topfield

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: topfield

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile topfield

hei,
    Jeg skal ha ny tuner,
    hat hatt en force som gikk istykker...
    så har jeg oppdaget disse topfield tunerene.
    Hvordan er de?
    Jeg er litt kresen på brukergrensesnitt (at det ser litt fint ut)
    og støy (vil ikke at den står å puster og peser hele tiden)
    noen som har noen erfaringer til disse tunerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

noen erfaringer noen?

Newcomer Turist sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får en Topfield 5510 PVR i neste uke (min gamle Nokia avgikk ved døden). Skal komme tilbake med førsteinntrykket etter noen dager.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Topfield

Meget godt fornøyd med min. Tar inn signaler som Nokia bare kunne drømme om. PVR funker også glimrende. Kan pause or rewinde direktesendinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke lurest å vente på at HD-boksene blir vanlig da?
    Eller er det krise?

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PVR 5500. Funksjonaliteten på opptak er bedre enn noe jeg har sett noe annt sted. Dessverre er det også noen skjønnhetsfeil på dette (litt treg i reaksjonen). Men det finnes vel ingen tuner helt uten problemer.

Det er en ny modell (6000) på gang, men det kan ta lang tid før den blir tilgjengelig.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en Topfield 5510PVR i 10 måneder nå og det har kun vært 1 problem med den..... Det er at hvis jeg skal gå inn på EPG (elektronisk programguide) på de norske kanalene så kommer det kun opp programmet du ser på og neste. Du får ikke fram programmene for resten av dagen.
    (Vel og merke fungerer det utmerket på f.eks tyske kanaler, der får jeg fram alt på EPG...)
    Kan hende det har med innstillinger å gjøre men jeg har ihverfall ikke fått fikset det på de norske enda.... Det er litt kiipt !

Men ellers er det en kjempe mottaker !!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    [...]hvis jeg skal gå inn på EPG (elektronisk programguide) på de norske kanalene så kommer det kun opp programmet du ser på og neste. Du får ikke fram programmene for resten av dagen.
    (Vel og merke fungerer det utmerket på f.eks tyske kanaler, der får jeg fram alt på EPG...)
    Kan hende det har med innstillinger å gjøre men jeg har ihverfall ikke fått fikset det på de norske enda....
    Topfield er den første dual-tuner PVR boksen jeg har hatt som jeg har fornøyd med (har tidligere prøvd meg med Force, Kaon og Handan).

Måten Canal Digital sender EPG på er litt uvanlig (men helt korrekt), de sender EIT present/following (Event Information Table) på hver transponder, men de har samlet den fulle EPG informasjonen (EIT schedule) på en transponder (den hvor bla.a. Discovery Travel & Living går). Dette sendes da som EIT other (EPG informasjon for andre transpondere) i dette multiplekset. (EPG informasjon for kanalene som faktisk går på denne transponderen sendes som EIT actual og topfield boksen klarer å vise disse korrekt.)

Jeg har såvidt begynt å lage en TAP (Topfield Application Program) som kan lastes inn på topfield boksen, og ved hjelp av diverse triks tror jeg at jeg skal få gjort det mulig å laste ned EPG informasjonen hver natt. Jeg regner dog ikke med at jeg kommer til å skrive noe særlig kode på dette programmet i sommer...

--
    Frank

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt en 5510 PVR en god stund (1 år) og er godt fornøyd. Stabil som fjell og relativt rask. Eneste minus er som Frank nevner dette med EPG, samt support hos Topfield (hvis man kan kalle det for support da...).

Har sendt flere epost til support, uten å engang få bekreftelse på mottak av forespørsel fra dem, selv når man benytter deres kontakt-form på supportsidene forblir det tyst <grrrr>. Var i kontakt med noen fra Topfield i tyskland og disse skulle videreformidle min forespørsel ang EPG, men det ser ut som om den også havnet i det sorte hullet...

Med så gode opptaksmuligheter er det fryktelig irriterende at EPG kun er for programmet som vises nå pluss neste program (det noen nevnte tidligere med treg reaksjon ved opptak skyldes at harddisken spinner ned når den ikke brukes, og det tar derfor litt tid fra du trykker på opptaksknappen til selve opptaket begynner dersom det ikke har vært harddiskaktivitet på en stund - altså helt normalt...).

Det du Frank sier om en TAP som kan sørge for oppdatert (og fullstendig) EPG-data høres meget interressant ut! Har sett litt på en slik sak som heter SmartEPG (visstnok tysk) - men har forstått det dit hen at siste versjon av denne skaper noe ustabilitet så den tør jeg ikke teste foreløpig. Men hold oss oppdatert på fremdriften dersom det blir noe av denne Frank!

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lnb_newbie
    ...(det noen nevnte tidligere med treg reaksjon ved opptak skyldes at harddisken spinner ned når den ikke brukes, og det tar derfor litt tid fra du trykker på opptaksknappen til selve opptaket begynner dersom det ikke har vært harddiskaktivitet på en stund - altså helt normalt...). ...
    Var jeg som nevnte treg reaksjon, det har ingenting med det du nevner å gjøre. Disken står på hele tiden, det er et valg i menyen for å slå på Time Shifting. Hvis du ikke gjør det så vil disken slå seg av som du sier, men da har du jo valgt bort en av de viktigste funksjonene som en PVR gir.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Topfield 4000

Jeg har Topfield 4000 i 3 år. Generelt sagt er den mye bedre en Strong 8700 som jeg bruker for å ta imot Viasat. Dog 2 ting som plager meg er : for det første, når jeg tar opp (recording) f.e. en fotballkamp fra CD, er det mulig å se på kampen bare i noen få dager. Det er opp til CD som bytter koder stadig vekk. Derfor kan du ikke ta vare på kamper. Ting nummer 2 er at signaler mottas bedre av en Strong 8700 enn Topfield 4000. Har ikke erfaring med nyere versjonen av Topfield recieveren. Håper at det hjelper.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topfield kan lagre opptaket i kodet eller ukodet form. Hvis det er kodet så skjer ofte det du nevner, det går i svart.
    Tror det er slik at hvis mottakeren får stå helt i fred så er det en god mulighet for at opptaket lagres ukodet. Men hvis du bruker fjernkontrollen så blir det kodet. Det har bla.a. å gjøre med at det er mulig å ta opp ett program samtidig som du ser et annet. Det du ser på vil da bli dekodet i kortet mens det som taes opp lagres i kodet form.

Det pleide å være slik at man kunne få til å se et opptak etter at CD hadde skiftet koder. Det var bare å la opptaket gå (i svart) en viss tid så fant kortet tilbake til den gamle koden. Det kan ta f.eks 1/2 time. Så er det bare å spole tilbake til start og spille av hele.
    Men når avspillingen er ferdig så virker ikke 'live' mottak, det tar igjen ~1/2 time å få tilbake de nye kodene.

Glemte en ting: hvis man kopierer et kodet opptak så skal kopien bli ukodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Topfield 4000

Hei!
    Det med lagring av ukodet opptaket fikk jeg ikke med! (Fjernkontroller? Stå helt i fred? Det er sant at jeg kunne se på gamle kamper om jeg la receiveren gå en stund gjennom gamle opptaket ( noen få minutter opptil 1/2 time) men ikke lenger!!! Det å kopiere har jeg ikke prøvd! Hvordan gjør man det?
    Takk for info!

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke helt hvordan det var på 4000, men på 5000 står det et tegn (grønt / gult) i bak filen som viser om den er kodet eller ikke.

Det med å la den være i fred (ikke røre fjernkontroll) er noe jeg plukket opp på et tysk forum. Hvis man gjør ett eller annet etter at opptaket er startet så er det sansynlig at opptaket blir lagret i kodet form.

Kopiering gjøres ved å starte avspilling som normalt, og så trykke på opptaksknappen. Side 55 i bruksanvisningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Topfield 4000

Takk for info. Snart prøver jeg alt du har nevnt!
    :-D

Newcomer ErikNygård sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker for meg.

Jeg har dessuten mulighet til å lagre CD (samt Viasat) ukodet om kortet puttes i T-Rex cam i stedet for den innebygde Conax-modulen. ;-)

Newcomer ErikNygård sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavarda
    hei,
    Jeg skal ha ny tuner,
    hat hatt en force som gikk istykker...
    så har jeg oppdaget disse topfield tunerene.
    Hvordan er de?
    Jeg er litt kresen på brukergrensesnitt (at det ser litt fint ut)
    og støy (vil ikke at den står å puster og peser hele tiden)
    noen som har noen erfaringer til disse tunerene?
    Jeg har en TF4000 som jeg kjøpte for mange år siden. Den var helt ny på markedet den gangen. Jeg har brukt den omtrent hver dag uten problemer av noe slag, garantien fikk jeg aldri brukt. Det ser jeg som et kvalitetstegn, men det er jo ikke sikkert at det gjelder for de nye.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikNygård
    Jeg har dessuten mulighet til å lagre CD (samt Viasat) ukodet om kortet puttes i T-Rex cam i stedet for den innebygde Conax-modulen. ;-)
    Stemmer, hadde nesten glemt den detaljen. Det er spesifikt for 4000, gjelder ikke for 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Tf4000

Hallo igjen!

1. - Fikk gamle opptakene mine etter at jeg kopierte dem! Dessverre kunne ikke se på CD kanaler etterpå, derfor måtte la receiveren stå på TV2 i en halv time før jeg fikk se på CD sine kanaler. MEN nå igjen er det umulig a se på hverken kopierte eller originalle opptakene mine? Prøvde også med de nyeste opptakene så resultatene kommer i løpet av noen få dager.

2. - har ikke noen mulighhet, på min TF4000, å se er det noen fil kodet.

3. - har ikke T-REX cam :cry:

4. - Hvor får jeg kjøpe den (T-REX cam)? og hva koster den?

5. - Det med fjernkontrolleren funker ikke på TF4000!

6. - Jeg kjøpte TF4000 for 6.500.- NOK i 2003 da var den helt ny på markedet. Et par ganger sluttet den å virke etter 8-10 timers filmmaraton men kom seg tilbake i låpet av ett døgn. Jeg opppdaterte software sist i begynnelsen av 2005. Synes den er blitt mer stabil etter dette.

Alt i alt er jeg fornøyd med TF4000 så en 8/10 karakter. For å få 10 av 10 synes jeg reciveren burde ha bedre muligheter rundt valget av kodet eller ukodet opptak! Minus nummer 2 er at TF4000 har problemmer med svake signaler dvs. finner ikke kanaler med TF4000 som f.e. en STRONG 8700 finner!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaxGoos
    Hallo igjen!

1. - Fikk gamle opptakene mine etter at jeg kopierte dem! Dessverre kunne ikke se på CD kanaler etterpå, derfor måtte la receiveren stå på TV2 i en halv time før jeg fikk se på CD sine kanaler. MEN nå igjen er det umulig a se på hverken kopierte eller originalle opptakene mine? Prøvde også med de nyeste opptakene så resultatene kommer i løpet av noen få dager.
    Topfield4000 lagrer opptaket scramblet sammen med kryptering og kortoppdateringer når du bruker innebygd kortleser. Det som skjer når du spiller av et gammelt opptak er at smartkortet "nedgraderes". Derfor må det oppdateres igjen for at du skal få inn signal direkte fra satellitten igjen.

Sitat Opprinnelig postet av MaxGoos
    3. - har ikke T-REX cam :cry:

4. - Hvor får jeg kjøpe den (T-REX cam)? og hva koster den?
    Du behøver ingen pirat CAM. Det skal fungere fint med orginal
    Conax CAM. Så lenge det benyttes egen Conax CAM i common interface slot så mottar TF4000 alltid ukryptert video,audio og undertekst fra Conax CAM'en. Opptaket blir da lagret uten scrambling.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •