topfield - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: topfield

Newcomer ErikNygård sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "4. - Hvor får jeg kjøpe den (T-REX cam)? og hva koster den?"

Det er selvfølgelig riktig det Nebbob skriver, dette funker med et ordinært Conax cam også. Men, T-Rex koster bare noen få kroner mer og gir deg dessuten muligheten til å se Irdeto, Cryptoworks, Seca, Viaccess og NDS (Viasat), samt lagre det ukodet på harddisk.

Her får du kjøpt CA-moduler. Dragon cam er T-Rex og vice versa.
    http://www.sagi.no/catalog/index.php?cPath=37

"Minus nummer 2 er at TF4000 har problemmer med svake signaler dvs. finner ikke kanaler med TF4000 som f.e. en STRONG 8700 finner!"

Med en motorisert Triax-skål på 85 cm og et rimelig Gold LNB, er signalstyrken på en regnværsdag som i dag som følger:

Signalstyrke / kvalitet
    Thor 80 / 99
    Sirius 82 /99
    Eurobird 74 / 96
    Astra 81 /99
    Hotbird 80 / 96

Selv kanalene på vanskelige Eurobird kommer inn og forblir stabile stort sett året rundt.
    Så det jeg lurer på er størrelsen på skåla di, om den er finjustert, hva slags LNB du har, og om det er fri sikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan en bruke T-rex cam på NDS

Hei,
    så at du skrev at du kunne bruke T-rex cam på NDS (viasat) lar dette seg gjøre, slik at en slipper å bruke de elendige tunerne til Viasat.

Har foresten en topfield 4000 som fungerer utmerket bortsett fra nevnte problem med EPG.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikNygård
    "4. - Hvor får jeg kjøpe den (T-REX cam)? og hva koster den?"

Det er selvfølgelig riktig det Nebbob skriver, dette funker med et ordinært Conax cam også. Men, T-Rex koster bare noen få kroner mer og gir deg dessuten muligheten til å se Irdeto, Cryptoworks, Seca, Viaccess og NDS (Viasat), samt lagre det ukodet på harddisk.

Her får du kjøpt CA-moduler. Dragon cam er T-Rex og vice versa.
    http://www.sagi.no/catalog/index.php?cPath=37

"Minus nummer 2 er at TF4000 har problemmer med svake signaler dvs. finner ikke kanaler med TF4000 som f.e. en STRONG 8700 finner!"

Med en motorisert Triax-skål på 85 cm og et rimelig Gold LNB, er signalstyrken på en regnværsdag som i dag som følger:

Signalstyrke / kvalitet
    Thor 80 / 99
    Sirius 82 /99
    Eurobird 74 / 96
    Astra 81 /99
    Hotbird 80 / 96

Selv kanalene på vanskelige Eurobird kommer inn og forblir stabile stort sett året rundt.
    Så det jeg lurer på er størrelsen på skåla di, om den er finjustert, hva slags LNB du har, og om det er fri sikt.
    Hvordan klarer du å få så bra kvalitet som 96-99. Er helt fersk i faget og sliter med å komme opp på 85 med 65 cm tallerken og standard CD utstyr. Bildet jeg får er bra men hvor er det mest å hente hvis man skal "oppgradere"...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hvordan klarer du å få så bra kvalitet som 96-99. Er helt fersk i faget og sliter med å komme opp på 85 med 65 cm tallerken og standard CD utstyr. Bildet jeg får er bra men hvor er det mest å hente hvis man skal "oppgradere"...
    Du vil ikke få bedre kvalitet på bilde/lyd med høyere % verdi dersom du ikke har frysninger o.l. i bildet.

To forskjellige mottagertyper viser ikke samme % verdi. % verdien er en relativ verdi som beregnes av software i mottager. Disse % verdiene kan ikke sammenliknes. Heller ikke to % verdier med to identiske mottagere kan sammenliknes dersom mottageren kun viser signalstyrke i %. Den viktige verdien er signalkvalitet dersom den er tilgjengelig men igjen er det ingen vits å sammenlikne verdier mellom forskjellige mottager typer.

En 85cm gir også betydelig mer signal i forhold til en 65cm ( dvs. bedre margin mot regndemping).

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjøp nytt LNB.
    Jeg har et DIGITAL Invacom Universal LNB som er kjøpt hos
    http://www.videoogdatagruppen.dk Det kan trygt anbefales.
    Tidligere brukte jeg et eldre Gold LNB med høyere støytall (0.6 db). Parabolen var ikke 100% vatret og fininnstilt. Da var signalkvaliteten atskillig lavere, 91 på en god dag, om jeg husker riktig. Signalet var langt fra stabilt fra alle satelittene. Etter at nytt LNB var montert tok jeg med tuneren og en liten tv ut, og fininnstilte til det ikke var mer å hente.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marensius
    Hei,
    så at du skrev at du kunne bruke T-rex cam på NDS (viasat) lar dette seg gjøre, slik at en slipper å bruke de elendige tunerne til Viasat.

Det fungerer helt strålende. Men du må ta vare på Viasat-tuneren for oppgradering av kortet. Heldigvis skjer ikke det så ofte, det går flere måneder mellom hver gang oppgradering er nødvendig, så du slipper å ta ofte i den kjipe boksen.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikNygård