Ny digitalekoder fra UPC - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 480
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    For et selskap, det de driver med i markedet er ikke beta-testing engang. De har jo null respekt for de som fremdeles er kunder hos seg.
    Skal ikke forundre meg om det er dette firmaet som Dilbert & co jobber i...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 40w2000
    Har søkt lenge og vel i denne tråden + fiklet en del i heimen, men ikke kommet nærmere et svar.

Jeg har akkurat montert min kjekke lille GET dekoder boks, bildet på TV (Sony KDL-40w2000) er meget bra ;-).

Mitt lille problem er hvordan jeg skal koble dekoderen til min LG RH199harddiskopptager (som forøvrig er rimelig kranglete..). Jeg forsøker å koble den på den såkalte VCR utgangen på dekoderen, jeg får da kontakt og bilde på TV`n. Problemet er bare at jeg ikke finner en måte å stille inn de forskjellige kanalene på slik at jeg kan ta opp et program samtidig som jeg ser ett annet. Er signalet på VCR utgangen akkurat det samme som på TV utgangen, eller er signalet på VCR utgangen et "råsignal" som jeg så kan kjøre gjennom tuneren på min opptager??

Gode råd til hvordan jeg skal få koblet dette med best mulig kvalitet?
    Tenkte litt på å bruke "loopout" utgangen, men da vil jeg vel ikke få full kvalitet på sigalene (den er analog), samt at jeg vel ikke vil få tilgang til de kanalene som ligger i den digitale pakken??

Dårlig forklart - men hvis noen skjønner hva jeg prøver å forklare er jeg takknemlig for tips! ;.-)
    Dekoderen har bare én tuner. Det vil si at du ikke kan se på en kanal og ta opp en annen. Eneste mulighet for det er som du sier å bruke kanalene i den analoge grunnpakka, det er det jeg har gjort, men kvaliteten blir jo ikke like god, og man får jo bare inn noen få kanaler..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg fortsatt på jobb og skal ringe kundeservice når jeg kommer hjem dersom situasjonen er uforandret. Men jeg fikk en telefon i dag fra GET om at de skulle oppgradere bredbåndslinjen min på fredag uten kostnad. Det er da noe....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hastighetsoppgraderingen er noe de automatisk gjør for alle, så det er ingen grunn til å føle seg altfor spesiell..

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 40w2000
    Har søkt lenge og vel i denne tråden + fiklet en del i heimen, men ikke kommet nærmere et svar.

Jeg har akkurat montert min kjekke lille GET dekoder boks, bildet på TV (Sony KDL-40w2000) er meget bra ;-).

Mitt lille problem er hvordan jeg skal koble dekoderen til min LG RH199harddiskopptager (som forøvrig er rimelig kranglete..). Jeg forsøker å koble den på den såkalte VCR utgangen på dekoderen, jeg får da kontakt og bilde på TV`n. Problemet er bare at jeg ikke finner en måte å stille inn de forskjellige kanalene på slik at jeg kan ta opp et program samtidig som jeg ser ett annet. Er signalet på VCR utgangen akkurat det samme som på TV utgangen, eller er signalet på VCR utgangen et "råsignal" som jeg så kan kjøre gjennom tuneren på min opptager??

Gode råd til hvordan jeg skal få koblet dette med best mulig kvalitet?
    Tenkte litt på å bruke "loopout" utgangen, men da vil jeg vel ikke få full kvalitet på sigalene (den er analog), samt at jeg vel ikke vil få tilgang til de kanalene som ligger i den digitale pakken??

Dårlig forklart - men hvis noen skjønner hva jeg prøver å forklare er jeg takknemlig for tips! ;.-)
    Det er bare en tuner på GET-boksen. Tror ikke det er noe råsignal ut. Dessuten har du vel neppe en digitaltuner i opptageren din. Du kan derimot koble antenneledning fra GET-boksen til opptageren og få de analoge signalene så du kan ta opp fra disse uavhengig av hva du ser på TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hastighetsoppgraderingen er noe de automatisk gjør for alle, så det er ingen grunn til å føle seg altfor spesiell..
    Neida. Jeg vet det. Bare fant det litt morsomt oppe i alt dette.

Oppdatering: Kom hjem fra jobb og har nå en fungerende dekoder. Kanalene er på plass.

Men nå har jeg et par andre problemer og det gjelder kanalinstilling på TV og manglende lyd via DVD-opptaker.

1. Jeg har koblet dekoderen via min LG DVD opptaker. Dette oppsettet hadde jeg også på Motorola'n og fikk da søkt inn M-dekoderen på kanal 1 på TV'n. Men den nye dekoderen, med samme oppsett/tilkobling, får jeg ikke inn på annet enn EXT1 (hvor DVD opptakeren er koblet til med SCART - dekoder koblet via DVD med SCART).

Det er koblet slik: SCART fra dekoder til DVD -> SCART fra DVD til TV. Loop Out fra dekoder til DVD for analoge kanaler og RF Out fra DVD til TV.

2. Når jeg skrur på DVD opptakeren og den er på sin dedikerte "dekoder kanal" (i mitt tilfelle kanal 7) så får jeg bilde men ikke lyd. Har sjekket at alle kabler sitter godt i. Har aldri vært borti det problemet før. Lyden er der på de analoge signalene via DVD opptakeren, men ikke på kanalen som dekoder kanalene vises på.

Noen andre som har opplevd det samme? Eller er det en annen måte å koble til dette på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monnil
    Neida. Jeg vet det. Bare fant det litt morsomt oppe i alt dette.

Oppdatering: Kom hjem fra jobb og har nå en fungerende dekoder. Kanalene er på plass.

Men nå har jeg et par andre problemer og det gjelder kanalinstilling på TV og manglende lyd via DVD-opptaker.

1. Jeg har koblet dekoderen via min LG DVD opptaker. Dette oppsettet hadde jeg også på Motorola'n og fikk da søkt inn M-dekoderen på kanal 1 på TV'n. Men den nye dekoderen, med samme oppsett/tilkobling, får jeg ikke inn på annet enn EXT1 (hvor DVD opptakeren er koblet til med SCART - dekoder koblet via DVD med SCART).

Det er koblet slik: SCART fra dekoder til DVD -> SCART fra DVD til TV. Loop Out fra dekoder til DVD for analoge kanaler og RF Out fra DVD til TV.

2. Når jeg skrur på DVD opptakeren og den er på sin dedikerte "dekoder kanal" (i mitt tilfelle kanal 7) så får jeg bilde men ikke lyd. Har sjekket at alle kabler sitter godt i. Har aldri vært borti det problemet før. Lyden er der på de analoge signalene via DVD opptakeren, men ikke på kanalen som dekoder kanalene vises på.

Noen andre som har opplevd det samme? Eller er det en annen måte å koble til dette på?

muligens en av pinnene i scartledningen som er er brukket/bøyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    muligens en av pinnene i scartledningen som er er brukket/bøyd?
    Hmm... SCART kablen fra dekoder til DVD er helt OK. Men jeg sjekket SCART kabelen fra DVD til TV og den har færre pins. Kan det være at den ikke klarer å bringe både lyd og bilde fra den nye dekoderen via DVD opptakeren til TV'n? (fungerte fint med Motorola dekoderen)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg oppdaget at SCART fra DVD til TV hadde færre pins bestemte jeg meg for å gå til innkjøp av en ny. Har nå prøvd erstatning av SCART på både dekoder og DVD, sjekket lydinnstillinger på dekoder og DVD og jeg skjønner bare ikke hva som gjør at lyden uteblir når jeg ser dekoder kanaler via DVD opptakeren.

EDIT: Nå tror jeg jaggu jeg fant "problemet". På fjernkontrollen til DVD opptakeren er det en bitteliten knapp som heter "TV/DVD". Jeg har aldri hatt behov for å bruke denne før, men når man har prøvd alt, så prøver man alt en gang til og legger til det lille man ikke har prøvd. Ett trykk på den knappen på fjernkontrollen gjorde susen. Testet opptak både direkte og timer og alt fungerte.

Så nå her jeg endelig happy. Med unntak av 4:3/16:9 problematikken....

Tusen takk til alle for god hjelp. Denne tråden er nok nyttig for mange.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klokka er 01:35. Plutselig falt signalet mitt ut, vet ikke hva det kommer av. Har ingen kanaler, og dekoderen viser ca 40% på S: og ingenting på Q: i systeminformasjons-menyen.

EDIT: Jeg har helt fine analoge kanaler, men verken radio eller tv digitalt. Har prøvd å restarte boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet var tilbake da jeg sjekket kl 12 i dag, men ingen bilder og lyd. Etter å ha tatt strømmen et minutt virker alt som det skal igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangotom
    Joda, har funnet den, men da må man jo inn og programmere start- og slutt-klokkeslett, og til alt overmål - når programmet er ferdig så skrur dekoderen seg av! Og det går ikke an å programmere mer enn ett tidsintervall i døgnet (ellers sier den "timer overlapper")
    Ja, skuffende at man ikke har en skikkelig påminnelses funksjon, da er neste halve vitsen med EPG borte. Dette burde GET-fikse dersom det er mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når Get lanserer ny dekoder med HDMI? Har sett at det blir skrevet "på nyåret", men det kan være mye... Lurer på om jeg skal leve med min gamle Motorola-dekoder frem til det eller ikke. Er jo ikke noe vits å skifte til en annen halvgod dekoder bare for å skifte den ut med noen nytt igjen bare noen uker etter....

Men herregud som jeg hater Motorola-dekoderen. Bruker den faktisk ikke, ser heller på analog kabel-tv... håper den nye dekoderen endrer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HomerJay
    Noen som vet når Get lanserer ny dekoder med HDMI? Har sett at det blir skrevet "på nyåret", men det kan være mye... Lurer på om jeg skal leve med min gamle Motorola-dekoder frem til det eller ikke. Er jo ikke noe vits å skifte til en annen halvgod dekoder bare for å skifte den ut med noen nytt igjen bare noen uker etter....

Men herregud som jeg hater Motorola-dekoderen. Bruker den faktisk ikke, ser heller på analog kabel-tv... håper den nye dekoderen endrer på det.
    Jeg VET ikke, men jeg har hørt noen snakke om "like før påske", så at det blir i januar eller februar er vel lite sannsynlig. Vi vet jo forsåvidt ikke noe om hvordan de er til å holde det de lover, blir spennende å se om jeg får PVR-boksen i midten av desember som de har sagt..

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangotom
    Jeg VET ikke, men jeg har hørt noen snakke om "like før påske", så at det blir i januar eller februar er vel lite sannsynlig. Vi vet jo forsåvidt ikke noe om hvordan de er til å holde det de lover, blir spennende å se om jeg får PVR-boksen i midten av desember som de har sagt..
    Jeg mener også å ha lest "til Påske". Jeg mener også å ha lest at det kommer to bokser med hdmi utgang. En med pvr og en uten, men begge laget for å ta i mot HD-tv. Så jeg regner da med at disse blir bare for de som abonnerer på HD-tv? Noen som vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, noen fler som har problemer med signalene til den nye digitale dekoderen?? Forbanna irriterende at bildet "fryser" inni mellom her!! Har sendt mail til get men det tar vel sikkert et halvt århundre før jeg får svar derfra..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av birk1
    Hei, noen fler som har problemer med signalene til den nye digitale dekoderen?? Forbanna irriterende at bildet "fryser" inni mellom her!! Har sendt mail til get men det tar vel sikkert et halvt århundre før jeg får svar derfra..

Jeg hadde også problemer med signalene. Hovedproblemet var kabelen som fulgte med, den er ikke god. Den må sitte godt inne i dekoderen uten noen form for bøy. Litt vanskelig å forklare. Er ikke mye som skal til for å ødelegge signalene.

For å sjekke om signalene er gode har jeg et godt tips. Gå inn på menyen, deretter velg innstillinger, så taster du inn 1539 (ikke 0000 som vanlig) da kommer det opp to grafiske barer nede til høyre som viser deg hvor gode signaler du har. Det er den nederste (blå) som du skal følge med på, den bør ligge på rundt 95 - 100%, den hopper litt opp og ned. I begynnelsen lå den nede på 20 - 30% hos meg, men etter litt fikling med kablen så gikk den opp på "max".

Håper dette kan være til hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kopibeskyttelse

Hjalp i helga svigers med å koble opp deres nye digital mottaker fra GET. De hadde også kjøpt en nye HDD opptaker fra Philips, DVDR3560H. Til min store forundring nektet denne HDD opptakeren å lagre enkelte program til HDD'en. HDD opptakeren meldte at den ikke kunne lagre programmet til HDD'en permanent, fordi programmet var kopibeskyttet. Den lagret imidlertidig program til et midlertidig 6 timers buffer, men ville ikke lagre permanent.

Mottakeren fra GET har jo bare SCART tilkobling. Jeg var ikke klar over at det fantes kopibeskyttelse på analoge signal, RGB.

En annen ting er at HDD opptakeren ikke ville lagre programmet på HDD'en. Jeg trodde at det var lagring til DVD som kopibeskyttelsen skulle hindre.

Er de noen som har kjennskap til dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edvardro
    Jeg hadde også problemer med signalene. Hovedproblemet var kabelen som fulgte med, den er ikke god. Den må sitte godt inne i dekoderen uten noen form for bøy. Litt vanskelig å forklare. Er ikke mye som skal til for å ødelegge signalene.

For å sjekke om signalene er gode har jeg et godt tips. Gå inn på menyen, deretter velg innstillinger, så taster du inn 1539 (ikke 0000 som vanlig) da kommer det opp to grafiske barer nede til høyre som viser deg hvor gode signaler du har. Det er den nederste (blå) som du skal følge med på, den bør ligge på rundt 95 - 100%, den hopper litt opp og ned. I begynnelsen lå den nede på 20 - 30% hos meg, men etter litt fikling med kablen så gikk den opp på "max".

Håper dette kan være til hjelp!
    Noen som vet hva røde "baren" er?min ligger på 85%. Er det ok?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takk for hjelpa, edvardro. Det hjalp i begynnelsen (var oppe på ca 90%) men nå er det tilbake til dårlige signaler og "hopp og hakk" igjen. Hmmm... virker som at været påvirker dette og! Med en gang det kommer en regnskur, så blir det dårlige signaler....

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •