Har kjøpt Dreambox 7025 trenger hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Dreambox 7025 trenger hjelp!!

Har innstalert harddisk og søkt etter kanaler, men det eneste jeg får lov til å se på er BBC og Ghospel channel.

Det jeg ønsker er å se sendinger både fra Cannal Digital og Viasat (har originalkort fra begge leverandører, så det er ikke snakk om noe ulovlig her), men vet ikke riktig hvor jeg skal begynne. Hvordan får jeg f.eks oppdatert Dreamboxen med ny software? Har koplet den opp mot datamaskinen med nettverkskabel, men hva gjør jeg etterpå og hvor kan jeg laste ned de oppdateringene jeg trenger?

Har prøvd å laste ned "Dreambox for dummies", men instillingene som vises der er helt anderledes enn på min Dreambox.

Newcomer wakka sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digsat.net er det mye info for dreambox-eiere. Se under skandinavisk forum.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper de har funnet løsningen på driverproblemet.. Ellers vil du slite med å få inn Viasat på 7025...

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Håper de har funnet løsningen på driverproblemet.. Ellers vil du slite med å få inn Viasat på 7025...

Mvh
    Mener du at det ville være bedre å kjøpt en annen dreambox? Har fremdeles angrerett, så de vil sikkert ikke bli noe problem å bytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wakka
    digsat.net er det mye info for dreambox-eiere. Se under skandinavisk forum.
    Har lest litt på forumet til Digisat nå, men jeg er rett og slett for "grønn" til å forstå det som står på forumet. ops:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ny software Gemini 1.4 og softcams (for å kunne lese kortene dine). Gutta på digisat setter sammen softcams. Og orginale kort da selvfølgelig, ellers blir det litt dårlig. Men som sagt, sist jeg leste så var det problemer med 7025 og Viasat. Derfor falt jeg på 7020. Helt grei, men angrer på at jeg ikke kjøpte med pvr hdd.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Du trenger ny software Gemini 1.4 og softcams (for å kunne lese kortene dine). Gutta på digisat setter sammen softcams. Og orginale kort da selvfølgelig, ellers blir det litt dårlig. Men som sagt, sist jeg leste så var det problemer med 7025 og Viasat. Derfor falt jeg på 7020. Helt grei, men angrer på at jeg ikke kjøpte med pvr hdd.

Mvh
    Takk for hjelpen!

Har endelig klart å forstå hvordan jeg skulle legge inn Gemini. Den nyeste versonen var 1,7 så jeg la like godt inn den. Vet ikke om det var særlig smart, men det er vel mulig å bytte senere? Uansett ser det ikke ut til at problemet med Viasat er borte. Leste akkurat på forumet at dette fremdeles er et problem. Hvis jeg ikke klarer å få inn Viasat, så bruker jeg angrefristen og bytter den til 7020 istedet.

Hva er egentlig forskjellen fra 7025 og 7020?

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel like bortsett fra at 7025 har twin tuner. Blir nok ikke noe lettere. Prøv dette forumet du, masse folk med peil der. http://www.tabascoweb.net/forum/forumdisplay.php?f=61

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er like enkelt å sette inn harddisk i 7020 som i 7025, så er det nesten ikke mulig å gjøre feil. Jeg sender med en link til den harddisken jeg kjøpte om det skulle være av interesse. Den er bare på 160 GB, men sikkert en av harddiskene på markedet som lager minst støy.
    http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31992

For å ta en liten oppdatering, så gikk det hele veldig greit når det første skrittet var tatt. Dreamboxen fungerer nå på alle kanalene til CD, og jeg har også lagt inn teksting, men som forventet klarte jeg ikke å få inn Viasat. Tror nok desverre jeg må prøve å få byttet den til 7020.

Edit: Dere som har 7020 kan bekrefte at det er mulig å få både CD og Viasat med denne, ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekornro
    Hei,

DM7025 er veldig stor forskjellig fra DM7020. Funksjonaliteten er den samme bortsett fra at 7025 har 2 tunerkort. Den store forskjellen ligger i hardwaren. DM7025 bruker en annerledes prosessor enn 7020. Derfor funker ikke software skrevet for 7020. det var også grunnen til at jeg gikk for 7020.

Og hvis du ønsker hdd til 7020 så kan du kjøpe en og installere den selv. Det er MEGET enkelt. Men prøv å kjøp en hardisk med 5400rpm....Jeg har 7200rpm og det blir litt varmt

Min tur til å komme med spørsmål. Jeg bor i england og har nettopp bestillt en canal digital pakke via mine foreldre og har tenkt å bruke min Dreambox.

CD har nå begynt å parre kortene med mottakeren så jeg trenger BOXID fra motakkeren for å få kortet til å funke i min dreambox. Spørsmålet er:

Hvor på mottakeren er BOXID skrevet. Er det fysiskt på boksen eller er det i en meny i softwaren? Grunnen til at jeg spør er at jeg har tenkt å be mine foreldre kun sende kortet pluss boxid men hvis man må inn å styre i menyen så tror jeg ikke mine foreldre har nok teknisk kompetanse.

Du vil sannsynligvis ikke få det til å fungere på andre mottagere dersom du har et parret kort. Derfor MÅ du sørge for at foreldrene dine også sender mottageren kortet er parret med. Husk at boxid er for Viasats system og ikke CD's nye system. Parringen vil være en del av krypteringssystemet og da vil slike detaljer mest sannsynlig holdes hemmelig. Det som er merket på boksen tror jeg er serienummeret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Og hvis du ønsker hdd til 7020 så kan du kjøpe en og installere den selv. Det er MEGET enkelt. Men prøv å kjøp en hardisk med 5400rpm....Jeg har 7200rpm og det blir litt varmt
    Satte inn en gammel hdd, men den bråker som et uvær...

Jeg kjenner ikke pairingen til CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffda...enda flere bokser jeg må ha tilkoblet!!

Hvorfor skal det være så vanskelig for oss ærlige forbrukere som betaler for en service å ha det litt enkelt her i livet? En box for SKY, en boks for CD og en Dreambox for alle andre kanaler jeg ser på.

Jeg BETALER for SKY og kan bruke det i dreamboxen etter å ha installert cams og tastet in BOXID men må et par ganger i måneden koble til sky boksen slik at den kan ringe til sky å si ifra at alt er iorden. (kun de første 12 månedene).

Jeg BETALER for CD men blir tvungen til å bruke deres box. Ren idioti

Ikke rart folk tukler med krypteringssystemene når det gjør det så fordømt vanskelig å være en ærlig forbruker.

For vel se det på den positive siden...jeg kan igjen se norsk tv!!!

hei insataler mgcamd_v1.25_cardserv_v6.10b på dreamboxsen din da vil du kunne bruke cd og viasat. foresten ossen insalerte du hdd i breamboxsen må bytte ut den som står i min

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vel gammel denne tråden..