Removed

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Removed

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Removed

Removed

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestil i ditt navn til dine foreldres adresse. CD har vel ikke noe med hvor du bruker ditt abb. Det kan jo være i bruk på hytta mens du bor i UK. Så lenge du får kortet tilsendt til en norsk adresse skulle saken være biff. Sjelden at CD ringer, ihvertfall ikke så lenge du har evt bindingstid...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av gekornro
    Jeg er bosatt i England og kunne tenke meg å se norsk TV. I følge svar på en annen post jeg postet her på forumet så er eneste muligheten å få mine foreldre til å abbonere og så sende meg kortet.

1. Hvis jeg bestiller direkte på internet www.canaldigital.no og skriver inn mitt navn og personnummer men mine foreldres adresse i norge, sjekker de folkeregistet? Jeg er nemlig meldt utflytter fra norge slik at hvis de sjekker dette så vil de kanskje nekte meg å få tilsendt kort? Personummer mitt er selvfølgelig fremdeles gyldig og så norskt som det går an å bli.

1a Hvis jeg bruker mitt navn hvor ofte ringer CD for å snakke med meg (i.e. telefonsalg, kundeservice osv). Jeg kan tenke meg min mor på telefonen si "nei, han bor i england han) og vips så kutter de signalene.

2. Hvis jeg bestiller i min fars navn og bruker hans personummer, kommer de til å ringe ham å sjekke at det er han som skal bruke kortet?

3. Muligens er jeg litt paranoid, men sjekker de om du har satt opp parabolen?

4. Må du ha boksen koblet til et telefonuttak?

Er desperat for å få norsk TV men tviler på at mine foreldre vil gå med på dette hvis det innebærer for mye "arbeid" for dem.

Jeg ønsker å bestille det og så videresender mine foreldre eventuelly regninger og post fra CD.
    Dette kan bare ta med stor ro.Bestill boxen og kort til dine foreldres adr. i Norge og reis bort til UK og sett opp parabol på Thor satelitten.Pass på å være nøye med betalingen slik at de ikke stenger signalet, da kan det bli litt
    mere stress.
    Stølen

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med autogiro (du har kanskje beholdt en norsk nettbank), blir regningene også betalt automagisk..

Prøv å bestill med ditt navn, på foreldre sin adresse og se hva som skjer...

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Du vet CD bundler kort og mottaker? Dermed blir det kanskje ikke så lett å ta bare ta med kortet over til UK... Antakelig må du ha med mottakeren også. Den har forresten DVB-T tuner som du kanskje kan få brukt til noe...

Lars

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er kort og tuner pairet om du kjøper en slik pakke. Har ikke satt meg inn i om det er mulig å bruke serienummer fra CD boksen på DB. Vet det fungerer på VIA men hvem vet. Og du får ikke kjøpt kort til tunere som ikke er godkjente fra CD lengre. Tidliger holdt det å si at du hadde en Force men den tid er vist over...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gekornro
    Joda, er klar over det.Derfor kommer jeg til aa bestille familiepakken for et år med "gratis" boks og deretter gå over til lokalpakken.

Støtter CD boksene LNB loopthrough? Jeg vet at engelsk SKY digibokser ikke støtter det da den gir strøm til LNB selv når boksen er i standby. Hvis de støtter loopthrough så hadde det vært glimrende siden jeg da kan loope den gjennom min dreambox samtidig som dreamboksen styrer motoren.

DVB-T er veldig utbredt i England så det kan jo komme godt med.

Når det gjelder det å bruke CD kortet i dreambox så tror jeg nok ikke det tar lang tid før noen lager en patch som lar meg taste in boxid nummeret.
    Dersom det er den vanlige CD "Comboboxen" så har den LNB loop out . LNB spenning er av når boksen står i standby. Har ikke sett noen CD mottagere hittil som mangler loop out.

Jeg har hjelpt en slektning med å koble en Viasat(Thompson) mottager på looputgangen til en CD Combobox og det fungerer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •