Ny digitalekoder fra UPC - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oskarso
    EDIT: Jeg fikk også opp meldingen ala "Du har ikke tilgang til denne kanalen. Kontakt kundeservice 02123 for å abbonere på denne kanalen." Etter å ha stått 30 minutter i telefonkø, fikk jeg beskjed om å bare la meldingen stå. Det kunne ta opp mot tre timer. I dag tidlig sto fortsatt meldingen der. Noen med samme problem?

Jeg leste tidligere i denne tråden at noen har fått denne meldingen før, den gangen sa bruker at det var programkortkoden som ikke stemte overens med koden på dekoder. Dette var ikke feil hos meg ifølge kundebehandleren på GET.

Jeg frykter det blir nye minutter i telefonkø i ettermiddag.
    Ja, det begynner å ane meg også. Jeg fikk dekoderen i går (de skulle komme mellom 16 og 19 og var her 19.45...) Dekoderen min har altså stått på siden ca kl 20.30. Jeg så i papirene som fulgte med at det kunne ta tre timer før kanalene var søkt inn. Ved midnatt hadde jeg fortsatt meldingen "Vennligst kontakt Kundesenteret på telefon 02123 for å tegne abonnement på denne kanalen". Samme melding var der i dag tidlig.

Jeg ringte kundesenteret i dag tidlig når de åpnet (0900), og fikk beskjed om at det skulle ikke tatt så lang tid, men det var ingenting han kunne gjøre, annet enn å forsøke å sende en manuell oppdatering, så jeg måtte bare vente til jeg kom hjem i kveld. Er hjemme en liten tur nå, ca 3 timer etter at jeg ringte, og meldingen står der fortsatt. Har vondt for å tro at det kan ta 15 timer uten at noe er feil ettellerannet sted. Får vel prøve å ringe igjen snart..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og etter vel en halvtime på telefonen med kundesenteret klarte de å trylle fram bildet for meg.
    Mye er absolutt blitt bedre enn Motorola-dekoderen, MEN:

Hvor har det blitt av påminnelsene? Muligheten for å se dagens program var kanskje det fremste argumentet for digital-dekoder for mitt vedkommende. I den nye versjonen kan jeg ikke sette på påminnelse slik at jeg blir varslet når programmet jeg ønsker å se, begynner. Og nesten like ille: Hvis jeg forsøker å finne ut hva som kommer på en gitt kanal ut over dagen må jeg trykke på info-knappen for å se hvilket klokkeslett det begynner på.

Dette var skuffende.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tangotom!

Jeg er fortsatt på jobb, men jeg regner nesten med at samme meldingen står hos meg når jeg kommer hjem senere. Kan du forklare trylleformelen for hvordan de greide å få bilde hos deg? Greit å komme med noen forslag når man først har de på linja.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tangotom!

Jeg er fortsatt på jobb, men jeg regner nesten med at samme meldingen står hos meg når jeg kommer hjem senere. Kan du forklare trylleformelen for hvordan de greide å få bilde hos deg? Greit å komme med noen forslag når man først har de på linja.
    Hei

Det som virket som løste det for meg var at jeg tok ut antennekabelen, gikk inn i innstillingsmenyen og valgte "gjenopprett fabrikkinnstillinger".
    Vent mens boksen restarter.
    OBS! Sett i antennekabelen igjen før du velger region.

Deretter sto boksen i ca 30 minutter, og så fikk jeg bilde.

Denne nullstillingen (uten antennekabel) begynner visst hele prosessen på nytt, så da kan det vel ta nye tre timer når trafikken er på det høyeste. Du får skynde deg hjem og begynne før alle får dekoderne sine i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde dette da jeg sto opp i dag tidlig men fortsatte med meldingen "Kontakt kunderservice på bla bla bla...". Men som du sier, kanskje greide den å oppdatere i løpet av 30 minutter. Reiser hjem nå

EDIT: Som jeg fryktet sto fortsatt meldingen der, jeg gjorde som du sa, kanalene ble søkt opp på nytt og tilbake til den vanlige meldingen "Vennligst kontakt Kundesenteret på telefon 02123 for å tegne abonnement på denne kanalen"

Kan du sjekke "systeminformasjon" under Innstillinger i forhold til meg?
    Software Version: 0x0112
    Software Date: Nov 20 2006
    Loader Version: 1.3.0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme versjoner og datoer på min, og hadde det forsåvidt før siste restart også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangotom
    ...og etter vel en halvtime på telefonen med kundesenteret klarte de å trylle fram bildet for meg.
    Mye er absolutt blitt bedre enn Motorola-dekoderen, MEN:

Hvor har det blitt av påminnelsene? Muligheten for å se dagens program var kanskje det fremste argumentet for digital-dekoder for mitt vedkommende. I den nye versjonen kan jeg ikke sette på påminnelse slik at jeg blir varslet når programmet jeg ønsker å se, begynner. Og nesten like ille: Hvis jeg forsøker å finne ut hva som kommer på en gitt kanal ut over dagen må jeg trykke på info-knappen for å se hvilket klokkeslett det begynner på.

Dette var skuffende.
    Det er timer funksjon da, sjekk på fjernkontrollen så er det et klokkesymbol... ikke akkuratt det samme men :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt for de som interesserer seg for disse problemene. Ringte kundeservice igjen (bare 15 minutter i kø). Han kjørte en sjekk på nettet og mente at alt skulle være som det skal være. Han ba meg vente i to timer til fortsatt med meldingen "Vennligst kontakt...." oppe. Dersom bildet ikke kom automatisk etter dette, anbefalte han å skru av og på boksen.

Dette blir veldig spennede

Kundebehandleren virket noe frustrert over ikke å kunne gi meg et bedre svar, så jeg tviler egentlig på at dette vil fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveisvei
    Det er timer funksjon da, sjekk på fjernkontrollen så er det et klokkesymbol... ikke akkuratt det samme men :P
    Joda, har funnet den, men da må man jo inn og programmere start- og slutt-klokkeslett, og til alt overmål - når programmet er ferdig så skrur dekoderen seg av! Og det går ikke an å programmere mer enn ett tidsintervall i døgnet (ellers sier den "timer overlapper")

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å lete meg til det i denne tråden men ikke funnet svaret.
    Har Pioneer sin VX4 reciver og dvr 530 opptaker/dvd spiller..Skjermen er Pioneer sin 506xde.
    Hva er den mest opptimale for å få best mulig bilde og lyd??
    Bare bruke scart som følger med+Vanli rød/hvit phono ut til reciver?
    Og med tanke på å få tatt opp programmer fra dekoderen med dvd-opptakeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** i *******! Nå blir jeg forbanna, dette funker **** ikke! Fortsatt "Vennligst kontakt Kundesenteret på telfeon 02123 for å tegne abonnement på denne kanalen."

Dette gjelder absolutt alle kanaler med unntak av Get Infokanal (kanalnr. -40- ) og Tippeliga 5 (kanalnr. -88- ). Hvor det står "Beklager, denne kanalen er ikke tilgjengelig"

Kan noen sjekke følgende på deres GET dekoder?

Under innstillinger og systeminformasjon hvor det står CARD number. Her finnes det et 5 siffret tall. Er dette 5-siffret hos dere? I brevet som programkortet var festet på (og på programkortet i seg selv) virker det som om Programkortnummer består av 6-siffer, om man ikke teller med alle null-tallene i forkant.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, fem siffer. På kortet mitt står en serie 0'er, og så står tallene 123456. På systeminformasjons-bildet vises kortnummeret som 12345, altså uten det siste sifferet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den scarten som følger med dekoderen er det en digital scart??
    Da er det vel viktig å få seg en digital scart videre til dvd opptakeren?? Og ikke en gammel analog scart man har liggende fra før..Ellers vil man vel få dårligere bilde ved opptak fra dekoderen

Hva med denne spdif utgangen,hvordan kabel skal man ha fra den til reciver??
    I mitt tilfelle Ax 4

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nok en lang telefonkø (kanskje 45 minutter) fikk jeg nok en gang oppdatert STB, eller hva det heter, fra kundesenteret. Og med en gang fikk jeg bilde!

Tenk det dere! Ikke bare EPG men bilde også!

Jeg spurte hva som var grunnen til at det ikke har løst seg tidligere og han mente det var et problem med authentisering av hvilke kanaler jeg skulle ha "rettigheter" til å se.

Så moralen er: "Ring tre ganger til kundesenteret og legg på de to første, den tredje gangen får du svar"

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nok en lang telefonkø (kanskje 45 minutter) fikk jeg nok en gang oppdatert STB, eller hva det heter, fra kundesenteret. Og med en gang fikk jeg bilde!
    Gratulerer med bilde oskaro, jeg er i samme situasjon som du var. Samme meldinger o.s.v og intet bilde. Riktignok ikke like tålmodig så jeg ga opp etter ca 30 min tlf. kø.

Måtte de foreta tastetrykk oppe hos seg eller var det noe du gjorde som fiksa det?

Regner med at det var noe de gjorde, for jeg har aldri opplevd en oppgradering fra upc/get uten at jeg har måttet ringe å be dem resette noe før ting virker. Men er det noe en selv kan gjøre , så gi gjerne et tips ,så får jeg kanskje sett på kveldsnytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dessverre lite du kan gjøre, jeg har loggført alt jeg har gjort her på forumet, så dersom du har forsøkt alt dette, med unntak av å nå frem på 02123 er det nok lite tips jeg kan gi. Mitt tips er at du stiller deg i telefonkø igjen og refererer til grunner til at det feiler herfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemet med "kontakt kundeservice for å tegne abonnement". Ringte kundeservice og en hyggelig fyr der sa at koden de bruker for å "snakke" med dekoderen var lagt inn på min gamle dekoder og ikke den nye. Han flyttet denne koden, sendte signaler for at STB skulle oppdateres. Bildet "STB er oppdatert" kom og han sa da at det ville ta 5-10 minutter før alt var lastet ned.

Nå har jeg ventet i nesten 1 time, started dekoder på nytt, og får fortsatt samme melding om at jeg må tegne abonnement. ...og nå er kundeservice stengt for kvelden. Ja, ja...

Magefølelsen min sier at problemet er minst to-delt. GET hadde ved en feil registrert min bestilling av dekoder to ganger. Fikk levert en i går, men fikk i dag melding om levering av dekoder i dag også. Svarte at jeg hadde mottatt dekoder og fikk da en melding om at det var registrert feil. Så nå er det nærliggende for meg å tro at programkortet som fulgte med dekoderen kanskje er registrert til å snakke med den andre dekoderen de ville sende meg (selv om de mente på kundeservice tidligere at det ikke var problemet) hehe..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips er ihvertfall å ringe kl 0900 i morgen tidlig - da jeg ringte i dag kom jeg igjennom etter 20 sekunder.. Hvis du da insisterer på at du har restartet og resatt og gjort alt, og ber dem om å prøve å sende en STB en gang til, så er det kanskje håp for at det er bilde når du kommer hjem fra jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Problemer med opptaker.

Har søkt lenge og vel i denne tråden + fiklet en del i heimen, men ikke kommet nærmere et svar.

Jeg har akkurat montert min kjekke lille GET dekoder boks, bildet på TV (Sony KDL-40w2000) er meget bra ;-).

Mitt lille problem er hvordan jeg skal koble dekoderen til min LG RH199harddiskopptager (som forøvrig er rimelig kranglete..). Jeg forsøker å koble den på den såkalte VCR utgangen på dekoderen, jeg får da kontakt og bilde på TV`n. Problemet er bare at jeg ikke finner en måte å stille inn de forskjellige kanalene på slik at jeg kan ta opp et program samtidig som jeg ser ett annet. Er signalet på VCR utgangen akkurat det samme som på TV utgangen, eller er signalet på VCR utgangen et "råsignal" som jeg så kan kjøre gjennom tuneren på min opptager??

Gode råd til hvordan jeg skal få koblet dette med best mulig kvalitet?
    Tenkte litt på å bruke "loopout" utgangen, men da vil jeg vel ikke få full kvalitet på sigalene (den er analog), samt at jeg vel ikke vil få tilgang til de kanalene som ligger i den digitale pakken??

Dårlig forklart - men hvis noen skjønner hva jeg prøver å forklare er jeg takknemlig for tips! ;.-)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et selskap, det de driver med i markedet er ikke beta-testing engang. De har jo null respekt for de som fremdeles er kunder hos seg.

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •