Ny digitalekoder fra UPC - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 480
    Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Jeg mottok min digitale dekoder for 2 dager siden. Har gledet meg lenge til å kunne kvitte meg med den analoge. Problemet er bare att jeg ikke får inn noen kanaler, jeg får kun opp meldingen "Vennligst kontakt kundesenteret for å tegne abonnement på denne kanalen". Jeg har kontaktet Get, men det virker ikke som om dem vet hvor feilen ligger.
    Noen andre her som ikke får inn kanalene?
    Jeg fikk den samme meldingen, men jeg lot bare alt stå på, og så varte det ikke lenge før alt av kanaler var på plass. Totalt tok det ca. en og en halv time.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    Til de som har fått den nye dekoderen, hvor lenge gikk det mellom registrering og mottak? Jeg er vel på tredje uka ihvertfall, og ikke et pip. Hadde jo vært greit å fått en circa-tid å forholde seg til...

OK
    Det står circa-tider på Get - Get.no, og du får et brev om når det digitale signalet vil bli lagt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    Til de som har fått den nye dekoderen, hvor lenge gikk det mellom registrering og mottak? Jeg er vel på tredje uka ihvertfall, og ikke et pip. Hadde jo vært greit å fått en circa-tid å forholde seg til...

OK
    Jeg hadde digital-tv fra før og hentet ny tuner på kundesenteret til Get. Vedkommende som ga meg tuneren la inn bestillingen direkte mens jeg var der. Jeg signerte kontrakt, dro hjem og koblet opp dekoderen. Det tok 2-3 minutter å søke opp kanaler og ytterligere en halvtimes tid før jeg hadde bilde på noen andre kanaler enn NRK.

I ettertid har vel ikke alt vært helt problemfritt og dekoderen må stort sett rebootes daglig fordi den henger seg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nå løst problemet, Get hadde registrert feil dekodernummer, når jeg oppga det riktige fikk jeg kanalene med en gang:-D.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 Filmkanalen kom på plass etter hvert, men lokal-tv er ikke tilgjengelig (Drammen). Vi får heller ikke NRK Østafjells. Bare NRKs lokalsending fra Oslo.

Jeg henvendte meg til kundeservice, og personen jeg snakket med fortalte at etter det han hadde fått beskjed om så var ikke lokal-tv i den digitale pakken. Dette var noe de jobbet med. Nå måtte jeg sette dekoderen i stand by for å få opp de analoge kanalene for så å se lokal-tv derfra. :???: Dette fungerer derimot ikke hos meg. Jeg får ikke analoge signaler ved å sette dekoderen i stand by. Jeg må koble om ledningene for å få dette til.

Så vidt jeg vet så er Get pliktig til å levere lokal-tv, og jeg håper de får rettet dette fort.

Ellers er jeg godt fornøyd med bildekvaliteten selv om jeg bruker komposit-kabel til hjemmekinoanlegget med hdmi til tv. Jeg ser derimot frem til dekoderen med hdmi utgang.

Newcomer intel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg hadde digital-tv fra før og hentet ny tuner på kundesenteret til Get. Vedkommende som ga meg tuneren la inn bestillingen direkte mens jeg var der. Jeg signerte kontrakt, dro hjem og koblet opp dekoderen. Det tok 2-3 minutter å søke opp kanaler og ytterligere en halvtimes tid før jeg hadde bilde på noen andre kanaler enn NRK.

I ettertid har vel ikke alt vært helt problemfritt og dekoderen må stort sett rebootes daglig fordi den henger seg.
    Dette er ikke mulig nå. Ringte nettopp GET og de sa at det ikke var nok bokser til at alle med Motorola kunne komme å hente. De analoge kundene er prioritert, sa han. Etterpå er det vi som allerede har Motorola'n sin tur.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får en jo forhåndsbestillt dekoderen med hdd og hdmi(forhåpentligvis), da er det vel kanskje liten vits i å få den andre modellen i mellomtida, så lenge motorolan fungerer.
    Den er jo kjip, men høres ut som den er mere stabil enn den nye dekoderen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Motorola var ekstremt lite stabil etter at de endret plattform i kabelnettet i alle fall. Høres teit ut at de ikke har nok dekodere i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lyd2

Sitat Opprinnelig postet av RoLo
    Hei

Jeg bruker phonokabel digitalt til receiveren min, og det funker utmerket. Har du ikke en slik inngang kan du bruke vanlig phonokabler fra dekoder til receiver.
    Nå har jeg kjøpt en digital coax kabel til receiveren og aktivert surround i menyen på Get boksen.

Et Spørsmål er da: Er det noen sendinger som går i 5.1 lyd?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahp
    Nå får en jo forhåndsbestillt dekoderen med hdd og hdmi(forhåpentligvis), da er det vel kanskje liten vits i å få den andre modellen i mellomtida, så lenge motorolan fungerer.
    Den er jo kjip, men høres ut som den er mere stabil enn den nye dekoderen!
    Jeg har lest at den dekoderen med harddisk som kommer før Jul ikke har hdmi. Derimot kommer det to dekodere for HD-tv som har hdmi. En med og en uten harddisk. Men jeg har ikke fått bekreftet om dette stemmer. Fint hvis noen her kunne bekrefte det.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tkila
    Nå har jeg kjøpt en digital coax kabel til receiveren og aktivert surround i menyen på Get boksen.

Et Spørsmål er da: Er det noen sendinger som går i 5.1 lyd?
    Canal+ FILM1,CANAL+ FILM2 og CANAL+ FILM3 sender alltid Dolby Digital men ikke alle filmer sendes med DD5.1. En del filmer har DD2.0 og det fungerer i det minste bedre med Dolby pro-logic II enn den vanlige digitale mpeg1 layer II lyden.

I øyeblikket (22:16) er det DD2.0 på Canal+ FILM1(Entourage), DD5.1 på Canal+ FILM2 (Wimbledon) , DD2.0 på Canal+ FILM3(Rambo-First Blood II).

Programoversikten på http://www.canalplus.no viser hvilken filmer som sendes med 5.1 lyd og i 16:9.

SVT1 og SVT2 sender DD2.0 (og en sjelden gang DD5.1) på alle plattformer så det er jo mulig at GET også sender DD på SVT kanalene.

Andre kanaler som sender Dolby Digital lyd er det sannsynligvis ikke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn meg som synes det er for lite kontrast i bildet og at det svarte er for grått?

EDIT: Jeg fant ut at jeg kan justere de forskjellige programkildene hver for seg.
    Dette ble jo riktig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Litt off-topic, men...

Motorolaen min døde for 3 uker siden, og jeg dro og hentet ny GET-dekoder og startet med å vente på å få de nye TV-kanalene på plass. Det varte og det rakk og ingen ting skjedde. Etter flere timer i telefonkø hos GET fikk jeg endelig fikset problemet - de hadde ikke fått med seg at jeg hadde fått ny dekoder, og sende derfor digitale signaler på 'gammelt format' visstnok... Resultatet var uansett at jeg var uten TV i flere uker. Men tror dere jeg får tilbake noen penger? Neida.
    De anbefalte meg å sende inn en skriftlig klage. Tror det er enklere å bare levere inn hele boksen og si opp abonnementet. Jeg har fått NOK av UPC! Same shit, new wrapping!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    TV2 Filmkanalen kom på plass etter hvert, men lokal-tv er ikke tilgjengelig (Drammen). Vi får heller ikke NRK Østafjells. Bare NRKs lokalsending fra Oslo.

Jeg henvendte meg til kundeservice, og personen jeg snakket med fortalte at etter det han hadde fått beskjed om så var ikke lokal-tv i den digitale pakken. Dette var noe de jobbet med. Nå måtte jeg sette dekoderen i stand by for å få opp de analoge kanalene for så å se lokal-tv derfra. :???: Dette fungerer derimot ikke hos meg. Jeg får ikke analoge signaler ved å sette dekoderen i stand by. Jeg må koble om ledningene for å få dette til.

Så vidt jeg vet så er Get pliktig til å levere lokal-tv, og jeg håper de får rettet dette fort.

Ellers er jeg godt fornøyd med bildekvaliteten selv om jeg bruker komposit-kabel til hjemmekinoanlegget med hdmi til tv. Jeg ser derimot frem til dekoderen med hdmi utgang.

Hei, når det gjelder omkoblingen for analog TV:

Har du prøvd utgangen på getboksen som heter loop...?
    Jeg har tuneren på scart og koblet analogsignalene til TV via loop utgangen på getboksen... Jeg trenger ikke slå boksen på stand by for å se analog tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR Dekoder...Utganger...

Tenkte jeg skulle legge ut svaret som jeg fikk fra get med tankte på PVR dekoderen (den med harddisk) som kommer i desember. Jeg lurte på hvilke utganger det var på den dekoderen.
    Hei.

Takk for din henvendelse.

PVR dekoderen som vi lanserer i desember har kun SCART(RGB) og kompositt.
    VI kommer med Hd-dekoder på nyåret med HDMI og Komponent.

PVR dekoderen blir tilgjengelig i løpet av desember, så fort software,
    produksjon og testing er ferdig.

Ha en fin dag.

Mvh
    Sveinung
    GET Kundesenter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I natt så blir det overgang til digital plattform her hos oss i Sarpsborg!
    Håper det går bra. Hvis jeg får noen problemer, så har jeg jo denne tråden her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk fersk firmware (kl 01:45) igjen mens jeg nyter studentlivet med filmer på natta.
    oppgradering gikk uten problemer nå også.

Ny ver er 0x0112, datert 20.11.06

ellers kan jeg bare støtte opp under edvardro`s
    innlegg, da jeg fikk samme svar fra GET.
    Ikke noe Component engang på PVR dekoderen som kommer før jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the Junglist
    fikk fersk firmware (kl 01:45)
    Ny ver er 0x0112, datert 20.11.06.
    Noen som vet hva som er blitt endret?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edvardro
    Tenkte jeg skulle legge ut svaret som jeg fikk fra get med tankte på PVR dekoderen (den med harddisk) som kommer i desember. Jeg lurte på hvilke utganger det var på den dekoderen.
    Hei.

Takk for din henvendelse.

PVR dekoderen som vi lanserer i desember har kun SCART(RGB) og kompositt.
    VI kommer med Hd-dekoder på nyåret med HDMI og Komponent.

PVR dekoderen blir tilgjengelig i løpet av desember, så fort software,
    produksjon og testing er ferdig.

Ha en fin dag.

Mvh
    Sveinung
    GET Kundesenter
    Vil HD-dekoderen fungere på en plasma som ikke er hd klar? Har kun støtte for 480p er det vel gjennom komponent, en Pana 37PA

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_fly_guy
    I natt så blir det overgang til digital plattform her hos oss i Sarpsborg!
    Håper det går bra. Hvis jeg får noen problemer, så har jeg jo denne tråden her
    Fungerte knirkefritt her hos meg på Hevingen !
    Fikk en umiddelbar firmware-oppgradering da jeg koblet opp, og det er liv i alle kanalene.
    Bildet er bra, og Get-boksen har ikke laget noe trøbbel så langt. Fikk til og med ordnet kanalene i den rekkefølgen jeg ønsker.... takk til xizu !

Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •