Fotball World Cup 2006 - Hdtv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Fotball World Cup 2006 - Hdtv?

Hei!
    Jeg har bestemt meg å se på WORLD CUP 2006 i fotball i HDTV.
    I og med at jeg abonnerer på bege (CANAL DIGITAL og VIASAT) skjønte jeg at det ikke blir noe av HDTV signalen fra dem. (i hvert fall ikke i Norge).
    Utstyret er ti dels klart (Projektor - Epson TW600 - HDMI utgang). Mangler fortsatt Receiver som kjører MPEG4 men råd til dette er ikke i tvil.
    Fra AVFORUMET vet jeg at signalen fra WC 2006 er HDTV.
    CANAL DIGITAL skal sende HDTV-signalen fra WC2006 til sine kunder både i DANMARK og Sverige men ikke i NORGE (TV2 og NRK har retighetter og de er ikke villige (for tiden) å la CD sende HDTV-signalen i NORGE).
    Hva gjør jeg nå?
    Det ser ut at jeg må finne en satelittleverandør som sender HDTV-signalen fra WC2006. Jeg har satelitt med Europapakke, dvs. at jeg tar imot signaler fra THOR, SIRIUS, HOTBIRD og ASTRA. Selvfølgelig at jeg kan snu tallerken min for å få andre satelitter om det skal hjelpe å få HDTV-signalen (bor på Lillehammer). HVA FORESLÅR DERE? HVEM SENDER HDTV-SIGNALEN OG KAN JEG FRA DEM KJØPPE ABONNEMENT OG RECIEVEREN (MPEG4)?
    Noen tysk, engelsk enten CD abonnement i Sverige eller Danmark om det er lov og mulig? Hjelp meg!

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mpeg4 HD tunere på gang, dessverre så er antall og dato uklart, men alt fra mai-august er vel nevnt. Sagem er beste tips på den første godkjente som kommer fra CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cd-sagem Receiver

TAKK!
    Men dette hjelper neppe om CD ikke sender HDTV-signaler fra WC2006! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Premiere Sport fra Tyskland er en mulighet. Alle VM kampe i HDTV. Astra 19.2 øst. Det går at skaffe abonnement i Europa men det er dyrt http://www.satfocus.de/groups/PREMIE...IONAL-220.html

Har ikke handlet med satfocus, så om de er ok ved jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor antenne mot 28,2E kan funke. BBC/ITV kommer til å sende hele rukkelet i HD (h264) ukodet. (stor = type 1,5m - 2m ... ingen garantier for at det duger, dog)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av slc
    Stor antenne mot 28,2E kan funke. BBC/ITV kommer til å sende hele rukkelet i HD (h264) ukodet. (stor = type 1,5m - 2m ... ingen garantier for at det duger, dog)
    Det er helt avgjørende at du bor så langt sørvest som mulig i landet.Jeg tror at det er andre her på forumet som har testet meget store antenner på østlandet,men jeg vet ikke om det har gitt noe resultat.Dette kan testes idag da alle BBC og ITV sendingene går på SD og bruker Astra 2D, som også skal brukes ved HD-sendingene.Dersom noen har testet dette på andre steder enn i Rogaland så gi info om dette.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Det er helt avgjørende at du bor så langt sørvest som mulig i landet.Jeg tror at det er andre her på forumet som har testet meget store antenner på østlandet,men jeg vet ikke om det har gitt noe resultat.Dette kan testes idag da alle BBC og ITV sendingene går på SD og bruker Astra 2D, som også skal brukes ved HD-sendingene.Dersom noen har testet dette på andre steder enn i Rogaland så gi info om dette.
    Stølen
    2/3 av døgnet mottar jeg BBC/ITV fra horisontale Astra 2D transpondere
    i Oslo området (ITV Central er mest stabil). Bruker en høy kvalitets 1.2m presset aluminiums antenne. Hvor stor antennen må være for å kunne gi signal fra begge polarisasjoner hele døgnet er jeg usikker på. Sannsynligvis 1.8-2.4m.

Alle 16 Astra 2D transponderene er i bruk så det er slett ikke sikkert at sendingene vil komme fra Astra 2D.
    http://www.ses-astra.com/corpSite/si...ra2d/index.php
    http://www.kingofsat.net/no/pos-28.2E.php

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ledig båndbredde på flere av dem. Jeg har bl.a. observert at BBC har flyttet BBC Parliament også til en 2A eller 2B transponder. Det kan hende de holder på å rydde litt plass til hva som kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ledig båndbredde på flere av dem. Jeg har bl.a. observert at BBC har flyttet BBC Parliament også til en 2A eller 2B transponder. Det kan hende de holder på å rydde litt plass til hva som kommer.
    BBC må trolig benytte minst 15Mbit/s i MPEG4 720p for å få god kvalitet på fotball og betydelig mer dersom det skal sendes interlaced. En Astra 2D transponder klarer ca. 34Mbit/s. Det er derfor plass til en MPEG4 HD kanal og et par SD kanaler i samme DVB-S transponder.

Dersom BBC skal sende i DVB-S2 på Astra 2D så må BBC frigjøre en hel transponder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg tror ikke de behøver så mye båndbredde. En ting med h.264 er jo at det er en mye mer effektiv algoritme enn den som benyttes i mpeg2. Men det er overhodet ikke noe problem for BBC å rydde en transponder midlertidig, for de har en hel transponder med "piss" de kan tømme. Se på 10847V f.eks. to BBCi-streams, BBC Parliament (som jeg som sagt har observert at de også har dyttet litt rundt på) og to BBC One-kanaler. Sistnevnte kan de dytte på hver sin alternative transponder om nødvendig, BBCi kan de glatt hive over på 2A eller 2B sammen med resten av dem. Og tada... en tom transponder Jeg har dog mine tvil om at 720p-sendinger kommer til å bruke mer enn 6-7mbit at most.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg tror ikke de behøver så mye båndbredde. En ting med h.264 er jo at det er en mye mer effektiv algoritme enn den som benyttes i mpeg2. Men det er overhodet ikke noe problem for BBC å rydde en transponder midlertidig, for de har en hel transponder med "piss" de kan tømme. Se på 10847V f.eks. to BBCi-streams, BBC Parliament (som jeg som sagt har observert at de også har dyttet litt rundt på) og to BBC One-kanaler. Sistnevnte kan de dytte på hver sin alternative transponder om nødvendig, BBCi kan de glatt hive over på 2A eller 2B sammen med resten av dem. Og tada... en tom transponder Jeg har dog mine tvil om at 720p-sendinger kommer til å bruke mer enn 6-7mbit at most.
    Det er H.264 tester på satellitt i 1080i 12Mbit/s med film basert
    materiale. Sky & Premiere ser ut til å legge seg på bitrater
    på 10-12Mbit/s. Trolig er det variabel bitrate slik at maksimum
    bitraten kan gå en god del høyere for å unngå artifacts.

Har ikke noe tro på at 6-7Mbit/s vil gi et bra resultat og litt
    av vitsen med HDTV er bra kvalitet ;-)

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyt om HDTV i Italien

--------------------------------------------------------------------------------
    20-04-2006 15:17:34

Den italienske Sky Italia meddeler at man viser alle VM rundekampe i HDTV. Fra 10/7 startes så 4 regulære HDTV kanaler, henholdsvis 1 film, 1 sport og 2 dokumentar kanaler.

Abonnementet på HDTV bliver en merpris på 7 Euro pr. måned for de italienske abonnenter + 99 Euro i oprettelse. Inkluderet er leje af en MPEG-4-HD-Receiver fra Pace eller Amstrad.

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1312

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Champions League finale i HDTV

--------------------------------------------------------------------------------
    18-04-2006 21:06:22

Den tyske kanal Sat1 sender finalen i Champions League 17/5 i HDTV, oplyser kanalen på sin webside. Transmissionen sker ukodet og med Dolby Digital 5.1 lyd. Det kræver dog en MPEG-4/DVB-S2 HDTV boks for at se signalet.
    http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1308

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WORLD CUP MATCHES CONFIRMED BY THE BBC TO BE BROADCAST IN HIGH DEFINITION

9th June – Germany v Costa Rica

10th June – England v Paraguay

11th June – Serbia & Montenegro v Netherlands

11th June – Mexico v Iran

12th June – USA v Czech Republic

12th June – Italy v Ghana

13th June – South Korea v Togo

13th June – France v Switzerland

13th June – Brazil v Croatia

14th June – Germany v Poland

16th June – Argentina v Serbia & Montenegro

17th June – Portugal v Iran

18th June – France v South Korea

19th June – Togo v Switzerland

19th June – Spain v Tunisia

22nd June – Czech Republic v Italy/Ghana v USA

22nd June – Japan/Brazil v Croatia v Australia

23rd June – Ukraine v Tunisia/S Arabia v Spain

23rd June – Togo v France/Switzerland v S Korea

The Remaining 16 Games will be split one by one between BBC & ITV, if England reach the semi-final stage, both BBC & ITV will show the game live.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av vette
    WORLD CUP MATCHES CONFIRMED BY THE BBC TO BE BROADCAST IN HIGH DEFINITION

9th June – Germany v Costa Rica

10th June – England v Paraguay

11th June – Serbia & Montenegro v Netherlands

11th June – Mexico v Iran

12th June – USA v Czech Republic

12th June – Italy v Ghana

13th June – South Korea v Togo

13th June – France v Switzerland

13th June – Brazil v Croatia

14th June – Germany v Poland

16th June – Argentina v Serbia & Montenegro

17th June – Portugal v Iran

18th June – France v South Korea

19th June – Togo v Switzerland

19th June – Spain v Tunisia

22nd June – Czech Republic v Italy/Ghana v USA

22nd June – Japan/Brazil v Croatia v Australia

23rd June – Ukraine v Tunisia/S Arabia v Spain

23rd June – Togo v France/Switzerland v S Korea

The Remaining 16 Games will be split one by one between BBC & ITV, if England reach the semi-final stage, both BBC & ITV will show the game live.
    Jeg håper du har rett for jeg får min Pace MPEG4 tuner i neste uke.Jeg har idag fått beskjed om at min leverandør på Skyboxer ikke vil få tilgang til boxer før etter VM. Sky vil selge alle de hittil har klart å lage selv og enkeltstående forhandlere får komme i annen rekke.Dette til tross for at boxen da vil koste 100 pund mer??? såkalt ikke subsidiert. Sky vil ikke tjene disse ekstra pengene nå.Etter det jeg har fått opplyst så er august den sannsynlige leveringsmåneden for oss.Jeg lever fremdeles i håpet,men----???
    Stølen

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg håper du har rett for jeg får min Pace MPEG4 tuner i neste uke.
    Dette er meget interessant. Hvilken modell er det? DS810? TDS850? Sistnevnte twin tuner synes jeg ser meget interessant ut? Hvor har du bestilt?

.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=122181

Ser intressant ut, tror ni at vi kan kjøpe og anvænde denne in Norge også?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette er meget interessant. Hvilken modell er det? DS810? TDS850? Sistnevnte twin tuner synes jeg ser meget interessant ut? Hvor har du bestilt?

.
    Det er en 810 fordi 850 etter det jeg vet ikke er for salg i Norge nå.
    Jeg har kjøpt den hos ParabolHuset her i Stavanger. Gå på www.parabolhuset.no. Dersom du ringer så snakk med Kristian. Meget bra mann med fine kunnskaper.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Tvil (?)

Takk for responsen!
    Endelig fikk jeg bekreftet fra CD - Ingen HDTV Fotball fra Tyskland i Norge!
    Lurer på om "PREMIERE" (ASTRA) er virkelig beste valg med allle fotballkamper i HDTV. Men det koster! Alt i alt rundt 1.200.- euro og recieveren er låst til PREMIERE. Har noen av dere sett en fotballkamp i 720p HDTV-signalen? Hvordan føles det? Må avgjøre snarest!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes at BBC er i gang med "free to air" MPEG4 test på Astra 2D.
    10847MHz Vertikal Symbolrate=22000kS/s
    service_id 6940
    Videopid 2318
    Audiopid1 2320 (MPEG1 layer II)
    Audiopid2 2319 (Dolby Digital)

Har ikke fått testet dette siden 1.2m antenna ikke er
    stor nok for vertikale Astra 2D transpondere(Oslo). Har heller
    ikke mottager med MPEG4 enda.

Fotball VM produseres i 1920x1080 interlaced. Det er ventet at en del broadcastere konverterer dette til 1280x720 progressivt slik EBU anbefaler. De fleste flatskjermer de-interlacer signalet uansett og på grunn av dårlige de-interlacere i flatskjermer så er det bedre å benytte en kostbar proff de-interlacer med motion compensation på sendesiden. Det er ikke mulig å de-interlace perfekt men en avansert proff de-interlacer gjør en bedre jobb enn billige de-interlacere i skjermene.

Det er et stort problem med interlacing på fotballsendinger siden oppløsningen
    oppleves veldig redusert så lenge det ikke sendes stillbilder. I tillegg har mpeg problemer med interlacing. En ser jo ofte at gresset(som har utrolig mye detaljer) som en grønn smørje når kamera beveger seg. Når kamera ikke beveger seg så kommer detaljene fram.

Til film og materiale produsert i 24p/25p er interlaced glimrende siden det i utgangspunktet kun er "skutt" 25 bilder pr. sekund og kan sannsynligvis de-interlaces perfekt i den simpleste de-interlacer. I interlaced tv er det "skutt" 50 ganger i sekundet.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •