Canal Digital + Viasat + HDD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital + Viasat + HDD?

Er det i det heletatt mulig å kjøpe en paraboltuner med tilgang til både Canal Digital, Viasat og harddisk? Har sett på alle steder jeg vet om, men noe slikt er ikke å finne.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreambox gjør det du spør om vist det er av interesse.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Dreambox er ikke støttet av noen av leverandørene så da må du "juge" for å få lisenskort. Stemmer ikke det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.
    Og ikke bare juge, du trenger et reelt boks serienummer som ikke er i bruk av andre for både Viasat og Canal Digital for å få kort fra de.

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokia 9902 kan du se på Viasat og Canal Digital. Den har en 40Gig HD (som kan byttes til en større), og 5.1 lydutgang. bruker selv denne tuner ettersom den er den eneste som støtter begge og har harddisk. modellen er gått ut av produksjon, men dukker jevnlig opp på qxl. MERK! Ble du Canal Digital kunde 1.april i år eller senere, så kan du ikke bruke denne. Alle NYE kunder fra nevnte dato hos CD må nå koble kort opp mot tuner, og denne er ikke CD godkjent. Er du kunde hos CD i dag, og ble det før 1.april er det ingen problem.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også jeg som vurderer å skifte fra UPC kabel til CD parabol for å få bedre styring med bl. annet kvaliteten og så er man bundet på hender og føtter av CD :-x - f...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har originalkort både fra Viasat og CD, men har ingen erfaring med Dreambox. Er litt skeptisk til Dreambox fordi mange sier det blir mye fikling og roting for å få det til å fungere. Det er greit nok med noen timers arbeid med innstillingene, men hvis jeg må rote med innstillinger og nedlastinger annenhver dag, går jeg nok fort lei.

Siden jeg har originalkortene fra Viasat og CD, er det da mulig å bare sette dem rett inn i Dreamboxen?

Har et veldig sterkt ønske om å fortelle hva jeg egentlig synes om Viasat og CD, men antar at alle forstår det uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Også jeg som vurderer å skifte fra UPC kabel til CD parabol for å få bedre styring med bl. annet kvaliteten og så er man bundet på hender og føtter av CD :-x - f...
    Velkommen til klubben av oss som hater CD (og Viasat). :smile:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Placebo
    Siden jeg har originalkortene fra Viasat og CD, er det da mulig å bare sette dem rett inn i Dreamboxen?
    Ja og nei. Du kan ikke sette de rett i boksen uten å endre softwaren. Men har du endret softwaren kan du sette dine kort inn i boksen. Prosedyren er faktisk overraskende enkel (vet ikke hvordan det blir med pairing av CD kort). Legg inn ny SW (Image), last inn softcam pakke og installer/velg softcam and off you go.

Jeg vil ikke anbefale denne boksen hvis man ikke har tålmodighet til å tilbringe noen timer på ett visst forum.

Det er også verdt å merke seg at man ikke vil få hjelp av CD el Viasat hvis noe ikke fungerer en dag.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9902s

Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Nokia 9902 kan du se på Viasat og Canal Digital. Den har en 40Gig HD (som kan byttes til en større), og 5.1 lydutgang. bruker selv denne tuner ettersom den er den eneste som støtter begge og har harddisk. modellen er gått ut av produksjon, men dukker jevnlig opp på qxl.
    Jeg har en Nokia 9902-S med Conax-CAM som jeg ikke lenger bruker. Kontakt meg hvis det skulle være av interesse.

--
    Frank

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub
    Nokia 9902 kan du se på Viasat og Canal Digital. Den har en 40Gig HD (som kan byttes til en større), og 5.1 lydutgang. bruker selv denne tuner ettersom den er den eneste som støtter begge og har harddisk. modellen er gått ut av produksjon, men dukker jevnlig opp på qxl. MERK! Ble du Canal Digital kunde 1.april i år eller senere, så kan du ikke bruke denne. Alle NYE kunder fra nevnte dato hos CD må nå koble kort opp mot tuner, og denne er ikke CD godkjent. Er du kunde hos CD i dag, og ble det før 1.april er det ingen problem.
    Du skriver at man kan bytte til større HD. Har du selv gjort dette? Jeg har selv en slik boks, men kan tenke meg større HD. Hvor henvender jeg meg, eller leser mer om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metro
    Du skriver at man kan bytte til større HD. Har du selv gjort dette? Jeg har selv en slik boks, men kan tenke meg større HD. Hvor henvender jeg meg, eller leser mer om dette?
    Prøv her:
    http://hjem.get2net.dk/nokia_dvb/eng/what_hd-modi.html
    (Dette er forøvrig det første treffet til google når du søker på 'Nokia 9902 change harddrive'
    --
    Frank

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •