Følsom tuner for Astra 2D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Følsom tuner for Astra 2D?

Jeg har en tuner (Nokia 9902) som sliter litt med å motta BBC og ITV sine kanaler på Astra 2D. Denne tuneren låser seg dessuten ofte under mottak av BBC, det skyldes visstnok at det er mye tilleggsinformasjon på BBC sine kanaler ("Press red button on your remote control...").

Men jeg synes særlig BBC har såpass gode og interessante programmer (helt frie for reklame) at jeg vil kjøpe en ny tuner. Kan noen anbefale en tuner som er god på de litt svakere signalene som Astra 2D har?

Jeg har vurdert Dreambox, men så leste jeg i en annen tråd (pirolen): DB er ein av verstingene på svake satelitter!!

Er Relook 400S bedre? Eller er Fantacy 2005 best, som pirolen anbefaler?

Hilsen Magpie

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk Nokia 9802S/9902S har de noe av de mest følsomme tunerne som finnes. Jeg har en Pace 2200 (Sky-box) som er kjent for å være veldig følsom, og Nokia 9802S er faktisk hakket mer følsom enn den igjen. På en god dag får jeg faktisk nesten sebar stream med 9802S-en, mens jeg ikke har vært i nærheten av å få et bilde en gang på Pace'n. Tror nok du burde vurdere et annet LNB eller større antenne.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gamle Dreambox'ene trenger i hvert fall godt signal for å gi bilde. De nye modellene er langt bedre, men neppe best.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokia 9802/9902 är inte speciellt känsliga, tvärt om. Min Combobox från Canal Digital är förvånansvärt känslig och att ta ned BBC 1-4 samt ITV 1 är inga problem. Nokian kunde nätt och jämt ta in BBC och då i bra väder. För övrigt klarar mina Relook 300 + 400 detta lika bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K.K.
    Nokia 9802/9902 är inte speciellt känsliga, tvärt om. Min Combobox från Canal Digital är förvånansvärt känslig och att ta ned BBC 1-4 samt ITV 1 är inga problem. Nokian kunde nätt och jämt ta in BBC och då i bra väder. För övrigt klarar mina Relook 300 + 400 detta lika bra.
    Det er også min erfaring. Har forsøkt mange mottagere men ingen har fungert så bra på Astra 2D som Canal Digital Comboboxen.

Jeg har også forsøkt en Pace 2200 men den er noe av det dårligste jeg har sett. Den er helt uegnet til svake signaler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •