SKY HD noen som ser på det??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SKY HD noen som ser på det??

Hei lurte på om noen hadde fått tak i Sky hd og prøvd det ut. Bor på Østlandet og lurte på hvilke av kanalene en kan forvente å ta in med Sky HD. (er jo som kjent problemer med astra 2D her på østlandet). Ønsker alle mulige synspunkter. Har veldig lyst på premiere leauge i HD fra høsten. Canal diigital vil jo ikke ut med noen oplysninger om godkjente Mpeg4 tunere og om hva dem skal begynne å sende til høsten av forskjellige HD kanaler, alt jeg fikk gravd ut var at det kommer flere HD kanaler før jul. "hurra" for canal digitals kundeoplysning

mvh

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Hei lurte på om noen hadde fått tak i Sky hd og prøvd det ut. Bor på Østlandet og lurte på hvilke av kanalene en kan forvente å ta in med Sky HD. (er jo som kjent problemer med astra 2D her på østlandet). Ønsker alle mulige synspunkter. Har veldig lyst på premiere leauge i HD fra høsten. Canal diigital vil jo ikke ut med noen oplysninger om godkjente Mpeg4 tunere og om hva dem skal begynne å sende til høsten av forskjellige HD kanaler, alt jeg fikk gravd ut var at det kommer flere HD kanaler før jul. "hurra" for canal digitals kundeoplysning

mvh

Morten
    For en tid tilbake var det en som sa han hadde fått en Sky HD box her på forumet. Jeg ba om en tilbakemelding om hvordan det hadde gått med installasjonen som jeg påpekte kunne bli et problem p.g.a at Sky forlanger telefon oppkobling for oppstart,men det sa han dagen etterpå at det hadde gått bra.Jeg har for flere måneder siden bestillt en Sky HD box og fikk fra min engelske forhandler mail om at det først ville bli mulig å få til Norge i juli/august.Jeg håper at dette vil gå bra.Jeg har Sky plus fra før så signalet
    har jeg fra Astra 2D.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh

Morten
    Foreløpig ligger ingen av Sky HD-kanalene på Astra 2D (så sant du ikke regner BBC HD som en del av det). Det er egentlig fint lite du går glipp av uten Astra 2D. Er ikke veldig ofte de kanalene jeg ikke får inn sender noe jeg har lyst til å se (får se programoversikten i EPG-en når jeg zapper). Du kan jo sjekke ut www.kingofsat.net for info om de enkelte frekvensene og hvilke satellitter de ligger på.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Sky HD fungere utmerket i Oslo (utenom BBC HD). Installasjon var smertefritt (jeg hadde Sky + fra før av). Bildekvaliteten er fantastisk på min Philips 37pf9986. Litt for dårlig utvalg av HD materiale ennå (mye på Discovery og Nat Geo som går om og om igjen) men det blir nok bedre etterhvert.

PJ

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pjoslo: hvordan fikk du tak i sky hd? har du en link til en butikk som selger Sky's HD-tuner uten at man må ha telefonen tilkobla?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gekornro: Heisann. Måtte bare være sikker, men prater du generelt om Sky nå, eller SKY HD? stor forskjell...det er sky HD vi ønsker nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Removed

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh

Morten
    --------------------------------------------------------------------------------

Hei alle!
    Fikk netopp inn en HD boks fra SKY Channel.
    Det jeg ble mest overasket over er at nå har jeg alle kanalene i digitalt format ( HD, SD, W osv..) .
    Med det mener jeg at skjermen viser at den har oppløsning: 576i/50hz på alle SD kanalene, 720p/50hz og 1080i/50hz på HD kanalene.
    Det er totalt 8 Kanaler i HD og resten i SD, HD kanalene viser også noen programmer i SD, HD og W.
    Lyden er i Dolby Digital 2.0 og 5.1, optical output.

576i (SD)
    BBC1-4, ITV og sky one......, sender i 576i=720X576 Interlaced.

720p (HD)
    SKY HD Sport sender i 720p=1280X720 Progressive

1080i (HD)
    SKY Movie HD 9, SKY Movie HD 10, SBOHD1, SBOHD2,
    Discovery HD og National Geo HD sender: 1080i=1920X1080 Interlaced.

Nå får jeg endelig brukt for min HDtv
    Ha en super sommer, I know I will

Noen tips....!
    Hvordan får jeg SKY Channel HD i Norge? http://www.insatinternational.com/
    Hvordan får jeg vite mer om SKY HD: http://www.sky.com/hd/What-is-SkyHD.htm
    Lurer du på mer? Send en mail eller ta kontakt via min hjemmeside: http://www.immerstein.net

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •