Rar antennekontakt (parabol??)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rar antennekontakt (parabol??)

Hei
    Lurte en stund på om dette er rett katetgori for dette spørsmålet. Jeg driver og pusser opp vår nye leilighet. Der fant jeg en rar antennekontakt. Den har tre uttak, merket Radio, TV og MM (bilde vedlagt). Den minner veldig om amerikansk antennekontakt, med gjenger og greier. Det står en liten plugg i den som ikke er på bildene. På ELFA har de en veldig lik greie, men der står det SAT på hull nr. 3. Den finnes her. Jeg har ikke noen tilhørende kabler eller innganger på noe utstyr, så jeg får ikke testet den heller. Tror dere det er parabol eller kanskje en vanlig takantenne som kan ta inn svensk digital-tv? TV-hullet er kabel-tv i hvertfall. Håper noen kan hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lien
    Hei
    Lurte en stund på om dette er rett katetgori for dette spørsmålet. Jeg driver og pusser opp vår nye leilighet. Der fant jeg en rar antennekontakt. Den har tre uttak, merket Radio, TV og MM (bilde vedlagt). Den minner veldig om amerikansk antennekontakt, med gjenger og greier. Det står en liten plugg i den som ikke er på bildene. På ELFA har de en veldig lik greie, men der står det SAT på hull nr. 3. Den finnes her. Jeg har ikke noen tilhørende kabler eller innganger på noe utstyr, så jeg får ikke testet den heller. Tror dere det er parabol eller kanskje en vanlig takantenne som kan ta inn svensk digital-tv? TV-hullet er kabel-tv i hvertfall. Håper noen kan hjelpe meg.
    Det er en F-connector. Har trolig vært brukt til parabol antenne men kontakten behøver ikke å ha vært tilkoblet noengang.

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    Det er en F-connector. Har trolig vært brukt til parabol antenne men kontakten behøver ikke å ha vært tilkoblet noengang.
    Finnes det noe utstyr som jeg kan teste om det funker med, ev. er signal i den? Helst noe som er ganske billig. :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe utstyr som jeg kan teste om det funker med, ev. er signal i den? Helst noe som er ganske billig. :???:
    Du må teste med en satellitt mottager men jeg vet ikke hvor smart det er å teste dersom det ikke er satellitt signal i kabelen. Satellitt mottageren vil sette spenning på kabelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Internett over kabel !

Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    MM står for MultiMedia.
    Dvs. at en slik antenneutgang beregnet for å distribuere både vanlig TV signal og multimedia signal (typisk - Internet via kabel).
    Denne type veggkontakt beregnet ikke for satellittsignal distribusjon så lenge den har lavere frekvensområde. Typisk fra 5 til 1000MHz. Mens veggkontakter med SAT. har 5-2400MHz arbeidsområde...
    Jepp. Søstra mi har internett over kable (CD) og hun har en slik kontakt. For å få internett må du i tillegg ha et kabelmodem og en internett konto.

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jepp. Søstra mi har internett over kable (CD) og hun har en slik kontakt. For å få internett må du i tillegg ha et kabelmodem og en internett konto.
    Tittet litt rundt, og det ser ut som CD har lagt mulighet for internett inn. Takker alle for svar. Hadde bare ikke CD vært så infernalsk dyre og trege på sitt bredbånd hadde det vært genialt. Jaja, får vel se etterhvert. :grin:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt rundt, og det ser ut som CD har lagt mulighet for internett inn. Takker alle for svar. Hadde bare ikke CD vært så infernalsk dyre og trege på sitt bredbånd hadde det vært genialt. Jaja, får vel se etterhvert.
    ?? Vet ikke hva priser du sitter på men det tilbudet søstra mi fikk var mer en greit nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD internet over kabel er ganske rimelig syns jeg...hoppet på et tilbud i fjor.

347,- for 4000/2000 til Mai'06. Da blir det 447,-. Og nå satt de nettopp opp hastighetene sine.

Dessuten så har de helt grei kundestøtte...nei...jeg taler ikke i tunger...de har helt grei kundestøtte!

Newcomer lien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, infernalsk dyre var kanskje å ta i litt, men de ligger over det konkurrentene gjør på internett. De har selvsagt fordelen av å kunne tilby pakker sammen med kabel-tv.

Men i følge telepriser.no er de laaaangt nede på listen av pris pr kb.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, infernalsk dyre var kanskje å ta i litt, men de ligger over det konkurrentene gjør på internett. De har selvsagt fordelen av å kunne tilby pakker sammen med kabel-tv.

Men i følge telepriser.no er de laaaangt nede på listen av pris pr kb.
    Men hvis du har adsl over kobber kabelen og ikke har fast telefon må du betale 60 ,- o nettleie til Telenor og da er kabelmodem billigere....
    Har hørt at det fungerer like bra vaffal også.........

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på siden, men vet noen av dere hvor man får kjøpt en slik boks (TV/Radio/Data) for utenpåliggende montering? Tenkte å legge opp enda en boks i leiligheten, men finner bare bokser for TV/Radio/Sat.

Gjerne i Trondheimsområdet...

Er det alternativt mulig å benytte en boks med Sat? Regner med kabelmodemet har et innebygget filter slik at alt over 1GHz filtreres bort?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av michalk
    Litt på siden, men vet noen av dere hvor man får kjøpt en slik boks (TV/Radio/Data) for utenpåliggende montering? Tenkte å legge opp enda en boks i leiligheten, men finner bare bokser for TV/Radio/Sat.

Gjerne i Trondheimsområdet...

Er det alternativt mulig å benytte en boks med Sat? Regner med kabelmodemet har et innebygget filter slik at alt over 1GHz filtreres bort?
    Finn ut hvem evt CD bruker som entrepenør på oppdraga sine, ring til dem...
    er nok enten Eltel, Relacom eller sønnicø vil jeg tro.....

Newcomer michalk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EBO
    Finn ut hvem evt CD bruker som entrepenør på oppdraga sine, ring til dem...
    er nok enten Eltel, Relacom eller sønnicø vil jeg tro.....
    Hehe. Ringte nettopp CD for å spørre hvor mye det ville koste å legge opp et ekstra uttak, og fikk 980,- til svar. Søren meg ta...

Prøver meg på et uttak med Sat og ser om det funker. Kaster bare bort 79,- om det ikke skulle funke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •