Ny digitalekoder fra UPC - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Autostrekking eller ikke er èn ting, men dekoderen gjør i alle fall en mye dårligere jobb enn det TVen kunne gjort, det merker man når man setter TV-format til 4:3 i menyen på dekoderen og zoomer som man vil på TVen..

Mulle, Motorolaen legger på de sorte stripene for å få et 16:9 bilde og signallerer 16:9 på WSS til TVen. Get-dekoderen strekker bildet og med mindre TVen kan ignorere WSS signalet så er du "stuck" med et strukket 16:9 bilde med mindre du endrer TV-format i dekoder-menyen :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Mulle, Motorolaen legger på de sorte stripene for å få et 16:9 bilde og signallerer 16:9 på WSS til TVen. Get-dekoderen strekker bildet og med mindre TVen kan ignorere WSS signalet så er du "stuck" med et strukket 16:9 bilde med mindre du endrer TV-format i dekoder-menyen :cry:
    Motorolaen tar bort 25% av bildet (ca hver fjerde loddrette stripe), etter at den først har strukket 4:3-bildet ut til 16:9. Dette er dermed den varianten som i størst grad tukler med bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Motorolaen tar bort 25% av bildet (ca hver fjerde loddrette stripe), etter at den først har strukket 4:3-bildet ut til 16:9. Dette er dermed den varianten som i størst grad tukler med bildet.
    Så den strekker bildet, for deretter å fjerne hver fjerde loddrette linje og så smekke bildet sammen igjen? Det høres passe sykt ut. Konklusjonen er med andre ord at UPC ikke håndterte 16:9/4:3 problematikken særlig bra. Get hevder de håndterer det bra, men det er vel strengt tatt ikke helt sant det heller..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den strekker bildet, for deretter å fjerne hver fjerde loddrette linje og så smekke bildet sammen igjen? Det høres passe sykt ut.
    Hmmm. Høres ut som en prosessortung operasjon også...:?

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet nå med kompositt. Alt ble da 4:3. 16:9 sendinger ble også vist i 4:3, men det er jo ikke så rart. Da kunne jeg sette TVen til å vise sendingen i 16:9 og aspektet ble da bra. Det er bare synd at kompositt video ser ganske dårlig ut.
    Jeg trodde kompositt ble bedre enn scart og har kjøpt en ganske dyr komposittkabel på HI-Fi Klubben og venter på å få digitalt signal natt til 16. november. Bør jeg heller bruke Scart? Noen som har erfaringer fra Get-boksen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thorhe
    Jeg trodde kompositt ble bedre enn scart og har kjøpt en ganske dyr komposittkabel på HI-Fi Klubben og venter på å få digitalt signal natt til 16. november. Bør jeg heller bruke Scart? Noen som har erfaringer fra Get-boksen?
    Du blander ikke kompositt med komponent?

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eikari
    Du blander ikke kompositt med komponent?
    Jeg går litt vill i det der. Men jeg skal altså koble til Get-boksen. Jeg har tenkt å koble den til en Denon AVR-3806 og bruke HDMI fra den til tv'n.

Jeg tenkte å bruke komponenetutgangen, men jeg burde kanskje bruke scart til kompositt? Men det ser ut til å bli ganske dyrt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komponent og kompositt er svært stor forskjell. Den Get-dekoderen som er å oppdrive nå har ikke komponentutgang.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye dekodere(?)

Hei Get, gidder du å legge inn en melding her når lastebilen fra Tyrkia har ankommet med de 5000 nye dekoderene? Sikkert flere enn meg som allerede har pakket ned Motorola'en og bare venter på den nye forsyningen... :-)

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Når Get går over i digitalt, vil det analoge forsvinne helt? Kunne godt tenkt å vente litt å bestille inntill en skikkelig dekoder er for leie...
    snakk om at det analoge nettet ikke skal "slukkes" før 2012. Ikke 2009 slik som ntv skal gjøre

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dekoder? ForGet it

Var innom Get idag også, siden det ligger på vei til jobben. Nå hadde dekoderene ankommet, men med en ny bortforklaring på hvorfor jeg ikke kunne få en. På tirsdag kunne jeg fått en, men da var fremdeles på vei oppover europa i lastebil. Idag hadde de ankommet, men ikke til utdeling til de som ville hente selv og dermed også spare Get for noen hundrelapper i utkjøringskostnader. Man måtte pent bestille hjemlevering og vente til turen kom til deg fikk jeg høre nå. Noe jeg forøvrig gjorde for et par uker siden, men ikke hørt et pip ennå. De kunne ikke si om hvor lang leveringskøen var eller om leveringen ville bli før eller etter jul engang. Og den gamle digitale dekoderen kom de absolutt ikke til å ta med seg når de leverte den nye, den måtte du pent levere tilbake selv.

Kundeservice? Det er Shell det.

OK

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ok
    Var innom Get idag også, siden det ligger på vei til jobben. Nå hadde dekoderene ankommet, men med en ny bortforklaring på hvorfor jeg ikke kunne få en. På tirsdag kunne jeg fått en, men da var fremdeles på vei oppover europa i lastebil. Idag hadde de ankommet, men ikke til utdeling til de som ville hente selv og dermed også spare Get for noen hundrelapper i utkjøringskostnader. Man måtte pent bestille hjemlevering og vente til turen kom til deg fikk jeg høre nå. Noe jeg forøvrig gjorde for et par uker siden, men ikke hørt et pip ennå. De kunne ikke si om hvor lang leveringskøen var eller om leveringen ville bli før eller etter jul engang. Og den gamle digitale dekoderen kom de absolutt ikke til å ta med seg når de leverte den nye, den måtte du pent levere tilbake selv.

Kundeservice? Det er Shell det.

OK
    Jepp, det hjelper ikke alltid bare å skifte navn. Samme greia forsatt ser jeg.....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa tidligere:
    Upc+get=samme søple firma..
    Har aldri i mitt liv hatt dårligere kundeservice..
    Skulle jeg rabla ned alt her hadde tråden gått over flere sider..
    Bestilte på nytt når get ble lansert,fikk mail tilbake om 2 dager vil vi ta kontakt ang levering..Etter 2 uker sendte jeg mail og henviste til mail jeg fikk..Nei her hadde det skjedd noe rart,men fikk svar at inne uke 43-44 skulle det være klart og de ville ta kontakt...
    Nå er vi i uke 46 på mandag,fortsatt ikke hørt noe..

Skal vi finne oss i dette???????

Vet i alle fall at når NTV kommer for de mange kunder over som er lei av å bli behandlet som dritt...

Kjenner en som jobber i forbrukerområdet vedkommende har fortalt meg at Upc/Get er topp 3 i antall klager her til lands..

Gratulerer,søple firma

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bronsje er da ganske bra?

-Jeg bestille nytt abonnement via websidene til Get jeg også, den 02.10.

Jeg har jo allerede digitalt abonnement, men det er jo med Motorolaen og abonnementet heter Digital Basic, mens hos Get heter det Family (eller var det Familie? Uansett.). Jeg valgte å bestille dette nye i håp om dermed å få den nye dekoderen automatisk tilsendt når det er aktuellt. I returmailen jeg fikk sto det også at jeg ville bli kontaktet innen to arbeidsdager. Nå er det vel seks arbeidsdager siden.

Men de har visst utsatt oppgraderingstidspunktet her fra 6. til 14. November, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Kjenner en som jobber i forbrukerområdet vedkommende har fortalt meg at Upc/Get er topp 3 i antall klager her til lands..
    Husk at antall klager lettere blir høy om om er firma har mange kunder. Om et lite skrotfirma gir 10 klager for alle sine 10 kunder så vises det neppe på statistikkene fra forbrukerrådet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Dette er kun etter egen husk: jeg mener Get vil fortsette å sende analogt parallellt med digitalt frem til 2009. Mulig det var enda lenger.
    Hvorfor i alle dager skulle de slutte å distribuere kanaler analogt? Da må de jo investere i mottagere for alle de som kun er interessert i basispakken.. og det blir dyrt.

Selv om man slår av jordbundne analoge signaler trenger ikke kabeloperatørene gjøre det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Hvorfor i alle dager skulle de slutte å distribuere kanaler analogt? Da må de jo investere i mottagere for alle de som kun er interessert i basispakken.. og det blir dyrt.

Selv om man slår av jordbundne analoge signaler trenger ikke kabeloperatørene gjøre det samme.
    Slik jeg har forstått det ønsker Get å distibuere analoge signaler lenger, men NRK nekter dem det når dem slutter å sende analogt (noe om det ikke er lov å videresende "endret" signal dersom det ikke er avtalt). Get skulle ta dette opp med Giske i kulturdepartementet (eller hva departmentet heter nå).

Regner med at dette kommer av at NRK er jo delaktig i NTV, og ønsker flest kunder over her. Nekter dem kabelselskapa å viderformidle signalene analogt vil nok mange kutte ut kabel.

Virkelig uhørt dersom NRK får viljen sin. En av største fordelene med kabel er jo mulighet å se analogt på flere TV-er i huset, uten å måtte skaffe en haug med dekodere...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

De billigste dekoderene koster sannsynligvis ikke mange hundrelappene. Slukking av analoge kanaler vil jo gi plass til ekstremt mange nye digitale kanaler, HDTV, mere plass til internet trafikk, så det kan jo være at det er lønnsomt på sikt. Tipper at analogt tilbud kommer til å bli redusert gradvis for å gi plass til nye tjenester.

Det er jo ting som tyder på at NRK ikke vil tillate analog distribusjon når det analoge bakkenettet skrus av i 2009. Det går antagelig samme veien med TV2 som skal være delvis betal-tv finansiert fra 2009. Uten NRK&TV2 kanalene i analog grunnpakke så forsvinner trolig litt av grunnlaget for analogt kabeltv.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK og NTV prøver klart å sikre sin posisjon og sine inntekter. Det ut som om forbrukernes behov kommer i siste rekke her.

Man kan nesten håpe at de strekker strikken for langt og vil kontrollere distribusjonen så mye at alt teknisk ligger til rette for flertallet i neste Storting gjør NRK om til en ren betalkanal med aksessbegrensning. ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    De billigste dekoderene koster sannsynligvis ikke mange hundrelappene.
    Problemet er ikke om dekoderen koster 199,- eller 1499,-, men at å måtte bruke separat dekoder er noe herk i seg selv. Det blir for eksempel langt vanskeligere å ta opp et par programmer om man ikke er hjemme.

Side 13 av 24 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •