hjelp med CD\viastat og dekodere+ htpc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    trenger absolutt ikke harddisk i tuneren, kun 2 tunere i 1 boks. opptak kan htpcen ta seg av! men man får vel ikke bokser med kun 2 tunere og ikke harddisker i....

DrErling: drømmescenario må være 1 boks med 4 tunere(2 viasat\2 CD)!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hvordan skal du få tatt opp noe når du bruker HTPC? Skal du bruke TV-kort da?

Mvh

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo det jeg prøver å finne ut av her! hvilke muligheter man virkelig har! er jo så ufattelig tungvindt lagt opp all denne satelitt greia!(mye takket være CD\Viasat)

ettersom jeg har forstått kan en htpc fint styre en normal dekoder. slik at man går inn på tv og skifter kanal der i mce(f.eks) da burde man jo i teorien fint kunne gjøre det x4?

hvis man har kun en vanlig dekoder med 1 tuner så kan man kun ta opp det man ser på! mens hvis man vil ta opp på en kanal sammtidig som man ser på en annen må man ha en dekoder som det er 2 tunere i. man burde jo kunne ta ut bilde fra begge tunerene, men regner med at det antagelig ikke går!

så i mine drømmer kommer det en boks med kortleser for både viasat og CD som i tillegg har dual tuner til begge og mulighet for å sende ut 4 separate bilder. samtidig må det være mulig å motta 4 separate bilder på htpcen og da tenker jeg ikke på s-video! men det kommer vel aldri til å skje...

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe erfaring med HTPC selv, men vet at mange sliter med å styre feks CD sine maskiner fra HTPC. Kan være fordi boksen og fjernkontrollen sin IR del bruker noen mokkjokk frekvenser som HTPC ikke skjønner noe av. Samme problem gjelder IR-sendere og universal fjernkontroller, det finnes kun 1 fjernkontroll merke og 2 IR-sendere som pr idag fungerer med disse boksene.

Anbefaler å bruke HTPC kategorien i forumet, brukerne der har sikkert mye erfaring med hva som fungerer og ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noe spørsmål angående denne tråden.

Visst jeg vil ha et Viasat abb. må jeg da kjøpe parabolpakke med Viasat gull pakke i et år for å få et viasat kort?
    Er ikke intressert i Viasat gull, vil bare ha viasat start da jeg allerede har cd/canal+ på en Force 320.

Kan jeg evt kjøpe en tuner på nett/auksjon (eks Nokia 9802 e.l) og så få kort med Visat når jeg bestiller et abb, eller er ikke dette muligt pga pairingen?

Har kort fra CD før de pairet, så har noen tips om hvordan jeg skulle gjør det visst jeg skulle kjøpe en ny tuner ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en dreambox 7020 til ca 4000 kr.
    Du kan da bruke både canal digital kort og viasat kort i samme tuner.
    Du kan også slenge inn en harddisk og få opptak + timeshift
    Opptaket på dreambox er jo genialt, man blar i epgen opp til en uke fremover i tid og haker av alt man vil ta opp, og den fikser det selv.
    Dreamboxen er jo utrolig mye bedre enn alt annet som finnes av tunere. Kanalbytte på under 0,5sek! Menyene er også utrolig kjappe å bla i og fjernkontrollen er presis og man trenger overhodet ikke sikte på dreamboxen.
    Med denne metoden vil du kunne ta opp et program som går på samma transponder som programmet du ser på.
    Du kan altså ta opp på tv2 og se på tvnorge samtidig.
    Men du kan ikke ta opp på TV3 og se på tv2 f.eks.
    Da må du ha en DM7020 med 2 helt separate tunere, du må også ha et dobbelt satelittanlegg eller 2 paraboler.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •