Ny digitalekoder fra UPC - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 24 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 480
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Get
    huginmunin: Bruk en annen antennekabel, evt en som er kortere. Prøv også uten splitter hvis du bruker en slik.
    Jeg har trippelskjermet 3m kabel kjøpt på UPCs kundesenter.

GET sier i ettermiddag at det er en feil i en omformer i mitt område, og at de "jobber med saken". Jeg kunne ikke dy meg og måtte nesten spørre om det betydde at de hadde registrert at det var en feil, eller at de hadde teknikere som var i gang med å skru på utstyret. Han mente sistnevnte var tilfelle...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar fra bruker Get.

-Da har jeg forøvrig gått til det skritt å informere meg selv(!) om hvordan det ligger an her, og det viser seg at området mitt skal oppgraderes den 6. November.
    Så da har jeg i samme slengen bestillt nytt abonnement (digital 'familie') via web. Jeg håper da at jeg får levert den nye dekoderen uten at jeg må ordne med det selv? Jeg har altså den gamle Motorolaen fra før, som jeg kunne tenke meg å donere til Teknisk Museum.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    Jeg har trippelskjermet 3m kabel kjøpt på UPCs kundesenter.

GET sier i ettermiddag at det er en feil i en omformer i mitt område, og at de "jobber med saken". Jeg kunne ikke dy meg og måtte nesten spørre om det betydde at de hadde registrert at det var en feil, eller at de hadde teknikere som var i gang med å skru på utstyret. Han mente sistnevnte var tilfelle...
    Som sagt så er ikke jeg 100% oppdatert . Vanskelig og vite hvilket området du bor i uansett. Håper det ordner seg for deg kjapt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Get
    Som sagt så er ikke jeg 100% oppdatert . Vanskelig og vite hvilket området du bor i uansett. Håper det ordner seg for deg kjapt.
    Torshov.

Jeg håper NRK og TV 2 er på plass i morgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har digital-TV fra før av, vil de automatisk få tilsendt den nye dekoder'n og gå over til den nye grunnpakka? Eller må dette bestilles? Ser at det skal oppgraderes her i uke 45 men har ikke fått noe info angående det. Håper å snart kunne kvitte meg med den møkka av en dekoder jeg har nå. Etter å ha sett på TV i en times tid så skrur den seg av og på hele tiden og kan bare gi f... i den dritten resten av dagen. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motorola trøbbel

Jeg har den gamle digital-boksen, og etter at de begynte å legge om nettet (oslo øst) har jeg måttet boote boksen hver dag samt at noen kanaler har begynt å henge i et par sekunder innimellom. Ser at noen hadde de problemene tidligere, men for meg har det aldri vært noe problem før omleggingen. Andre som har (nye) problemer med den gamle boksen?

Kanskje jeg må bytte boks, men da må jeg antagelig også bytte abonnement, og mitt dilemma blir da om jeg skal gå ned til den nye basis-pakken med mindre kanaler (og dama mister BBC food) eller opp til familiepakka (som da koster 230kr/mnd - ikke la deg lure av reklamen på 189kr/mnd, det kommer et 'årsgebyr'(!?!) på 498 i tillegg)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Jeg har den gamle digital-boksen, og etter at de begynte å legge om nettet (oslo øst) har jeg måttet boote boksen hver dag samt at noen kanaler har begynt å henge i et par sekunder innimellom. Ser at noen hadde de problemene tidligere, men for meg har det aldri vært noe problem før omleggingen. Andre som har (nye) problemer med den gamle boksen?

Kanskje jeg må bytte boks, men da må jeg antagelig også bytte abonnement, og mitt dilemma blir da om jeg skal gå ned til den nye basis-pakken med mindre kanaler (og dama mister BBC food) eller opp til familiepakka (som da koster 230kr/mnd - ikke la deg lure av reklamen på 189kr/mnd, det kommer et 'årsgebyr'(!?!) på 498 i tillegg)
    Jeg hadde akkurat samme problem som deg og valgte å gå fra digital basic til familiepakka med ny dekoder. Følte meg litt lurt da jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha et dyrere abonnement for å ikke miste så mange kanaler samt at det blir et årsgebyr fra neste år, men nå i ettertid så vil jeg påstå at det var verdt det for å få den fæle Motorola-boksen ut av hus. 230 kr/mnd er fortsatt en av de aller minste utgiftene på husholdningsbudsjettet så noen kroner fra eller til spiller ikke så mye rolle så lenge jeg får et bedre produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm

Newcomer Alfak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PVR snart?

Sitat Opprinnelig postet av Mulle2
    Samme her. Har aldri hatt problemer før, men i de siste dagene har det vært nødvendig å omstarte boksen hver gang jeg vil se på TV.

Jeg regner med at den nye dekoderen noen har fått er den uten harddisk. Så vidt jeg har forstått er haddisk-varianten(PVR) av disse første dekoderene(uten HDMI) like rundt hjørnet. Det har vært nevnt både begynnelsen og slutten av desember. Noen som vet noe mer?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Breiker
    Hvor bor du? jeg er en av 7 som sender ut tek på slike ting. vi merker slike ting fryktelig fort
    Jeg bor på Torshov, med postnummer 0473. Feilen er meldt til GET.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alfak
    Samme her. Har aldri hatt problemer før, men i de siste dagene har det vært nødvendig å omstarte boksen hver gang jeg vil se på TV.

Jeg regner med at den nye dekoderen noen har fått er den uten harddisk. Så vidt jeg har forstått er haddisk-varianten(PVR) av disse første dekoderene(uten HDMI) like rundt hjørnet. Det har vært nevnt både begynnelsen og slutten av desember. Noen som vet noe mer?
    Samme her også. Ikke hatt store problemer med den gamle Motorolaen på dette området etter at jeg satte den i en fri posisjon der den får nok luft. Før det var den veldig ustabil p.g.a. varme (måtte faktisk sette opp eksterne vifter på den).

Men nå er den blitt ustabil igjen, selv om den nå står fritt.

Siste par dagene har jeg måtte dra ut kontakten et par ganger for å få den til å funke.

MEN - jeg bare lurer på om Get har begynt å komprimere signalet mindre enn før? For jeg synes bildet er blitt bedre og mindre komprimert, ihvertfall på film og serier. Og dersom det stemmer, kan det jo være at Motorolaen sliter med den høyere bitraten og blir fortere varm? Dermed mer ustabil? En liten teori jeg kom opp med, ihvertfall. Det hakker også av og til.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun på den gamle dekoderen at Travel Channel har vært borte i flere dager eller opplever de med den nye dekoderen også dette?

Her også er Motorolaen enda mer ustabil enn før... det er jo ikke mulig å se et helt program uten at den slår seg av og begynner på 101 igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaget en liten feil til med tekstingen på den nye Get dekoderen. Når man bruker den innebygde timer funksjonen til å stille inn hvilke kanaler som skal byttes til ved en bestemt tid, kommer ikke underteksten opp på den kanalen som byttes til når tidspunktet inntreffer. Selvfølgelig har dette ikke mye å si dersom det er snakk om amerikanske filmer, men er litt dumt hvis det dreier seg om asiatiske filmer med uforståelig språk, som ofte sendes på f.eks Showtime. Den eneste løsningen er å forsikre at teksten er tilstede og la kanalen stå der helt til opptaket startes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken25
    Jeg oppdaget en liten feil til med tekstingen på den nye Get dekoderen. Når man bruker den innebygde timer funksjonen til å stille inn hvilke kanaler som skal byttes til ved en bestemt tid, kommer ikke underteksten opp på den kanalen som byttes til når tidspunktet inntreffer. Selvfølgelig har dette ikke mye å si dersom det er snakk om amerikanske filmer, men er litt dumt hvis det dreier seg om asiatiske filmer med uforståelig språk, som ofte sendes på f.eks Showtime. Den eneste løsningen er å forsikre at teksten er tilstede og la kanalen stå der helt til opptaket startes.
    Hei

Skal sende dette videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når det skjer noe på nedre romerike? postnummer 2010. begynner og bli lei den trege motorolaen, og ser frem til en oppgradering. Enda ikke hørt noe fra get

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Er det kun på den gamle dekoderen at Travel Channel har vært borte i flere dager eller opplever de med den nye dekoderen også dette?
    Nei. Travel channel har vært borte "overalt". Ihvertfall her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile OBS! GET-dekoderen er takler ikke lang kabel!

Sitat Opprinnelig postet av huginmunin
    I dag var jeg på kundesenteret og ga fra meg den gamle Motorola-boksen, og kunne gå hjem med en lekker, liten sølvfarget sak.

Men alt var ikke som ønsket: Den kan nemlig ikke vise NRK, NRK2, TV 2, TVNorge og TV3!

Problemet er at disse kanalene hakker noe aldeles grusomt, slik at de er ubrukelige.

Er det andre i Oslo som opplever det samme?
    Jeg fant til slutt ut hvorfor NRK1, NRK2, TV2, TV3 og TVNorge bare hakket på min nye GET-dekoder (det fungerte fint med den gamnle STCen fra Motorola): Jeg hadde en fem meter lang trippelskjermet antennekabel kjøpt på UPC. Den nye dekoderen har langt større krav til antennesignalet enn den gamle dekoderen.

Det hele ordnet seg ved å bytte til en kortere (2m) kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Get og MCE

Noen som kobler den nye Get-dekoderen til MCE? Hvordan gjør dere det? Funker det? Noen som har prøvd med 2 dekodere? Lar de seg styre via IR?

Hadde vært OK før jeg drar til Maridalsveien og bytter inn Motorolaen...

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tomt for dekodere

Sånn til info så er de akkurat nå tomme for de nye dekoderene. En eller annen bortforklaring om at det partiet de skulle ha fått fremdeles stod i Rotterdam. Kunne ikke gi noen dato på når ting ankom og det var ikke snakk om å bruke websidene til å gi status på når de var ankommet heller. Man måtte pent bruke en halvtime i kø på telefon hver gang man ønsket å sjekke om det var kommet et nytt parti.

get.no - nytt navn, samme ...

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt svart skjerm i to dager og har ikke hørt noe fra dem angående oppgradering. Og jeg bor i Akershus. Fler med samme tilfelle?

Side 10 av 24 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •