artikkel på http://forbruker.no/digital/article1457449.ece Står det:
    Kabeloperatøren UPC, som om kort tid skal skifte navn, har snart fulldigitalisert sine kabelnett. I Sverige er UPC den av de tre (UPC, Canal Digital og Viasat) som har tapt færrest kunder til bakkenettet.

- Før jul vil de av våre kunder som velger å ta imot vår digitale dekoderboks, ha tilbud om opp mot 100 kanaler. En annen fordel med kabelnettet er at vi fortsatt vil tilby mange analoge kanaler, selv om det analoge tilbudet vil bli noe redusert etter hvert, sier markedssjef Morten Larssen i UPC.

Før påske lanserer de flere HD-kanaler, deriblant C More HD, Discovery HD og National Geographic HD, foruten digitale dekoderboks med opptaksmuligheter.

- Det bygges ikke så veldig mange nye kabelnett, men der det bygges nybygg, er kabel veldig attraktivt. Det er billig og mulighetene er mange, ikke minst gjennom svært god internettkapasitet, sier Larssen, som tror NTV skal slite for å nå målet om 800 000 kunder.
    Det kjempes altså om å vinne/beholde markedsandeler før det digitale bakkenettet kommer.

Da jeg ringte for å forhøre meg om programpakker (det kommer helt nye digitale programpakker) fikk jeg beskjed om at det digitale nettet i mitt område ville bli skrudd på i uke 45 eller 46. Datoen var ikke bestemt enda. Dekoderene ville bli sendt ut i god tid før dette. Jeg kan komme tilbake med opplysninger om dekoderen da jeg får den.

På forespørsel om det var mulig å se analogt tv fortsatt hvis man ikke brukte den nye dekoderen, ble det svart at det analoge nettet ville bli skrudd av for a spare plass (De lover jo flere HD-kanaler før påske).

Dette blir spennende.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahp
    ringte upc i forbindelse med en sak, og spurte også samtidig om når den nye dekoderen kunne ventes. Fikk beskjed om neste år, hørtes temmelig skråsikker ut på dette den kundebehandleren jeg pratet med!
    For meg høres det ut som om de nye dekoderne er tatt i bruk allerede, men at de gamle først vil bli skiftet ut i løpet av 2007. Det er tross alt en del tunere/dekodere å skifte ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at de såvidt har begynt utskiftinga ja.
    De vil nok ta dette ettappevis.
    Har fått en ny side på tvmenyen min på motorola`n.
    Den har nrk, nrk2, tv2, tv2zebra og tvnorge testkanaler.
    Noen flere som har disse kanalene og vet hvorfor de har ført på disse?

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dem også, men aner ikke hva de tester...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en ny side på tvmenyen min på motorola`n.
    Ser du noen forskjell fra det du hadde fra før da? Har dette kanskje noe med den nye programpakken å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke noen forskjell på testkanal og eksisterende kanal.
    Har bladd fram og tilbake noen ganger, samme kvalitet på bilde og lyd.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye testkanalene burde være digitale i motsetning til versjonen av disse kanalene som allerede distribueres analogt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    De nye testkanalene burde være digitale i motsetning til versjonen av disse kanalene som allerede distribueres analogt.
    De som har digital-tv fra UPC i dag har vel disse kanalene digitalt allerede? De som har analog-tv får vel ikke disse kanalene?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 5 kanaler som er oppført som test-kanaler er også tilgjengelig for de uten dekoder. De blir altså distribuert analogt.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så snart Telenor eller andre begynner å tilby skikkelig bredbånd her litt utenfor byen til menneskelig pris - vi snakker 20 Mbit eller høyere til dagens 1.5 Mbit pris, skal det bli meg en sann glede å kvitte meg med hele UPC abonnementet.

Ikke bare er kundeservicen dårlig - den er også arrogant. Fikk servert i 5 år at Svensk TV var dårlig pga "atmosfæriske forhold" så det måtte man pent finne seg i selv om dette er de dyreste kanalene i den påtvungne grunnpakken. Jeg var mildt sagt ikke enig, siden det bare er ca 20 km i luftlinje fra der jeg bodde før og hvor mottaket var utmerket.. (men annet selskap)

Jeg hevdet da at UPC tydeligvis sparte på tekniske investeringer (les:god antenne) og dermed burdte man få rabatt. Vant aldri fram med det, med begrunnelse i standardkontraktens punkt om - ja du gjettet riktig "atmosfæriske forhold".

Merkelig nok fra i år så har Svensk TV plutselig blitt markant bedre... fortsatt analog mottak - men nå like godt som de norske kanalene. (Som fortsatt gir noe å ønske seg når formatet blåses opp på en stor flatskjerm.)

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    ... Merkelig nok fra i år så har Svensk TV plutselig blitt markant bedre...
    De har antagelig gått over til å ta det ned fra satelitt. Var også slik her i Asker før, SVT1 & 2 var til tider helt ubrukelig. Da jeg klagde på at brukte vanlig antenne fikk jeg til svar at det var lite de kunne gjøre med, satelitt koster for mye!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de bruker signalene fra satelitt til _analog_ distribusjon - de svarte ihvertfall tidligere at de ikke kunne gjøre dette pga lisens-reglene.

De hevdet nemlig at de bare kunne ta inn via vanlig antenne ifølge disse reglene. Men at de allikevel måtte betale full lisens til rettighetshaver Norwaco for disse signalene - uansett hvor dårlige de var... derfor kunne de ikke gi reduksjon... Virket "bak mål" på meg når signalet var så dårlig at man ikke kunne se på programmene - jfr også forbrukerombudets anbefaling om at feil på signal skal gi tilsvarende reduksjon i pris. (Man skal ikke betale for en vare som man ikke får...)

M.a.o. er det enten fordi de har kjøpt bedre "svenske-antenne" eller fordi Asker omsider er blitt koblet sammen med Oslo der mottaket har vært bedre (sikkert pga bedre teknisk utstyr enn i Asker-avdelingen).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste uke begynner UPC med utlevering av den nye "zappe" stb'en i Oslo.
    Før påske kommer en HD boks med hdmi og pvr. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Zappe STB"

Hva er dette før slags boks? Hva er vitsen med att gi ut en ny boks når det kommer en HD boks till påsken :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UPC kommer til å levere 3 forskjellige bokser, dette for å ikke lever "dyre"
    hd og pvr bokser til de som ikke ønsker det.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin27
    UPC kommer til å levere 3 forskjellige bokser, dette for å ikke lever "dyre"
    hd og pvr bokser til de som ikke ønsker det.
    Dette vil jeg gjerne vite mer om. Jeg går ut fra at man må betale hvis man skal ha noe utover «standard»-boksen?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg har det omtrent vært umulig å få digital tv..Oslo vest med eneboliger har de prioritert sist..Etter 2 år med div mail og tlf samtaler om når jeg kunne få tilgang til digital tv(hele tiden med beskjed om at det nærmet seg,bare et par mnd nå.......)så dukket det endelig opp et bestillings skjema/kontrakt jeg skulle retur:twisted: nere så var det i boks.. Nå har det gått 2,5 mnd siden..Prøvd å ringe 3 ganger i mellomtiden for å lure på hvor det blir av,blir satt fram og tilbake til div upc ansatte som igjen sier de skal undersøke nærmere og ringe meg opp..Noe som de da ikke har gjort...
    Liker ikke bruke ordet hater om ting men jeg virkelig hater dette selskapet.. Makan til useriøst møkxx firmaet skal man lete lenge etter!!!:twisted:

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •