Verdens beste LNB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdens beste LNB

Ja de fleste som annonserer LNBer, bruker nettopp denne overskriften, "Verdens beste LNB", "den beste", "Simply the best" o.s.v.
    Da spør jeg dere som har erfaring med dette: Hvilke LNBer er bra/best?
    Hva med denne:http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11989

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Ja de fleste som annonserer LNBer, bruker nettopp denne overskriften, "Verdens beste LNB", "den beste", "Simply the best" o.s.v.
    Da spør jeg dere som har erfaring med dette: Hvilke LNBer er bra/best?
    Hva med denne:http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11989
    Du kan ikke stole på oppgitt data for en LNB. En LNB med oppgitt støytall 0.6dB kan fungere bedre enn en LNB med oppgitt støytall 0.2dB.

Annonsen på QXL kan du hverfall ikke stole på siden det oppgis at LNB'en er "KLARGJORT FOR HDTV". Det er selvfølgelig villedene siden alle Universal LNB'er kan benyttes. Ser også at det er forskuddsbetaling og at det kun er gitt to karakterer , en positiv og en negativ. Jeg ville ikke forskuddsbetalt for noe man ikke er garantert å motta... En seriøs selger ville jo i det minste tilbudt postoppkrav.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Styr unna den! "Verdens beste LNB" heter forresten Invacom, og koster nok en del mer enn denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste LNB

Har brukt Invacom 0,3 db på min europaparabol,fikk dårlige signaler inn,satt på mine gamle MTI Blueline 0.6 db å fikk mye bedre signal.
    Tror nok det kommer ann hvordan parabolen er,ikke alle LNB er like gode til alle typer paraboler,det tror jeg,uten at jeg er sikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde også dårligere signaler med overgang til invacom. Hadde før det et ALPS på 0,6dB. Jeg tror Invacom er en smule oppskrytt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som skriver 0.2 / 0.3 db bruker støytallet til enkelt komponentene inne i LNB'n og ikke det som faktisk måles ut, ingen LNB er så bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    De som skriver 0.2 / 0.3 db bruker støytallet til enkelt komponentene inne i LNB'n og ikke det som faktisk måles ut, ingen LNB er så bra.
    Hvilken LNB bør jeg gå for, med hennhold til godt bilde?
    Jeg ser at flere er veldig fornød med MTI Blueline 0.6 db.
    Jeg ser på Ebay at MTI Blueline også har et hode som er 0.2 db, hvilke av disse er best? Har også MTI hengt seg på bølgen med 0.2 LNBer?
    PS! Jeg ser også at noen annbefaler Quad LNBer istedenfor singel LNB, da Quad LNBene gir bedre signal, selv om de har samme støytall som en singel LNB, er det flere med samme erfaring?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken LNB bør jeg gå for, med hennhold til godt bilde?
    Jeg ser at flere er veldig fornød med MTI Blueline 0.6 db.
    Jeg ser på Ebay at MTI Blueline også har et hode som er 0.2 db, hvilke av disse er best? Har også MTI hengt seg på bølgen med 0.2 LNBer?
    PS! Jeg ser også at noen annbefaler Quad LNBer istedenfor singel LNB, da Quad LNBene gir bedre signal, selv om de har samme støytall som en singel LNB, er det flere med samme erfaring?
    MTI gjør det veldig bra. Har selv testet flere LNB'er bl.a. Invacom men MTI fungerer bedre. MTI 0.2dB er nok en 0.6dB som de har merket om til
    0.2dB for å oppgi støytall på komponentene slik alle andre produsenter gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, erfarer at quad er bedere.
    Testet både Triax TQD001 og Pace med bedere resultat en singel LNB.
    Jeg ville valgt Triax, den er bra konstruert med ekstra skydd for kontaktene.
    Har du en stor skål (over 1.4 m) kreves det LNB med bedere kryspolarisisjon f.eks fra SMW (swedish microwave), stor og dyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Jepp, erfarer at quad er bedere.
    Testet både Triax TQD001 og Pace med bedere resultat en singel LNB.
    Jeg ville valgt Triax, den er bra konstruert med ekstra skydd for kontaktene.
    Har du en stor skål (over 1.4 m) kreves det LNB med bedere kryspolarisisjon f.eks fra SMW (swedish microwave), stor og dyr.
    Jeg har en focal antenne på 1.8M, som jeg hadde en SMV 1.0db LNB, denne LNBen byttet jeg ut for noen år siden, da CD gikk over fra d-2mac til conax og jeg fikk en tuner fra CD.
    Da fikk jeg inn bare H eller V, p.g.a. at jeg hadde egen polariser montert bak på LNBen, på disse nye tunerene er det ikke utgang for egen polariser. Nå bruker jeg en 0.6db LNB med c120 flens, jeg husker ikke hva den heter.
    jeg hadde tengt og pensjonere denne gammle antenna, og henge opp en på 80-100cm slik at jeg får en kortere kabel ca 6-7M, kablen på det gammle systemet er på ca. 20-25M
    Har du/dere noen forslag til hva jeg skal gjøre for og oppgradere bilde mitt?
    Den gammle SMW LNBen ga et meget bra bilde bedere enn det jeg har i dag, selv med støtall 1.0db. Lages disse ennå? Jeg vet at de kom med en LNB med 0.6db.
    -Skal jeg oppgradere det gammle systemet, eller gå for det nye jeg hadde tengt på? Da vurderer jeg MTI Blue Line 0.6db og en antenne på 80-100cm + en kabel på bare 6-7M
    -Hvis jeg skal gå for det gammle systemet, hva bør gjøres?
    Den gammle antenna er det ikke mulig og omplassere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde gått for den nye løsningen.
    Sjøl så bruker jeg nå en 60 cm med 1 west i sentrum og 5 øst sidematet med quatro LNB'er, fungerer helt greit i oslo området.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en focal antenne på 1.8M, som jeg hadde en SMV 1.0db LNB, denne LNBen byttet jeg ut for noen år siden, da CD gikk over fra d-2mac til conax og jeg fikk en tuner fra CD.
    CD gikk fra D-2Mac til MPEG-2 (DVBS), dvs analogt til digitalt. Conax er krypteringssystemet de bruker.

Selv benytter jeg en quad monoblokk med meget gode resultater.
    http://www.hmm-satshop.de/maximum-mb...d-lnb-L216.htm

.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg inn bare H eller V, p.g.a. at jeg hadde egen polariser montert bak på LNBen, på disse nye tunerene er det ikke utgang for egen polariser. Nå bruker jeg en 0.6db LNB med c120 flens, jeg husker ikke hva den heter.
    jeg hadde tengt og pensjonere denne gammle antenna, og henge opp en på 80-100cm slik at jeg får en kortere kabel ca 6-7M, kablen på det gammle systemet er på ca. 20-25M
    Hva skulle du hatt for den antenne om du skulle selge? :-)

Har du/dere noen forslag til hva jeg skal gjøre for og oppgradere bilde mitt?
    Den gammle SMW LNBen ga et meget bra bilde bedere enn det jeg har i dag, selv med støtall 1.0db. Lages disse ennå? Jeg vet at de kom med en LNB med 0.6db.
    Dette høres litt mystisk. Greia med digital er at enten har du bilde eller så har du ikke (evt. har du et bilde som brekker opp i hytt og gevær, men det er som oftest defekt LNB og/eller dårlige innstillinger).

-Skal jeg oppgradere det gammle systemet, eller gå for det nye jeg hadde tengt på? Da vurderer jeg MTI Blue Line 0.6db og en antenne på 80-100cm + en kabel på bare 6-7M
    -Hvis jeg skal gå for det gammle systemet, hva bør gjøres?
    Den gammle antenna er det ikke mulig og omplassere.
    Hvis du får bilde med dette oppsettet så vil ikke bytte av antenne, LNB eller kabel gjøre noe utslag. Da koker det ned til tuneren du benytter. Ville sjekket ut en del av trådene som går på dette med tunere ut fra hvilket behov du har og se hva du kan finne ut

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet enn å anbefale denne: