Parabol, dekoder og slikt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parabol, dekoder og slikt

Det går imot parabol her i huset siden jeg skal snart handle PV600, og jeg er nybegynner på området. Trenger derfor noen råd. Tror jeg vil gå for Canal Digital og canalplus+ pakken.

1. Er det noe forskjell på parabol antennene i kvalitet? Tror vi har fri utsikt mot der den skal peke.

2. Hvor mye har dekoderen å si for bilde og lyd? Er disse 1 kr pakkene grei nok?

3. Går det ann å trekke to kabler fra parabolen til to forskjellige TVer?

5. Fungerer Smartwi bra?
    http://www.sagi.no/catalog/product_i...roducts_id=496

Ellers litt usikker på om jeg skal gå for en billig dekoder nå og evt. bytte med en dekoder med MPEG4 til høsten. Eller gå for en dekoder med MPEG2 og bytte med ny til høsten. Evt. vente med hele greien til MPEG4 dekodere lanseres (pakketilbud kanskje?), men vet ikke om jeg orker det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvert fall besvare noen av spørsmålene dine...

1. Det er forskjell i kvaliteten på paraboler, men skal du bruke den mot lett tilgjengelige satellitter type de som brukes av Canal Digital og/eller Viasat så trenger du ikke legge penger i det. En hvilken som helst standard parabol duger

2. Dekoderen har en del å si for lyd og bilde. Usikker på hvordan 1kr-pakkene er om dagen, men jeg tror det er stort sett det du har av alternativer med mindre du er innstilt på å knote litt. Parabolanlegg og kort i dag følger hverandre for det meste, og nye kort fra begge leverandører er pairet mot en bestemt mottaker som SKAL være godkjent av dem. Ellers får du ikke abonnementet.