Et irriterende problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et irriterende problem

Jeg har en Dreambox 500S, denne er koblet til en Nokia parabolantenne.
    Problemet jeg har er følgende:

Åssen skal jeg kunne ta opp på en kanal jeg ikke selv sitter å ser på.
    Eksempel: Frusterte Fruer gikk på TV2 på tirsdagen, samtidig med dette gikk et annet program jeg selv ønsket å se.
    Hadde lovet mamma å ta opp til henne siden de ikke kunne se det når det gikk.
    Siden dreambox sender bildet via Scart, så måtte jeg koble denne i video spilleren. Da ble det sort på TVen, siden signalet nå bare gikk inn i video spilleren.
    Video måtte settes på A/V1 og tok opp direkte fra scart, mens jeg måtte sette på en DVD å se på mens dette gikk.
    Etter måtte jeg nappe ut scart fra videoen igjen, og sette denne tilbake i tv.

Hvordan løser jeg dette problemet, for jeg regner ikke med dette er siste gang det blir slik..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvis du bruker MgCamd\NewCs som emu da kan du ta opp på en kanal og se på en annen.
    Men du må da ta opp til din PC.
    Du kan sette opp cifs mounting via visse image, nyeste Gemini er å foretrekke.
    Sjekk ut _www.digsat.net

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shiverst
    Hei, hvis du bruker MgCamd\NewCs som emu da kan du ta opp på en kanal og se på en annen.
    Men du må da ta opp til din PC.
    Du kan sette opp cifs mounting via visse image, nyeste Gemini er å foretrekke.
    Sjekk ut _www.digsat.net
    Hvordan kobler jeg Dreambox til min pc?
    Jeg kjører i dag internet tilgang til dreambox via en Linksys access punkt, slik at jeg får det trådløst overført.
    Grunnen til internet tilgang er at dreambox oppdateres via internet tilgangen, slik at jeg får teksting i siste versjon. (last ned tilgjengelige oppdateringer under avansert menyen).

Hvilket program må jeg ha på pcen for å kunne ta opp på den?
    Kreves det mye kraft av pcen for å kunne ta opp?
    Kan man instille pcen slik at den tar opp et bestemt program til et bestemt klokkeslett av seg selv? (ref. timer record på video spillere)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    Jeg har en Dreambox 500S, denne er koblet til en Nokia parabolantenne.
    Problemet jeg har er følgende:

Åssen skal jeg kunne ta opp på en kanal jeg ikke selv sitter å ser på.
    Eksempel: Frusterte Fruer gikk på TV2 på tirsdagen, samtidig med dette gikk et annet program jeg selv ønsket å se.
    Dette går ikke. Mottageren kan kun motta en kanal. Den kan ikke motta to kanaler samtidig slik at du kan se en kanal på TV'n og ta opp en annen med video/DVD recorder.

Det finnes tunere med harddisk som kan ta opp en kanal og som gjør det mulig å se en annen kanal på SAMME frekvens samtidig. Det er m.a.o. en sterkt begrenset løsning som f.eks. ikke gjør det mulig å se TV2 mens du skal ta opp TV2 Zebra. Du kan i øyeblikket ta opp NRK og se TV2 osv. med en slik mottager men det vil ikke fungere etter 4 September.

For at du skal kunne ta opp en kanal og se en hvilken som helst annen kanal så må du ha en mottager med twin tuner. Du må også benytte Twin LNB'er på antenna med to kabler inn til mottagerens twintuner. Dersom du har flere LNB'er så må disse byttes ut med Twin LNBer og så må du benytte to DiseqC switcher.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En DB 7025 har 2 DVB-S tunere, så med den kan du ta opp på Tv2 og se på tv1000 samtidig, og med rette emulatoren (den er ikkje public enda) kan du ta opp på 2 forskjellige kanaler og se på en 3. Men hvem har vel bruk for det.

Og du kan, med en DB 500, ta opp på en kanal (via CIFS) og se på en annen.
    Dette er med den begrensningen at den andre kanalen er på samme transponder.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shiverst
    En DB 7025 har 2 DVB-S tunere, så med den kan du ta opp på Tv2 og se på tv1000 samtidig, og med rette emulatoren (den er ikkje public enda) kan du ta opp på 2 forskjellige kanaler og se på en 3. Men hvem har vel bruk for det.

Og du kan, med en DB 500, ta opp på en kanal (via CIFS) og se på en annen.
    Dette er med den begrensningen at den andre kanalen er på samme transponder.

Sorry at jeg maser om dette, men hva er en CIFS? Og hvordan får jeg tak i noe slikt?

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste VHS spillere har en scart inn og en scart ut, så hadde du kjøpt deg en ekstra scart kabel, kunne du iallefall ha sett på det du tar opp på videospilleren. Vet det ikke løser problemet ditt, men bare litt tileggsinformasjon. Kjedelig å ikke kunne se på TV i det hele tatt hvis man tar opp noe. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •