Ip Tv Fra Next Gentel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ip Tv Fra Next Gentel

Hei..Har noen her noen erfaringer med IP tv?? Ser at min leverandør har startet dette nå..(nextgentel) Har pdp 506xde og er lei av analoge signaler.. Upc(kabeltv leverandøren min) vet enda ikke når de kan levere digital tv til meg..
    Er det noen der ute som har erfaringer på IP tv???
    På lenger sikt,tror jeg dette vil slå skikkelig bra ann..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer?????

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Like nysgjerrig som deg på dette. Godt under middels fornøyd med kvaliteten på UPC digital over kabelnettet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke noe særlig bra??Har ventet lenge på digitalt nå..Men kanskje dette virker mer spennende..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen nå som har fått testet dette tilbudet fra nextgentel? dette er interessant da jeg ikke har mulighet for kabel og parabol :sad:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nope... men er ikke fan av nextgentel. makan til møkkakundeservice skal en lete lenge etter. eneste positive er høy hastighet kontra pris. bestillte adsl 2+ og ble lovet hastighet TETT opp mot 20 mb (siden jeg bodde nærme terminalen), men enda på 11mb... dette er bare en av flere ting som gjør at jeg velger noen andre neste gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe! Er enig med at de ikke har den beste kundeservice, men i det siste har de i alle fall vært snare til å svare på spørsmål!

Er det flere enn NGT som leverer TV via bredbånsnettet?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    nope... men er ikke fan av nextgentel. makan til møkkakundeservice skal en lete lenge etter. eneste positive er høy hastighet kontra pris. bestillte adsl 2+ og ble lovet hastighet TETT opp mot 20 mb (siden jeg bodde nærme terminalen), men enda på 11mb... dette er bare en av flere ting som gjør at jeg velger noen andre neste gang.

Bestilte samme produkt som deg og ble lovt muntlig det samme,men far samme hastighet som deg...

Er det mulig a klage pa dette,man far jo ikke hva man har bestilt...

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører på Homebase IP tv, kjempe kvalitet. Hadde UPC digital før, dette er mye bedre. Her kan jeg leie film, høre på radio, ta opp tvprogrammer og har full program guide på alt som går på tv.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Bestilte samme produkt som deg og ble lovt muntlig det samme,men far samme hastighet som deg...

Er det mulig a klage pa dette,man far jo ikke hva man har bestilt...
    har ikke peiling, men tror det har lite for seg...
    jeg tipper at grunnen vi hadde fått oppgitt var dårlige/gamle kabler eller noe i den duren...
    når jeg bestillte adsl 2+ fikk jeg beskjed om 2-4 ukers leveringstid, etter 4 uker tok jeg kontakt og lurte på hvordan jeg lå ann, svaret var da : nei vi har ikke fått noen bestilling fra deg ! så da bestillte jeg igjen, og måtte vente i nye 2-4 uker ! (gikk selvfølgelig 4)
    dette er bare så typisk nextgentel. har også fått tilsendt nye ruterer pga feil på de jeg hadde. og frakt må jeg dekke selv, sist jeg skulle forsøke å få penger igjen på frakten ble jeg sittenes en halltime i telefonen, og ga opp ! (hold jo på å sprenge blådårene i skallen av irretasjon...)

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått IPTV fra Nextgentel i hus og må si meg meget fornøyd så langt. Super bildekvalitet. Jeg har to ting jeg ikke er fornøyd med, og det er responsen på boksen i menyene. Kanalskifte er meget raskt og greit og det faktum at alt av lokalsendinger og lokalstoff er for Sørlandet.. Jeg bor i Bergen og vil gjerne ha lokal TV lokalisert. I tillegg kunne de spart seg for både Visjon Norge og Gospel TV...

Jeg sliter med litt ustabil linje for øyeblikket, og kan derfor bare nå 12 Mbit mot normalt 19-21 Mbit, og merker da at jeg må sette begrensninger i Newsreaderen min sin nedlastingshastighet eller så blir det litt som parabol med dårlig vær. Men Relacom er i full sving med å utbedre problemene så i mellomtiden skrur jeg ned nedlasting mens jeg ser på TV.

Alt i alt ett meget godt alternativ til parabol og kabel Tv for de av oss som ikke kan benytte de to alternativene.

Har hatt IPTV i en uke nå og er så langt fornøyd.

Kenneth

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at NGT i dag klarer å sende ut 20mbit/s ordentlig stabilt til linjer i overkant av 1 km fra sentralen, er en sannhet med visse modifikasjoner. Dette mener jeg også står i kundeavtalen dems, at de leverer maksimalt hva de klarer opp mot 20 Mbit/s. Da dette er en "lovnad" før de har undersøkt om det i det hele tatt er 0,4 eller 0,6 kabel frem til fordelere og kunde, noe som også garantert vil begrense denne muligheten. I Norge er kobbernettet mer eller mindre sprengt når det kommer til dslam(dsl linjer) biten, overgangen til fiber ser ut som er underveis, men det er likevel en dyr og lang prossess, imellomtiden finner utviklere stadig vekk nye løsninger å presse kobberkabelen mere på.

Jeg sitter for øyeblikket å ser på en av Nextgentel sine dslam'er, er på jobb:wink: Ellers får jeg bare føye til at jeg synes den nye tjenesten til NGT ser lovende ut, så sant man bor sentralt i forhold til sentral og vet at man har mulighet for en god og stabil linje. Linjer kan selvfølgelig utbedres, så sant linjelengden godtar så høye hastigheter. Problemet er ofte; jo høyere hastighet, jo lavere støymargin(ender i mangel på sync eller ustabil linje). Selv kunne jeg godt tenkt meg tv via bredbånd hjemme, men tror jeg enda avventer noe...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skulle gjerne ønske at BKK fikk rævva i gir og satte igang ,med fiber, ikke ulikt sine kolleger i stavanger området! Men neida, istedet nekter de faktisk Lyse og etablere fiber i bergen! MØKKAFOLK!

Da hadde d ikke vært så mye problemer med sentralavstand.....

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Eg skulle gjerne ønske at BKK fikk rævva i gir og satte igang ,med fiber, ikke ulikt sine kolleger i stavanger området! Men neida, istedet nekter de faktisk Lyse og etablere fiber i bergen! MØKKAFOLK!

Da hadde d ikke vært så mye problemer med sentralavstand.....

Det vil nok ikke skje. Fiber bygger per i dag BKK kun til bedrifter borettslag og sameier, samt at de legger egen fiber ut til DSLAMene de har i telenorsentraler. Så vidt jeg kjenner til er det ingen planer i BKK om å gjøre som Lyse mht fiberutbygging til sluttkunder. Synd men sant..

Cyberdog

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At kabelen in til leiligheten/huset har noe å si for oppnådd hastighet fikk jeg klar beskjed om, men tingen hos meg er at jeg holder til ca 300 meter fra terminal. Derfor ble jeg garantert TETT opp mot 20mb. (på så kort avstand betydde kabelen lite...) Da blir jeg irritert når hastigheten legger seg på 11mb....

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye kan skje på tre hundre meter med kobber, men med en såpass kort avstand til sentralen(regner med det er det du mener med terminalen, og ikke bare en fordeler??) burde det fungere nokså greit å kjøre 20Mbit/s, så sant alt annet godtar dette. Løsningen din kan være å be dem sende ut en montør på linjeutbedring med argus (test-utstyr) for å sjekke støymarginer og dempningsfaktorer, slik at alt ligger på par som er optimale for bruken. Og isåfall, er det selvfølgelig en stor fordel at ATM hastigheten på dslam'en er satt noe høyere enn linjen du faktisk skal ha/betaler for.

Hadde du bodd i min by, skulle jeg gjerne hjelpt deg å fått skikk på linja, alt er mulig:wink: Få noen med kompetanse til å teste linja med argus, beste og enkleste måten, lang tid tar det heller ikke.

NGT kan også øke hastigheten mens du har dem på telefon, dem kan også sjekke støymarginer mot modem helt frem til modem mister sync. Dette kan være en løsning, som må taes mellom deg og isp.

Lykke til! :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    At kabelen in til leiligheten/huset har noe å si for oppnådd hastighet fikk jeg klar beskjed om, men tingen hos meg er at jeg holder til ca 300 meter fra terminal. Derfor ble jeg garantert TETT opp mot 20mb. (på så kort avstand betydde kabelen lite...) Da blir jeg irritert når hastigheten legger seg på 11mb....

Husk at hvis du har trådløs ruter taper du mye der...
    Mål utenom denne

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Det vil nok ikke skje. Fiber bygger per i dag BKK kun til bedrifter borettslag og sameier, samt at de legger egen fiber ut til DSLAMene de har i telenorsentraler. Så vidt jeg kjenner til er det ingen planer i BKK om å gjøre som Lyse mht fiberutbygging til sluttkunder. Synd men sant..

Cyberdog

Men hvis de bygger fiber til borettslag så burde de jo kanskje kunne levere nett på fiber her hos meg da, siden eg bor i et borettslag??

Nei.... BKK ligger LYSÅR bak andre selskap av samme kaliber!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel opp til borettslaget ditt om de vil inngå avtale om leveranse

Gidder ikke diskutere noe vi ikke har noen innvirkning på overhodet Jeg vil også ha fiber...

Cyberdog

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Husk at hvis du har trådløs ruter taper du mye der...
    Mål utenom denne
    har ikke trådløs....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •