Flere tunere i ett hus?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere tunere i ett hus?

Heisann.

Jeg har en parabol der det fulgte med en tuner fra Canal Digital. Har Family abonnementet. Nå vil jeg også ha parabol inn på PCen min ved hjelp av et TV-kort, og nå lurer jeg på hvordan jeg skal gjøre dette. Hvis du ikke har erfaring med TV-kort, kan du tenke på det som en annen TV - fungerer likedan.

Vel, jeg vil kunne se på forskjellige kanaler på de to TVene hvis det hadde vært mulig, men da må jeg vel ha en ekstra tuner? Og er det mulig å koble to tunere på en parabol (den som fulgte med fra Canal Digital) ? Hvordan? Tenger jeg utstyr? Kan jeg i så fall få link til det jeg trenger i en nettbutikk?

Hvis dette er mulig, ville jeg vært glad for å hvite hvordan, og hvilket utstyr jeg trenger.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital kan tilby 2 eller 3 multi rom abonnement. Finner priser og all info på www.canaldigital.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Hvis jeg nå ikke fisker et slikt abbonnement, men gjør det "selv" på en litt annen måte, hadde det vært mulig å oppnå det jeg vil ved å kjøpe en LNB Titanium Twin (link), og skifte ut hodet jeg har på parabolen med denne? Hvis jeg gjør det, kan jeg da koble den gamle Canal Digital Tuneren, I tillegg til en annen tuner (hvilken som helst annen tuner med tilgang til Canal Digital), og bruke de to tunerene uavhengig (begge er da stilt opp mot Canal Digital)?

Hva trenger jeg av ledninger hvis dette er mulig?

Takk

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål rundt Dreambox bør nok stilles i andre forum, det finnes nok dedikerte forum for denslags.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Spørsmål rundt Dreambox bør nok stilles i andre forum, det finnes nok dedikerte forum for denslags.

Mvh
    Spør ikke om Dreambox spesifikt, bare en annen boks som kan brukes for Canal Digital

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Du trenger to sat-mottakere.. LNB med dobbel utgang evnt to disker på huset. To ledninger fra en/to LNB'er til hver sat-mottaker. I tillegg selvfølgelig to kort til å dekode sendingene. Vanskelig å sette opp? Nei, blir som å sette opp en parabol.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Ok, Du trenger to sat-mottakere.. LNB med dobbel utgang evnt to disker på huset. To ledninger fra en/to LNB'er til hver sat-mottaker. I tillegg selvfølgelig to kort til å dekode sendingene. Vanskelig å sette opp? Nei, blir som å sette opp en parabol.
    Ok, takker så meget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •