1 tuner 2 tv'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1 tuner 2 tv'er

hvordan få vist bilde på 2 tv'er fra samme tuner? har en force 1155 tuner og der er d en utgang kalt "EXT REC". trodde jeg kunne dra coax antennekabel til den andre tv'en fra den utgangen .men d gikk ikke. hva er den utgangen til. vet at jeg ikke kan vise 2 forskjellige kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simho
    hvordan få vist bilde på 2 tv'er fra samme tuner? har en force 1155 tuner og der er d en utgang kalt "EXT REC". trodde jeg kunne dra coax antennekabel til den andre tv'en fra den utgangen .men d gikk ikke. hva er den utgangen til. vet at jeg ikke kan vise 2 forskjellige kanaler.
    EXT REC f-connector utgangen er for å koble til tuner nr. 2 , f.eks. en Viasat tuner. Det fungerer slik at når Forcen settes i standby så kan tuner 2 kontrollere LNB.

Det du skal gjøre er å dra coax fra TV/RF utgangenen ( regner med at 1155 har en slik siden 516S har det). Mottageren sender da TV signalet på UHF til tv nr. 2 . Det er selvfølgelig mye dårligere kvalitet enn RGB men det skal fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, men fikk ordnet d på annet vis. har koblet til en videospiller og dratt coax fra tv utgangen til tv'en i andre etg! tenkte ikke på den muligheten gitt, men d funker jo seff.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstyr for trådløs overføring av videosignal tilkoblet scart'n på tuneren går vel og bra, men man må vel se på samme kanal begge steder.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja må se samme kanal ellers må en ekstra tuner inn i bildet. uansett fornøyd med d foreløpig vaffal for nå kan jeg nyte premier league på 42 HD plasma som er tilkoblet X-boks 360 på rommet istedenfor stue tv'en som er en 32" CRT widescreen. jeg er PL klar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •