Ny digitalekoder fra UPC - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svarte skjermer...

Ja, skulle ikke oppgraderingen på Romerike skje 6.11? Det var den beskjeden jeg fikk, men dekoderen søker bare etter kanaler i 15 sek. også gir den opp. Har noen fått bekreftet datoen for hos meg fungerer den ikke?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Lørenskog, har Motorola, bestillte nytt abonnement via web på Torsdag kveld (regner da med at ny digital dekoder følger med i det abonnementet?), og har ikke hørt noe. Mitt område skulle visst oppgraderes i går, ja.

Det som har fungert for meg for å få liv i den gamle Motorolaen når den dør er å sette den til kanal 101. Dersom det ikke hjelper, har jeg dratt ut kontakten i et par minutter og satt den inn igjen.

Ellers har jeg også forsøkt å sette på et par 220V 80mm. vifter jeg har liggende, og da virker den mer stabil, men jeg vet ikke helt om det er årsaken.

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Tilgjengelig dekodere?

Har GET fått inn dekodere til folket igjen, eller er det fremdeles tomt i Nydalen?

Er det slik at jeg trygt kan bytte inn min elendige Motorola dekoder til fordel for en bittelitt bedre variant nå, og alikevel hente ut en HDMI kompatibel boks på nyåret siden min 42" Panasonic har HDMI? Eller må jeg knytte meg opp til den dekoderen de leverer nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har nå hatt den nye digitale dekoderen fra Get i ca en uke og har som så mange andre opplevd at kanaler "kommer og går", problemer med tekstingen, 16:9 vs 4:3 sendinger og av og til heng.

Vel, mitt mest irriterende problem oppstår når jeg har valgt RGB som signalkilde for SCART. I denne innstillingen blir bilde svart når scenen som vises inneholder mye hvit farge (f.eks. reklame med hvit bakgrunn). Ellers vises bilde uten problemer. Tv'n (LG 37" LP1 LCD) støtter RGB, så den er det ikke. Er det andre som har dette problemet og hva kan det skyldes? GET har du noe stalltips?

Hvis jeg benytter PAL instillingen ser jeg ofte at bilde justerer seg ned i lysstyrke hvis scenen inneholder mye lyse farger. Virker som om bilde som kommer via kabelen er overeksponert og at dekoderen endrer på intensitene/lysstyrken.

Disse problemene hadde jeg aldri med Motoroal (3000 og 5000) dekoerene (noe mer positivt kan man vel ikke si om disse?).

Når det gjelder MediaCenter kan jeg si at den nye fungerer bra. Fordelen sammenliknet med Motorola dekoderen er at MediaCenter gjennkjenner fjernkontrollen. Bildemessig blir ikke bilde bedre enn Motorola'n siden jeg må bruke kompositt. Er det så vanskelig å få laget en S-video utgang? Vurderer å kjøpe meg en RGB->Svideo konverter, men disse koster 1000+, så jeg får se...

Er det noen som vet om GET sin HD-dekoder som kommer til sommeren 07 har S-video utgang (i tillegg til HDMI)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eikari
    Vel, jeg har nå hatt den nye digitale dekoderen fra Get i ca en uke og har som så mange andre opplevd at kanaler "kommer og går", problemer med tekstingen, 16:9 vs 4:3 sendinger og av og til heng.
    Så nettop en reklame for Get hvor Thomas Gjertsen står og forteller om hvor fint og enkelt alt er. Mener bestemt at der påstår han at widescreen og vanlig format = ikke noe problem...

Ah, det eventyrlige samspillet mellom tekniskavdeling og markedsføring slår til igjen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da kommer det ny software oppdatering veldig snart som løser mange problemer, bl.a. tekstingen på kanaler.

Hva er problemet med 16:9 innstillingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Get
    Hva er problemet med 16:9 innstillingen?
    Problemet er at 4:3 sendingene blir strekt ut i størrelse, noe som igjen medfører at bilde blir dårligere enn nødvendig.

Som sagt tidligere, er det en funksjon jeg virkelig savner. Den dagen alle tv sendinger skjer i 16:9 er ikke dette et problem, men desverre tror jeg det går minst 2-4 år før 4:3 er historie

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at 4:3 sendingene blir strekt ut i størrelse, noe som igjen medfører at bilde blir dårligere enn nødvendig.
    Altså at 4:3 sendinger blir strukket ut i sidene slik at de fyller skjermen og folk blir 'fetere' - uten at det er noen innstilling der man kan forandre på dette, hverken på TV eller dekoder? Eller misforstår jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Altså at 4:3 sendinger blir strukket ut i sidene slik at de fyller skjermen og folk blir 'fetere' - uten at det er noen innstilling der man kan forandre på dette, hverken på TV eller dekoder? Eller misforstår jeg?
    Joda, du kan endre det på dekoderen, men velger du 4:3 format på dekoderen vil alle 16:9 sendingene får svart kant øverst og nederst. Dvs, du har enten eller, men ikke begge deler samtidig. :???:

På den "gamle" Motorola dekoderen byttet boksen automatisk mellom 16:9 og 4:3 format slik at 16:9 sendingene kom uten svart ramme mens 4:3 kom med svart område på hhv venstre og høyre side.

Etter en stund blir du ganske lei av å gå inn i menyen på dekoderen for å bytte tv-format.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, du kan endre det på dekoderen, men velger du 4:3 format på dekoderen vil alle 16:9 sendingene får svart kant øverst og nederst. Dvs, du har enten eller, men ikke begge deler samtidig. :???:

På den "gamle" Motorola dekoderen byttet boksen automatisk mellom 16:9 og 4:3 format slik at 16:9 sendingene kom uten svart ramme mens 4:3 kom med svart område på hhv venstre og høyre side.

Etter en stund blir du ganske lei av å gå inn i menyen på dekoderen for å bytte tv-format.
    Jeg synes 16:9/4:3-håndteringen er det beste med den nye GET-dekoderen i forhold til den gamle haugen fra Motorola.

Det er enkelt å skifte format på plasmaen min, slik at 4:3-sendingene blir presentert på en OK måte.

Det man imidlertid burde klart å få til er å sende et signal til tv-apparatet, slik at det får beskjed om at signalet skifter fra 16:9 til 4:3 og vice versa.

Jeg foretrekker uansett at dekoderen IKKE herper et 4:3-signal ved å først trekke det ut til 16:9, og deretter fjerne 30% av informasjonen i bildet, slik at det blir sort i ytterkantene. Dette var tilfellet før med Motorola-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Jeg foretrekker uansett at dekoderen IKKE herper et 4:3-signal ved å først trekke det ut til 16:9, og deretter fjerne 30% av informasjonen i bildet, slik at det blir sort i ytterkantene. Dette var tilfellet før med Motorola-boksen.
    Vel, jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen der. På Motorola dekoderen ble 4:3 bilde helt likt det jeg fikk inn via det analoge signalene... Kan ikke huske at bilde på noen måte ble kuttet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg kan ikke si at jeg kjenner meg igjen der. På Motorola dekoderen ble 4:3 bilde helt likt det jeg fikk inn via det analoge signalene... Kan ikke huske at bilde på noen måte ble kuttet...
    Har du widescreen-tv?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Har du widescreen-tv?
    Ja, en LG 37" LP1 LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også widescreen-problemet. Jeg klarer ikke å få TVen til å vise 4:3 bildet så lenge dekoderen sender det ut som et 16:9 signal. Antar det er en uheldig kombinasjon av at TVen ikke kan tvinge frem et 4:3 bilde og at Get-dekoderen sender ut et 16:9 signal (som er 4:3 bildet skviset utover).

På Motorolaen la dekoderen på svarte streker på sidene og sendte bildet som et 16:9 signal og dette fungerte ganske ålreit.

Det største problemet, etter min mening, er ikke at bildet får feil aspekt, men at bildet får veldig dårlig kvalitet (svært lav skarphet og godt synlig pikselering).

16:9 sendinger er intet problem, men det er som kjent altfor få av dem, selv der hvor jeg vet at tv-programmet er produsert i 16:9. Et eksempel er Discovery, hvor en del av programmene sendes i 16:9 (og sågar HD, men det er en annen historie) andre steder i verden. I tillegg har man tv-serier som f.eks. Prison Break, Alias, Lost ++ som TV3/TVNorge/ZTV ikke sender i 16:9.

Jeg har en Hitachi 37LD6600.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Jeg har også widescreen-problemet. Jeg klarer ikke å få TVen til å vise 4:3 bildet så lenge dekoderen sender det ut som et 16:9 signal. Antar det er en uheldig kombinasjon av at TVen ikke kan tvinge frem et 4:3 bilde og at Get-dekoderen sender ut et 16:9 signal (som er 4:3 bildet skviset utover).

På Motorolaen la dekoderen på svarte streker på sidene og sendte bildet som et 16:9 signal og dette fungerte ganske ålreit.

Det største problemet, etter min mening, er ikke at bildet får feil aspekt, men at bildet får veldig dårlig kvalitet (svært lav skarphet og godt synlig pikselering).

16:9 sendinger er intet problem, men det er som kjent altfor få av dem, selv der hvor jeg vet at tv-programmet er produsert i 16:9. Et eksempel er Discovery, hvor en del av programmene sendes i 16:9 (og sågar HD, men det er en annen historie) andre steder i verden. I tillegg har man tv-serier som f.eks. Prison Break, Alias, Lost ++ som TV3/TVNorge/ZTV ikke sender i 16:9.

Jeg har en Hitachi 37LD6600.
    TV3 og ZTV sender aldri anamorfisk 16:9. Det gjør heller ikke Discovery (hverken i Skandinavia eller i England hvis man ser bort fra Discovery HD på Sky,Canal Digital,Premiere osv.). TVNorge sender av og til anamorfisk 16:9. Det er TV2 som har mest innhold i anamorfisk 16:9. F.eks. alle nyhetssendingene.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Dere får ringe og spørre Thomas Gjertsen da; han har visst ikke problemer med aspect ratioen på den nye boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med på tanken. Skal sende forespørsel om et valg i menyen som ikke vil "tukle" med bildet.

Men dere burde forstå at alt utstyr må tilpasses mengden, og en automatisk "kalibrering" er nok mest brukervennlige for 95% av Get sine kunder. Samtidig er det viktig og ha utvalget/muligehetene for avanserte brukere.

Hvis dere er uenige, tar jeg gjerne imot argumenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er med på tanken. Skal sende forespørsel om et valg i menyen som ikke vil "tukle" med bildet.

Men dere burde forstå at alt utstyr må tilpasses mengden, og en automatisk "kalibrering" er nok mest brukervennlige for 95% av Get sine kunder. Samtidig er det viktig og ha utvalget/muligehetene for avanserte brukere.

Bare pass på at ingen finner det opportunt å gjeninnføre de sorte stripene på siden fra Motorola-boksen.

Og til dere som ikke klarer å stille om tv-en: Sjekk med leverandæren om det er en eller annen innstilling man kan slå av - evnt. bytt scart-inngang!

På min Pioneer436 er det null problem å be tv-en skifte fra widescreen til 4:3 - formatet holder seg helt til jeg slår av og på GET-boksen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det hadde hjulpet mye om det var mulig å bruke en av tastene på fjernkontrollen til å endre tv-format uten å måtte inn og tukle i menyen. Evt. kunne det vært et tv-format til i menyen som ga 16:9 bilde med striper på sidene dersom sendingen var i 4:3, akkurat som at det finnes et 4:3 valg som gir letterbox.

Newcomer thorhe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Da kommer det ny software oppdatering veldig snart som løser mange problemer, bl.a. tekstingen på kanaler.

Omkoblingen i Oslo er utsatt til uke 46, 14.11.2006. Bruk dagens dekoder frem til denne slutter å fungere.
    Er omkoblingen i Drammen utsatt også? Hvilken dato er satt her?

Side 11 av 24 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •