Hvem dekoder har best bilde?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem dekoder har best bilde?

Lurer på å bytte ut min humax 5350 mot en boks som har litt mere muligheter, noen som vet om bokser med godt bilde?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper vel lite med god dekoder når 90% av de nordiske kanalene kjører med horribel bitrate/kvalitet.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boxman
    Hjelper vel lite med god dekoder når 90% av de nordiske kanalene kjører med horribel bitrate/kvalitet.
    Er ikke dette et godt argument for å finne frem til en dekoder som gir de beste bildene ved lav bitrate/kvalitet? Og hvis man bruker mesteparten av sin tid foran kopekassa på de kanalene som utgjør de resterende 10%, så synes jeg dette kan være ganske interessant.

Jeg kan dessverre ikke bidra til forslag, har kun erfaring med Strong 8700, og synes denne fungerer greit til mitt bruk.

Audiofil, hva mener du med "mere muligheter"?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Er ikke dette et godt argument for å finne frem til en dekoder som gir de beste bildene ved lav bitrate/kvalitet? Og hvis man bruker mesteparten av sin tid foran kopekassa på de kanalene som utgjør de resterende 10%, så synes jeg dette kan være ganske interessant.

Jeg kan dessverre ikke bidra til forslag, har kun erfaring med Strong 8700, og synes denne fungerer greit til mitt bruk.

Audiofil, hva mener du med "mere muligheter"?
    Er bildet først redusert i kvalitet pga. mpeg komprimmering så "reparerer" ikke mottageren skaden. Alle mottagere vil viser samme mpeg "artifatcs".

Jeg tror ikke det er noen stor forskjell mellom diverse mottagere, det må i tilfelle være i D/A konvertere og analoge sigalkretser. Hvis en mottager har dårlig analog videobåndbredde så vil det kunne redusere noen mpeg artifacts men det er jo ikke bra siden det fører til dårligere oppløsning.

Det finnes mpeg støyfilter og støyfiltere men dette har jeg kun sett i skjermer (dette er heller ikke bra siden det i praksis reduserer oppløsningen).

Alle mottagerene benytter samme billige hardware så noen store forskjell tror jeg ikke det er. Evt. forskjeller burde bli helt borte når det kommer HDTV mottagere med HDMI/DVI. Kvaliteten på HDTV'n/projektor er mye viktigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Force sine mottakere kan levere komponentsignal på scartutgangen. Med en kabel som har scart i ene enden og komponent i andre enden får du en bildekvalitet som er hakket bedre enn RGB via scart. Og du må naturligvis ha en TV med komponentinngang. Har selv en Force 516S.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Hvilken
    Jepp, hvilken!
    http://www.fmh.moo.no/

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lark
    Force sine mottakere kan levere komponentsignal på scartutgangen. Med en kabel som har scart i ene enden og komponent i andre enden får du en bildekvalitet som er hakket bedre enn RGB via scart. Og du må naturligvis ha en TV med komponentinngang. Har selv en Force 516S.
    Vær oppmerksom på at disse Force mottagerene fungerer kun på Canal Digital dersom man har anskaffet Canal Digital kort før 1. April 2006 og at kortnummeret IKKE starter med 01127...
    http://www.canaldigital.no/templates...e____2597.aspx

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiofil
    Lurer på å bytte ut min humax 5350 mot en boks som har litt mere muligheter, noen som vet om bokser med godt bilde?
    Skal vi være strenge her, blir det vel også "flere muligheter"?

;-)

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller konsentrert meg om lyden. Hvis en har en Harddiskmottaker og tar opp en 5.1 film fra Canal+, så blir opptaket kun 2.0. Nokia 9902 S og den CD godkjente Digiality kan ta opp 5.1 lyd. Muligens noen av de siste Force også. Men stort sett tar alle opp med 2.0 lyd. Spurte i et annet topic om noen visste om det fantes DVD m/harddisk som kunne ta opp med 5.1 lyd, men fikk desverre ikke respons på den.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nebbob
    Er bildet først redusert i kvalitet pga. mpeg komprimmering så "reparerer" ikke mottageren skaden. Alle mottagere vil viser samme mpeg "artifatcs".

Jeg tror ikke det er noen stor forskjell mellom diverse mottagere, det må i tilfelle være i D/A konvertere og analoge sigalkretser. Hvis en mottager har dårlig analog videobåndbredde så vil det kunne redusere noen mpeg artifacts men det er jo ikke bra siden det fører til dårligere oppløsning.

Det finnes mpeg støyfilter og støyfiltere men dette har jeg kun sett i skjermer (dette er heller ikke bra siden det i praksis reduserer oppløsningen).

Alle mottagerene benytter samme billige hardware så noen store forskjell tror jeg ikke det er. Evt. forskjeller burde bli helt borte når det kommer HDTV mottagere med HDMI/DVI. Kvaliteten på HDTV'n/projektor er mye viktigere.
    Mulig jeg er litt naiv her, men hvis man sammenligner med DVD, så har jo alle produsentene de samme standardene å forholde seg til med tanke på bitrate osv, men allikevel produseres det spillere med store forskjeller i bildekvalitet. Finnes det ikke mottakere som pynter på bildet mer enn andre?

Jeg mener ikke å motsi deg, det kan godt hende du har rett, men teoretisk sett burde det vel finnes forskjeller i bildekvalitet fra mottaker til mottaker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Mulig jeg er litt naiv her, men hvis man sammenligner med DVD, så har jo alle produsentene de samme standardene å forholde seg til med tanke på bitrate osv, men allikevel produseres det spillere med store forskjeller i bildekvalitet. Finnes det ikke mottakere som pynter på bildet mer enn andre?

Jeg mener ikke å motsi deg, det kan godt hende du har rett, men teoretisk sett burde det vel finnes forskjeller i bildekvalitet fra mottaker til mottaker?
    Jeg fikk bedre bilde med denne:http://www.satelitt1.no/product_info...products_id=13

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dekoding er strengt spesifisert i standarden, ned til bit-presisjon. Imidlertid kan en "dekoder" gjøre mye med bildet fra dekoding til det er ute på analoge utganger.

Flisespikkeren i meg får mark av å lese setningen "hvem dekoder". =)

mvh
    Knut

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Dekoding er strengt spesifisert i standarden, ned til bit-presisjon. Imidlertid kan en "dekoder" gjøre mye med bildet fra dekoding til det er ute på analoge utganger.
    Det er mitt poeng også, og at det derfor bør være forskjell på "dekodere". Men "shit in" er vel fortsatt til en viss grad "shit out".

Newcomer heddaen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Humax med sdi

Post nr 5 her http://avforum.no/forum/satellitt/18101-modde-sattelitt-mottaker-med-sdi-utgang.html
    Har ikke testet det selv enda men jeg regner med at jeg prøver til høsten.

Heddaen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Dette er vel en MPEG 2 tuner?? Den vil jo ikke gjøre jobben med MPEG 4 fremover.Denne tuneren har nok fremtiden bak seg i HDTV sammenheng.
    Canal Digital skal legge over til MPEG 4 iløpet av høsten.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Dette er vel en MPEG 2 tuner?? Den vil jo ikke gjøre jobben med MPEG 4 fremover.Denne tuneren har nok fremtiden bak seg i HDTV sammenheng.
    Canal Digital skal legge over til MPEG 4 iløpet av høsten.
    Stølen
    Jo jeg har fått med meg det! De som har denne Force tuneren vil bli konntaktet av Canal Digital når den tid kommer, og bli tilbydd en ny MPEG 4 tuner(Så lenge Force tuneren er registrert hos CD)
    Jeg synes tuneren gjør en god jobb med vanlige kanaler også, spessielt med DVI, Component utgangen er også bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jo jeg har fått med meg det! De som har denne Force tuneren vil bli konntaktet av Canal Digital når den tid kommer, og bli tilbydd en ny MPEG 4 tuner(Så lenge Force tuneren er registrert hos CD)
    Jeg synes tuneren gjør en god jobb med vanlige kanaler også, spessielt med DVI, Component utgangen er også bra.
    Jeg er selvsagt klar over at du får ny tuner og det ser ut til å bli sept.Mitt poeng var at det ikke er noe særlig vits lenger å kjøpe den tuneren fordi at CD ikke gir noe særlig HD tilbake for øyeblikket,men som jeg sa så snakket jeg face to face med en av regionssjefene i CD og han sa at det var klar en HD-pakke på 6 kanaler i sept.Vi gleder oss!
    Stølen

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er selvsagt klar over at du får ny tuner og det ser ut til å bli sept.Mitt poeng var at det ikke er noe særlig vits lenger å kjøpe den tuneren fordi at CD ikke gir noe særlig HD tilbake for øyeblikket,men som jeg sa så snakket jeg face to face med en av regionssjefene i CD og han sa at det var klar en HD-pakke på 6 kanaler i sept.Vi gleder oss!
    Stølen
    Vet du hvilke HD kanaler som kommer og på hvilke pakke? Skal kjlpe parabol og vil vite hvilke pakke de kommer på så jeg velger rett. Er det forresten kommet dekoder med MPEG4 nå?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •