Ip Tv Fra Next Gentel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Gidder ikke diskutere noe vi ikke har noen innvirkning på overhodet

heyooookey!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å holde oss litt til topic, synes jeg faktisk dette er en litt interessant tråd. Hvordan fungerer "grensesnittet" til ngt tv i praksis? Jeg har fått ca tre-fire demoer, og det har virket meget lovende og imponerende det jeg har fått sett. Enkelt å bruke, raske menyer, enkelt å finne frem, meget brukervennlig, ikke mint - ser det faktisk ikke så værst ut heller? Stemmer det??

Når det kommer til kanaler, savner jeg TV3? Har iallefall ikke sett denne kanalen på noen av demoene jeg har fått.? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har 20Mbits linje fra NGT, hvor sjekker dere hastigheten deres? Jeg har samme abbonement. Sjekket igår nedlastingshastigheten min på hardware.no og resultatet ble 11Mbit. MEN...når jeg bruker Newsleecher, så laster jeg ned med ca 16-17Mbit. Og etter noen samtaler med andre som bruker samme program så fikk jeg beskjed om at nedlastingshastigheten min ved bruk av Newsleecher ikke går høyere fordi jeg maxer ut linjen på serveren. Så kan faktisk hende dere har vært å målt hastigheten på nettsider som ikke gir korrekte tall.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har den 20Mbits linja fra NGT og er fornøyd med hastigheten eg får.Ligger ca.670 m ifrå sentralen.Når eg laster ned ifra nettet bruker eg Internet Download Manager og da ligger hastigheten stabilt på 24-25 Mbit.700mb på 5-6 min er fint

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tlysaa
    Dere som har 20Mbits linje fra NGT, hvor sjekker dere hastigheten deres? Jeg har samme abbonement. Sjekket igår nedlastingshastigheten min på hardware.no og resultatet ble 11Mbit. MEN...når jeg bruker Newsleecher, så laster jeg ned med ca 16-17Mbit. Og etter noen samtaler med andre som bruker samme program så fikk jeg beskjed om at nedlastingshastigheten min ved bruk av Newsleecher ikke går høyere fordi jeg maxer ut linjen på serveren. Så kan faktisk hende dere har vært å målt hastigheten på nettsider som ikke gir korrekte tall.
    jeg tester på digi.no & itavisen.no

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge NGT stemmer ikke 'speedometeret' til Itavisen. De gav meg en link til ett eller annet program/side som målte nøyaktig hastighet (kan finne addressen om noen er keen på den). Men uansett - det er jo fullt mulig å finne ut hvilken hastighet du vil få, dersom du bare slår på tråden til NGT. Før jeg oppgraderte linjen min til '20mbit' ringte jeg bort å sjekket hvilken hastighet jeg ville få.. Siden jeg bor såpass nærme sentralen fikk jeg 18mbit. Noe som stemmer sånn ca.

Men jah, IP TV Vurderer dette selv.. eneste grunnen til at jeg bare 'vurderer' er pga de har jo verken TV3 eller ZTV - som er de beste kanalene (imo!).

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Ifølge NGT stemmer ikke 'speedometeret' til Itavisen. De gav meg en link til ett eller annet program/side som målte nøyaktig hastighet (kan finne addressen om noen er keen på den). Men uansett - det er jo fullt mulig å finne ut hvilken hastighet du vil få, dersom du bare slår på tråden til NGT. Før jeg oppgraderte linjen min til '20mbit' ringte jeg bort å sjekket hvilken hastighet jeg ville få.. Siden jeg bor såpass nærme sentralen fikk jeg 18mbit. Noe som stemmer sånn ca.

Men jah, IP TV Vurderer dette selv.. eneste grunnen til at jeg bare 'vurderer' er pga de har jo verken TV3 eller ZTV - som er de beste kanalene (imo!).
    Ser du litt tidligere i tråden så var det nettopp det jeg gjorde. Bor også nærme sentralen og fikk (som sagt) beskjed om at jeg havnet NÆR 20mb... Bare derfor en blir litt irritert når en havner på 11mb. ;-) Men er ikke så sikker på at dette blir adressen min i så veldig lang tid fremover, så jeg prøver så godt jeg kan å ignorere Ngt

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Men for å holde oss litt til topic, synes jeg faktisk dette er en litt interessant tråd. Hvordan fungerer "grensesnittet" til ngt tv i praksis? Jeg har fått ca tre-fire demoer, og det har virket meget lovende og imponerende det jeg har fått sett. Enkelt å bruke, raske menyer, enkelt å finne frem, meget brukervennlig, ikke mint - ser det faktisk ikke så værst ut heller? Stemmer det??

Når det kommer til kanaler, savner jeg TV3? Har iallefall ikke sett denne kanalen på noen av demoene jeg har fått.? :wink:

Snakker med en fra ivisjon som er samarbeidspartneren til n.gentel under messen på lillestrøm og han fortalte at de var i forhandlinger med viasat gruppen(tv 3) og lovte meg at med tiden ville det komme

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se hva linjen din syncer på ved å gå til Ip adressen 10.0.0.1 og velge bredbåndsforbindelse. Da får du opp den hastigheten linjen din syncer på i Dslam.

For hastighetstest er ikke ITAvisen og Digi sine speedometre til å stole på
    TPTest er bedre, men best resultat får man ved ftp mot en universitetsserver. f.eks ftp.uio.no

F.eks.
    DSL Forbindelse

Oppetid: 0 dager, 2:28:11

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 1.414 / 17.301

Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/GB]: 169,68 / 9,10

Angående IPTV tjenesten er jeg hittil meget fornøyd.
    Bra bilde, kjappe kanalskift og greie menyer
    Har ikke testet video on demand, og har lokaltv/lokale nyheter fra Sørlandet, men det er visst under arbeid i følge NGT.

Ett minus er at linja mi nå topper på 770 kbits ved bruk av Newsleecher.. Er jo begrenset til 6,5 Mbps med Nect Home Trippel+. Men TV og full fart nedlasting fra Newsleecher går greit samtidig.

Er så langt strålende fornøyd

Cyberdog

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt IPTV i noen uker nå, og er strålende fornøyd. Litt treige menyer, men selve kanalskiftene går raskt og greit. Bilde og lydkvaliteten er meget god.

Også video-on-demand tjenesten fungerer fint, med bra kvalitet på bildet. Eneste er at det er over et år siden de la inn nye filmer der... Få fingen ut ivisjon! Og siden jeg bor i Bergen, er lokal-tv fra sørlandet ganske uinteressant.

Slet litt de første ukene med linjen min, men etter at telenor var ute i nettet og fikset et par ganger, så har linjen min lagt stabilt på 16mbit/s i 2 uker nå (som er farten jeg skal ha). Jeg er 500 meter fra sentralen... Ble noen telefoner til kundeservice hos NGT den første tiden pga den ustabile linjen, men satt aldri mer enn 2 minutter i kø.

Newcomer Bigtwin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt IPTV i ca ett år nå, med signal over fiber (1Gb port inn). Tv bildet er utmerket (meget bra!) fra IVISJON, men i disse HDTV tider er det et men...

De leverer ikke HDTV, og responsen fra kundeservice hos min lokale leverandør, og IVISJON på akkurat dette, og event kommende kanaler (TV3 osv som ikke er på denne plattformen) er heller slett....( får ikke svar...)

Når det gjelder mottaksboksen, er det en HDTV boks fra Motorola (1940) som fungerer utmerket, og som ser bra ut i svart pianolook. IVISJON leverer ikke PVR. Lyd til anlegg over SPDIF. HDMI med oppskalering? til TV.

Filmleie er lettvint, og kvaliteten er som DVD, med Dolby Digital 5.1 lyd.:-P

Lokalsendinger får vi ikke inn, da IVISJON kun leverer lokal for OSLO??:x

Som tv-system fungerer dette meget godt, men ny teknologi (HDTV) ser ikke ut som det er prioritert, noe som er synd siden vi sitter med den aller siste teknologien ellers i vårt system.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •