CD, Satelitt og HDD opptaker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD, Satelitt og HDD opptaker

Mulig det har vært opp allerede men..

Etter lengre tids frustrasjon over dårlig signal kvalitet på UPC analog kabel og brukersupport som svarer "Vi har ikke registrert feil på anlegget i ditt område, men vi kan sende en teknikker hjem til deg og du betaler om han finner feil hos deg...", vurderer jeg sterkt å skifte til CD parabol.

Jeg er klar over begrensningene mht 1 abonnement pr TV, høyere pris etc men kvaliteten er vel så mye bedre at det skulle forsvare en høyere pris ?

Nå har det seg også slik at jeg nylig kjøpte en Sony HX510 HDD opptaker. Ser at denne kan kobles til satelitt tuner men det ser ut til at jeg ikke kan ta opp en kanal og samtidig se på en annen. Stemmer dette og i fall er jo noe av vitsen borte :-x ???

Gjelder dette også satelitt tunere med HDD ?

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk ut...

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Etter lengre tids frustrasjon over dårlig signal kvalitet på UPC analog kabel og brukersupport som svarer "Vi har ikke registrert feil på anlegget i ditt område, men vi kan sende en teknikker hjem til deg og du betaler om han finner feil hos deg...", vurderer jeg sterkt å skifte til CD parabol.

Jeg er klar over begrensningene mht 1 abonnement pr TV, høyere pris etc men kvaliteten er vel så mye bedre at det skulle forsvare en høyere pris ?

Nå har det seg også slik at jeg nylig kjøpte en Sony HX510 HDD opptaker. Ser at denne kan kobles til satelitt tuner men det ser ut til at jeg ikke kan ta opp en kanal og samtidig se på en annen. Stemmer dette og i fall er jo noe av vitsen borte :-x ???

sjekkut Dream box 7025

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere tunere som kan håndtere flere kanaler samtidig.
    Kjenner bare Topfield PVR, den klarer å ta opp 2 kanaler samtidig som jeg ser på en tredje. Det er spesiellt enkelt med kanaler som NRK 1 og 2, TV2, TVN, da disse ligger på samme frekvens.
    Tuneren har dessuten 2 tunere, så hvis jeg kobler til dobbelthode er det mulig å velge vilkårlige kanaler.

Så det er ingen tvil om at tuner med HDD er bedre enn separat opptaker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Du må se etter såkalte Twintuner bokser (det betyr rett og slett at den har flere tunere i seg). Den kan dekode 2 kanaler samtidig, og dermed lagre en og spille av en til TVen.

Dessuten har CD startet med Multiabonnement
    som gjør at du kan se på parabol-tv på flere tver...tilbudet er jo bedre enn ingenting men syns det var ganske dyrt...

Jeg spør: Hvorfor setter de ikke opp cardsharing med trådløst nettverk, låst mot dekodere? Det hadde vært et bedre tilbud... Kunne tatt ekstra for dette for å dekke kostnader, men å ta 50% per ekstra TV i huset er RIMELIG drøyt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabol = masse nytt stasj ?

Huff og huff, jo mer jeg titter på parabol, jo flere svakheter finner jeg. Nå får jeg ikke utnyttet den nyinkjøpte HDD opptakeren hvis jeg skifter uten å invester en hel haug penger i spesielle dekodere og annet stasj:-x .

Var i kontakt med UPC i gå og de klarte faktisk i stille signalet perfekt igjen, enn så lenge, så da blir jeg vel hengede med kablene en stund til. Er faktisk så mange fordeler med kabel at jeg kan leve med litt dårligere signal. Så får vi se når HD begynner å komme for fult hvis ikke UPC klarer å legge ned fiber før dette.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •