Den nye svenske HD Kanalen er oppe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Den nye svenske HD Kanalen er oppe

HD kanalen DVB-S2, 8PSK, MPEG-4, 720P *
    http://www.1-west.com/Thor3.htm
    For de som har en DVB-S2, MPEG-4 HD mottaker og ett abonnement på CD i Sverige. Her er den nye HD kanalen som sender alle VM kampene fra TV4 og SVT. Kanalen heter rett og slett HD Kanalen og sender i 720p@20Mbps, logoen skifter mellom SVT HD og 4 HD. Sitter og ser på prøvesendingene her nå med min Humax HDCI-2000 og Pio506XDE. Flotte bilder:-).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snart såpass bra utvalg at en bør anskaffe seg tallerken ser jeg Sender de med 20Mbs rimelig konstant? I så tilfelle er det jo meget bra, og mer enn de vanligvis bruker i statene.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er snart såpass bra utvalg at en bør anskaffe seg tallerken ser jeg Sender de med 20Mbs rimelig konstant? I så tilfelle er det jo meget bra, og mer enn de vanligvis bruker i statene.
    Ja, jeg var "tidlig" ute å kjøpe HD mottakeren jeg, og tok rett og slett en sjanse på at jeg skulle få se VM i HD. Angrer ikke på det nå:-).
    Kan ikke garantere det med bitraten, siden det ikke går å lese den av på Humax'en. Men på den snutten som sendes nå er bildet delt opp i 2 og viser forskjellene på SDTV og HDTV. På den ene siden SDTV 576/50i@5Mbps og på den andre HDTV 720/50p@20Mbps. Det er jo for såvidt ikke noen garanti på at det vil ligge på dette, men kanalen ligger jo alene på en transponder så det er vel fullt mulig. Siden de reklamerer med det så regner jeg med at det ville ligge rundt dette. 720p er knall for min 506 så jeg gleder meg;-).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frøy
    For de som har en DVB-S2, MPEG-4 HD mottaker og ett abonnement på CD i Sverige.
    Det er ikke mange...

CD har leveringsproblemer med de godkjente Sagem HD boksene. De første boksene har nå begynt å nå kundene. Mange vil ikke motta bokser før starten av VM slik CD har garantert. Andre har satset på Humax boksen. Men den er ikke godkjent. Og den rapporteres ha svært mye SW bugs. har du merket noe bugs med din? Hvordan skaffet du deg svensk CD abb.?

.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er ikke mange...

CD har leveringsproblemer med de godkjente Sagem HD boksene. De første boksene har nå begynt å nå kundene. Mange vil ikke motta bokser før starten av VM slik CD har garantert. Andre har satset på Humax boksen. Men den er ikke godkjent. Og den rapporteres ha svært mye SW bugs. har du merket noe bugs med din? Hvordan skaffet du deg svensk CD abb.?

.
    Jeg har lest om de Sagem HD boksene på svenske forum. Ville ikke hatt en om jeg fikk den kastet etter meg:-). Den er stygg, man kan bare ta inn CD med den, ikke bruke motor, vanskelig med levering osv. Ikke nok med det, men du må binde deg i 2 år å betale 2000,- for den. Jeg ga 4000,- svenske for humax'en og fikk ett Irdeto cam på kjøpet, som kan brukes på abb. på f.eks. Euro 1080 HD1 og HD5. De har flere på lager der jeg kjøpte den. Vet at den ikke er godkjent, men akkurat det opptar meg ikke akkurat nå:-). Har nok av løsninger nå, og jeg finner nok en løsning den dagen CD kommer med ett pakketilbud på HD kanaler, og den Sagem'en vil jeg ikke ha uansett. Det blir vel å kjøpe den hvis man må for å få ett abb. og heller bruke en annen som ikke er godkjent (skal ha meg en Dreambox 8000 også når den kommer i sept).
    Ja, det var en del bugs i den softwaren den kom med, men en del er rettet opp med den nye patchen som ligger på humax sine sider(f.eks. bedre støtte for div. cam, mottak av BBC HD, forbedret HD og HDMI stabilitet m.m). Jeg har lest at noen har problemer med at DD lyden kommer etter bildet. Dette kan jo ikke kompenseres siden det bare er fordrøyelse av lyden som er mulig på boksen og separate forsterkere. Jeg har ikke hatt noen store problemer med dette, men har sett at det kan forekomme ved enkelte tilfelle. Den er forferdelig dårlig på deinterlacing og oppskalering av SD signaler på HDMI utgangen og den støtter ikke 576i ut digitalt, men jeg håper det kommer en softwareupdate på disse problemene senere. Jeg skrev en mail til dem angående dette. Intil det så bruker jeg scart på SD kanaler(den kan stilles til å sende ut scart RGB og HDMI samtidig), og her er den like bra som min dreambox er. HD ut på HDMI(720p, 1080i) er helt topp, antagelig fordi signalene slippes gjennom uprosessert så her er det ingenting å klage på.
    CD abbonementet har jeg nettopp skaffet meg gjennom kjente i Sverige, det var bare å sette det i deres navn. Fikk det iløpet av noen få dager. Kjenner du noen i Sverige med eller uten abb. så er ikke det noe problem. Det er jo til og med en god del rimeligere der enn her forstå det den som kan...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Hembiobutikken står det følgende:
    "Du som redan har Canal Digital med Conax CA-modul kan enkelt flytta över denna till boxen för att få ett rejält lyft i bildkvalitet. Boxen kan modifieras för att även ta Viasat programkort till självkostnadspris 1299kr. Senare under året kommer denna modifiering även att innefatta nytecknade Canal Digital abonnemang. Du tecknar både Viasat och Canal Digital abonnemang hos Hembiobutiken."

Dette er til den nevnte Humax'n.

Tenker å kjøpe denne boxen til høsten for å se svensk HD.. Men vil avvente å se om den går å bruke med de nye kortene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20mbit mpeg4 på 720p hørtes jo veldig bra ut.

Og jeg er enig i at om en har brukt en ordentelig satt opp Dreambox noen gang er en ikke veldig interesert i å få en boks fra Canaldigital, det dumme er jo at en må programere cammene i den "ulovlig" for å kunne bruke orginalkorta. *VentepåDM8000*

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D_KILLAH
    20mbit mpeg4 på 720p hørtes jo veldig bra ut.

Og jeg er enig i at om en har brukt en ordentelig satt opp Dreambox noen gang er en ikke veldig interesert i å få en boks fra Canaldigital, det dumme er jo at en må programere cammene i den "ulovlig" for å kunne bruke orginalkorta. *VentepåDM8000*
    Dreambox er faktisk det rette navnet på den, hvis man kan bruke den. Etter min mening er det ingenting som kommer i nærheten av den. Har hatt min i mange år nå, og det er fortsatt ingenting på markedet som jeg kunne tenkt meg å erstatte den med, men det forandrer seg nok når DM8000 kommer:-).
    Man programmerer ikke camene, men bruker såkalte softcams og cardservers på kortleserne. Man kan også bruke vanlige cam moduler på CI plassen. Om man ikke vil gjøre noe ulovlig så må man ikke det. Det er bare til å holde seg unna cardsharing og keys... Så lenge man betaler ett abb., så synes jeg man skal kunne se det på akkurat den mottakeren man foretrekker. Ikke prakkes på og være nødt til å kjøpe andre, tredje klasses produkter for å bruke/se på det man betaler for.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    På Hembiobutikken står det følgende:
    "Du som redan har Canal Digital med Conax CA-modul kan enkelt flytta över denna till boxen för att få ett rejält lyft i bildkvalitet. Boxen kan modifieras för att även ta Viasat programkort till självkostnadspris 1299kr. Senare under året kommer denna modifiering även att innefatta nytecknade Canal Digital abonnemang. Du tecknar både Viasat och Canal Digital abonnemang hos Hembiobutiken."

Dette er til den nevnte Humax'n.

Tenker å kjøpe denne boxen til høsten for å se svensk HD.. Men vil avvente å se om den går å bruke med de nye kortene.
    Denne modifiseringen er antagelig en programmerbar Dragon/T-Rex cam modul, for jeg kan aldri i verden tenke meg at Hembiobutikken sitter med software allerede nå til Humax-mottakeren som ikke engang Humax eller noen andre er klar over:-). Softwaren som finnes nå er jo ennå ikke helt ferdig. T-rex modul kan du kjøpe på internet, og i Sverige får du de rimeligere enn 1299kr:-).

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker meg også en DB8000. Men jeg kjøper aldri i verden denne før jeg vet det fungerer mot nye pairede CD kort. Men det kommer vel en løsning på det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som selger Humax HDCI-2000 i Norge?

Er kort for HD1 inkl? Hvis ikke, noen mulighet for å tegne abb på HD1 hvor bare kort og event cam er inkludert?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD kanalen DVB-S2, 8PSK, MPEG-4, 720P *
    http://www.1-west.com/Thor3.htm
    For de som har en DVB-S2, MPEG-4 HD mottaker og ett abonnement på CD i Sverige. Her er den nye HD kanalen som sender alle VM kampene fra TV4 og SVT. Kanalen heter rett og slett HD Kanalen og sender i 720p@20Mbps, logoen skifter mellom SVT HD og 4 HD. Sitter og ser på prøvesendingene her nå med min Humax HDCI-2000 og Pio506XDE. Flotte bilder:-).
    Det er 100% sikkert at du må ha svensk canal digital abbon? PRøvd å trekke ut kortet når VM-kanalen er på? Danskene får jo også dette tilbudet ved å bruke svenske kanaler...

Er bare i Norge vi skal være vanskelige og mistenksomme... "jassåå! Skal noen få noe bedre TV enn andre kan? ååhååhåhneidu!! Vi skal sende VM på kortbølgeradio! Sådetså!!"

Kan jeg bo hos deg til 9 juli?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte monopolistiske NRK brenne i h#&#€"

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomas78
    Det er 100% sikkert at du må ha svensk canal digital abbon? PRøvd å trekke ut kortet når VM-kanalen er på? Danskene får jo også dette tilbudet ved å bruke svenske kanaler...

Er bare i Norge vi skal være vanskelige og mistenksomme... "jassåå! Skal noen få noe bedre TV enn andre kan? ååhååhåhneidu!! Vi skal sende VM på kortbølgeradio! Sådetså!!"

Kan jeg bo hos deg til 9 juli?
    Ja, jeg testet det nå. Man må ha ett av abb. fra CD fra Sverige. Svart skjerm uten dette. Det er helt tullete at man skal måtte trikse og mikse for å få sett VM i HD så lenge SVT og TV4 kan tilby det via CD. Hadde jo sikkert vært mulig å inngå en avtale med SVT og TV4 slik at folk i Norge kunne få mulighet til å ta inn HD Kanalen.
    Ha, ha:-). Ja, det er en del som har spurt om det er innkvartering her.

Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Er det noen som selger Humax HDCI-2000 i Norge?

Er kort for HD1 inkl? Hvis ikke, noen mulighet for å tegne abb på HD1 hvor bare kort og event cam er inkludert?
    Jeg kjøpte min i Sverige. Der kan man bestille med cam og kort fra HD1 og 5.
    http://www.neptunsat.com/index.php/c...5e2de8f6353097
    I Norge fant jeg Humax'en her:
    http://www.sagi.no/catalog/index.php?cPath=111_112
    Abb. kan du bestille på:
    http://shop.euro1080.tv/category.php?catno=7&lang=EN

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo sikkert vært mulig å inngå en avtale med SVT og TV4 slik at folk i Norge kunne få mulighet til å ta inn HD Kanalen.
    Ops...Må nok rette på meg selv litt der. Det er vel ikke mulig siden SVT og TV4 sikkert bare har lisens på VM sendingene innenfor Sverige.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Humax + svensk CD - aktivering og cam?

Hvis jeg hurtig skaffer meg en Humax tuner og et svensk CD-abonnement (jeg har mine kontakter over kjølen), hvordan fungerer det i praksis med aktiveringsprosess og behovet for en Conax cam? Er dette "svårt"?

Grunnen til at jeg spør er at jeg aldri har vært CD-abonnent før.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare litt spm. angående avstand til TVen - hvor langt unna må du sitte for å se VM-fotballn i HD-seniding?
    Jeg må fire meter unna på NRK og TV2 på min Samsung 50-tommer - ellers er det ikke bra. Er det slik med din Pioneer hvios du svitsjer over til NRK/TV2 under VM?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops...Må nok rette på meg selv litt der. Det er vel ikke mulig siden SVT og TV4 sikkert bare har lisens på VM sendingene innenfor Sverige.
    Det tror jeg du har rett i. SVT/TV4 kan nok ikke "offisielt" tilby et produkt de ikke har lisens til.

Sveitsiske Infront som eier rettighetene har angivelig pålagt Danmarks Radio å fjerne fotball VM fra DR Sydeuropa kanalene. DR får mye pepper men det er egentlig DR som er offeret sammen med abbonentene utenfor Danmark....
    http://www.drsydeuropa.com/control/index.php

De TV selskapene som bryter lisensieringsavtalene kan trolig miste signalet fra VM. VM signalet er kryptert og nøkkel endres hver dag . De TV stasjoner som bryter lisensen kan derfor miste VM signalmating. Kilde http://www.satinfo.dk

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Bare litt spm. angående avstand til TVen - hvor langt unna må du sitte for å se VM-fotballn i HD-seniding?
    Jeg må fire meter unna på NRK og TV2 på min Samsung 50-tommer - ellers er det ikke bra. Er det slik med din Pioneer hvios du svitsjer over til NRK/TV2 under VM?
    Vel, rundt to meter holder i lange baner for HD hvis du vil sitte så nærme :-).
    På SD TV mister banen, de hvite strekene, spillere osv. definisjon jo lenger bort de er fra kamera, for å ikke snakke om ved kjappe panoreringer. Dette er så og si et ikke tema på HD. Alt er skarpt og definert hele tiden. Nå har jeg sett noen kamper, og må bare si at 720p absolutt gjør seg bedre på fotballsendinger i forhold til 1080i.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar - kanskje jeg må gjøre som dere neste gang jeg er i Sverige - for å se skikkelig kvalitet på fotballkampene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •