Ny digitalekoder fra UPC - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 480
    Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jsyver01
    Hei, når det gjelder omkoblingen for analog TV:

Har du prøvd utgangen på getboksen som heter loop...?
    Jeg har tuneren på scart og koblet analogsignalene til TV via loop utgangen på getboksen... Jeg trenger ikke slå boksen på stand by for å se analog tv...
    Takk skal du ha. Jeg fant ut av det og gjør det samme som deg nå. Men håper Get vil sende lokal-tv digitalt også. Jeg vet at dette med å levere lokal-tv er noe av forutsetningen for konsesjon for digitalt bakkenett, så der vil dette være i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Noen som vet hva som er blitt endret?
    muligens pga sarp ble innlemmet i plattformen,
    har ikke merket noen endring ennå.

Newcomer egz sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sjekket om boksen har blitt oppdatert, men siden jeg bor i nærheten av the Junglist har den sikkert det. Jeg har merket at tekstingen har blitt veldig mye mer stabil i det siste, teksten henger ikke igjen slik den pleide, og den forsvinner ikke for godt dersom jeg skrur den av på en film.

Har enda ikke funnet DD lyd på noen kanaler, er det noe som kommer etterhvert? Ville ihverfall forvente dette på TV1000.

TV1000 har forresten vært feil i EPGen i det siste, den viser det som går på TV1000 Plus One (altså en time forskjøvet frem i tid)

Ellers har jeg fått programmert inn alle kommandoene til Kaon boksen på Harmony 895 fjernkontrolleren nå, så nå har kontrollen fra Get flyttet inn sammen med de andre i fjernkontroll-hvilehjem-skuffen™

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her i Sarpsborg så sluttet den analoge dekoderen å virke ca 01:00 i natt.
    Satt i den digitale og den lasta firmware, og så fikk jeg valget mellom de ulike regionene. Tok Region 7 for Østfold, og den søkte opp kanaler. Dette tok ca. 30 sek. Så kom navnene på de ulike kanalene frem, og program-guiden virket. Men inget bilde Etter en time så kom meldingen "Du har ikke tilgang til å vise denne kanalen. Vent på at programkortet oppdateres" Dette kommer samme hvilken kanal man prøver.
    Har to andre dekodere i huset også, og det skjedde akkurat det samme der.

Noen som har opplevd det samme?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_fly_guy
    Noen som har opplevd det samme?
    Jada, skjedde her også....tror det er tegn på at kortet ditt oppdateres. Jeg lot det hele stå, og det fikset seg selv etter en stund.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Det er visst bare å smøre seg godt og grundig inn med et tjukt lag tålmodighetskrem for mitt vedkommende, fant jeg ut i dag.

Ringte Get i dag, fordi jeg jo bestillte nytt abonnement den 02.11, og ikke har hørt noe ennå.

Men det 'sto på skjermen der på mitt kundenummer det, så det var bare å vente på nærmere beskjed'.

Så da er det vel bare å vente da.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Så da er det vel bare å vente da.
    De klarer vel ikke å levere nok dekodere. Men de burde kunne sagt en dato for levering.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

!

Nå har jeg hatt de digitale signalene i over ett døgn og jeg er veldig imponert!
    Kvaliteten på bildene er mye bedre enn de analoge. Spess på det ene tv der jeg har lagt opp en 20m lang kabel selv. Der var der før veldig mye støy, men nå er det perfekt.

Har en ny Pioneer plasma, en sony-widescreen og en panasonic PT-AE 700. De har ingen problemer med å skifte mellom 16:9/4:3 sendinger som jeg har sett flere har hatt her inne.

Lyden er også mye bedre, men har ikke funnet noen sendinger med DD enda.

Kanalskiftene er raske, like raske som de var på den analoge dekoderen.(Når man skifta mellom kodede kanaler)

Og jeg har mange fler kanaler enn før, har jo faktisk nesten 100 kanaler nå

Har ikke opplevd at noe henger seg eller noen problemer, er i det hele tatt veldig imponert
    Hadde bare det kommet HD-sendinger snart!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som jeg kan utsette litt på er at noen av de "små" kanalene har mindre båndbredde enn de andre. Som feks. Discovery som jeg ser ganske mye på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    Er det flere enn meg som synes det er for lite kontrast i bildet og at det svarte er for grått?

EDIT: Jeg fant ut at jeg kan justere de forskjellige programkildene hver for seg.
    Kan du stille på det på dekoderen? Dette er vel normalt kun på tv'n?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eikari
    Kan du stille på det på dekoderen? Dette er vel normalt kun på tv'n?
    Det stemmer. Jeg gjør dette på tv'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking aspect ratio/ anamorfiske sendinger

Heisann!

Har et problem jeg irrriterer meg litt over. Har selvfølgelig den nye digitale dekoderen fra Get. Bildene er langt bedre enn tidligere. Et diffust slør er løftet bort.

Dekoderen har blitt innstilt til 16:9. De sendingene som ikke er i 16:9 anamorfisk er alt som før i aspect ratio, men NRK og TV2 sine sendinger i 16:9 er ikke opptimale. Bildet fyller hele skjermen. Letterbox-kantene er borte vekk, og all sideinformasjon er med når jeg sammenligner med de analoge sendingene. Tidlere var de avbildene menneskene litt stutte i formen når jeg ba tv'en brette ut et bilde til å fylle hele skjermen. Nå derimot er de satt på salnkekur og de er en tanke smale. Informasjon i topp og bunn mangler. Jeg har maksimert/minimert v og h forskyvning (heter det om jeg ikke husker helt feil) til det optimale. Dvs. den ene flytter bildet litt frem eller tilbake i lengde retning, det andre strekker eller klemmer det sammen. Bildet er altå midtstilt i lenderetning ift til logoplassering og klemt maksimalt sammen i høyden - likevel de er en tanke slanke fortsatt. Og bare for å ha sagt det, så har jeg ikke blitt for vant til korte og tykkfalne deltagere i "skal vi danse"-showet. Det virker som om det er krøll med den anamorfiske kodingen/dekodingen. Noen andre som har støtt på dette - eller må jeg inn i servicemenyen for om mulig kompensere for dette? Har forøvrig en Sony KLV 32V2000 - et glimrende apparat bortsett fra dette og en annen irriterende ting.

Jepp, det var det for denne gangenen. Hjelp.

Mvh

Jack

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jack
    Har selvfølgelig den nye digitale dekoderen fra Get. Bildene er langt bedre enn tidligere. Et diffust slør er løftet bort.
    Er forbedringen i forhold til den gamle digitale boksen fra Motorola eller i forhold til de analoge sendingene?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jack
    Heisann!

Har et problem jeg irrriterer meg litt over. Har selvfølgelig den nye digitale dekoderen fra Get. Bildene er langt bedre enn tidligere. Et diffust slør er løftet bort.

Dekoderen har blitt innstilt til 16:9. De sendingene som ikke er i 16:9 anamorfisk er alt som før i aspect ratio, men NRK og TV2 sine sendinger i 16:9 er ikke opptimale. Bildet fyller hele skjermen. Letterbox-kantene er borte vekk, og all sideinformasjon er med når jeg sammenligner med de analoge sendingene.
    Bildet skal fylle hele skjermen når det sendes anamorfisk
    16:9. Det skal ikke være letterbox kanter og sort på sidene når du ser "ekte" 16:9 med en 16:9 skjerm. Unntaket er film sendt i 16:9 som ofte har litt letterbox for å tilpasse filmformatet til 16:9 (siden film stort sett ikke lages i 16:9).

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær også oppmerksom på at NRK og TV2 har begynt å skalere enkelte innslag/sendinger som i utgangspunktet er 4:3 til 16:9, ved bare å "skjære av" topp og bunn i 4:3 formatet. F.eks. dersom de viser klipp fra en fotballkamp som ble sendt på TV3, vil grafikken være kuttet av oppe og nede i et slikt tilfelle.

I tillegg er enkelte av sportssendingene til NRK i et merkelig format; sendingen er 16:9, men det er sorte striper på sidene allikevel, men ikke så brede som de hadde vært dersom det var 4:3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at selve bildet fra den nye "lille" dekoderen er langt skarpere enn de analoge signalene. Motorolaen har jeg ingen erfaring med, takk og pris. Har skjønt at den ikke er et enkelt beist å ha med å gjøre. Ser frem til ny dekoder med hdmi og harddisk - kanskje, kommer ann på pris. Ikke mye poeng i å ha for mange hdd'er i systemet.

Jo da, det er mange merkelige seninger ute og går. Men hvis jkeg tar morgensendingene til TV2, så er de rett og slett for smale. Logoen ligger for tett opp til øverste kant, selv med maksimal v/h forskyvning. Info i topp og bunn mangler. Selvfølgelig kan det være at min Sony V2000 ikke klarer å brette ut signalene korrekt...men det vil i utgangspunktet være litt pussig. Vanlige TV-sendinger i 16:9 bør fylle skjermen i riktig aspect ratio, men mindre de hiver på litt svarte kanter/rammer her og der som en historiefortellende verktøy. For å sjekket mine egne innstillinger så har jeg koblet den både direkte og via dvd/hdd-spilleren. DVD-filmer brettes ut i all sin pakt, og har aldri vært noe problem. Jeg skulle tro da at det samme ville skje med de anamorfiske signalene som Get videreformidler fra NRK og Tv2, så ei.

Jack

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Noen som har fått den digitale dekoderen til å fungere i Fredrikstad i dag? Står at de skal kjøre i gang digitalt i uke 48....

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    I tillegg er enkelte av sportssendingene til NRK i et merkelig format; sendingen er 16:9, men det er sorte striper på sidene allikevel, men ikke så brede som de hadde vært dersom det var 4:3.
    Så du dette analogt ?

NRK analogt sender aldri 16:9.
    NRK analogt er alltid letterboxet til 4:3 ( dvs. 16:9 letterbox i 4:3 eller 14:9 letterbox i 4:3).

Det kan høres ut som du har sett 14:9 letterbox sendt i analog 4:3.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk dekoderen fra GET i dag. Jeg ønsker å teste DD-lyd i 5.1 og har hjemmekino-annlegg, men kun Optisk inn. Finnes det overganger fra SP-DIF til Optisk? I såfall, finnes det noen som har et rimelig alternativ å anbefale? Befinner meg i Oslo. Det jeg leter etter er vel en coax --> optical converter?

EDIT: Jeg fikk også opp meldingen ala "Du har ikke tilgang til denne kanalen. Kontakt kundeservice 02123 for å abbonere på denne kanalen." Etter å ha stått 30 minutter i telefonkø, fikk jeg beskjed om å bare la meldingen stå. Det kunne ta opp mot tre timer. I dag tidlig sto fortsatt meldingen der. Noen med samme problem?

Jeg leste tidligere i denne tråden at noen har fått denne meldingen før, den gangen sa bruker at det var programkortkoden som ikke stemte overens med koden på dekoder. Dette var ikke feil hos meg ifølge kundebehandleren på GET.

Jeg frykter det blir nye minutter i telefonkø i ettermiddag.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oskarso
    Jeg fikk dekoderen fra GET i dag. Jeg ønsker å teste DD-lyd i 5.1 og har hjemmekino-annlegg, men kun Optisk inn. Finnes det overganger fra SP-DIF til Optisk? I såfall, finnes det noen som har et rimelig alternativ å anbefale? Befinner meg i Oslo.

EDIT: Jeg fikk også opp meldingen ala "Du har ikke tilgang til denne kanalen. Kontakt kundeservice 02123 for å abbonere på denne kanalen." Etter å ha stått 30 minutter i telefonkø, fikk jeg beskjed om å bare la meldingen stå. Det kunne ta opp mot tre timer. I dag tidlig sto fortsatt meldingen der. Noen med samme problem?

Jeg leste tidligere i denne tråden at noen har fått denne meldingen før, den gangen sa bruker at det var programkortkoden som ikke stemte overens med koden på dekoder. Dette var ikke feil hos meg ifølge kundebehandleren på GET.

Jeg frykter det blir nye minutter i telefonkø i ettermiddag.
    Ja det er jo det som er håpløst med UPC eller var det GET de kalte seg nå, at du ikke kan sende den en elektronisk melding enten ved å gå inn på sidene deres eller hva mail. Man må benytte den "trolig" rådyre telefonen for å få fikset feil som en ikke selv er årsak til...

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •